• Mrs  B

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Liten
    Exakt, nu är det hårda tag som gäller och levande kommer han inte härifrån.....
    he he he he

Nu är jag ond.....

• Mrs  B

PB
    Ska säga till maken om russin ikväll för jag ska minsann ha ihjäl den där musen.
    Tack för tipset!
    Grannen tipsade även om ett Plus-program där de diskuterat vad mössen gillar att äta. Ska se om jag hittar det på webben.

Jag ringde efter grannen för att jag inte själv ville ta i musen men slå ihjäl den kanske jag kan... hmm

Ja, det är nog ett annars mycket bra hus tror jag med, men nu ska vi nog se över alla springor och se om vi kan täta lite mer tror jag. Man får vara glad för det lilla....

• Mrs  B

Grattis till Kängu för jobbet!!!!!!

Jag flydde hemmet för en stund och åkte med en kompis för att att äta lunch på en hamburgerrestaurang.
    Allt för att slippa musproblemen.....
    Maken undrade i ett samtal vem han egentligen hade gift sig med.
    Vi har alltså inte samma syn på hur den här musen ska fångas. Min kontring var då att du är ju på jobbet hela dagen och slipper se den lilla skiten.
    Maken ser inte musen som ett problem och jag tycker att den är äcklig....

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Husmusen nr 2 är fångad. ÄNTLIGEN!!!!
    Fastnade i tvättstugan med tån fast i fällan. hahahahha
    Där fick han!!!
    Tyvärr var det inte den sista för när jag slängde sopor under vasken i köket såg jag Husmus nr 3.

Kängu
    Möss är INTE söta......

Hattis
    Skojade faktiskt med maken om musjakten och lovade att han skulle få jaga lite annat också men nu har vi en till att ta fast innan jag släpper min lös. hahahahhah

Nenne
    Möss äter ALLT!!!!
    Snor, papper, plast, mat, kablar osv.

Julmat
    Intas 1 december.
    Och slutar efter Trettonhelgen.

Pussel
    Pusslade väldigt mycket när jag väntade Max. Det var ett sätt att vara ner efter jobbet och skingra tankarna från alla stökiga och jobbiga tonåringar.
    Första gången jag provade Wasgij- pussel var när jag jobbade på fritids och då visste vi inte att vi skulle pussla det "publiken" såg så ni kan ju tänka er hur förvirrade vi var över det....
    Men det var KUL och barnen älskade också det....

• Mrs  B

Vilket härligt väder vi har haft idag!!!!
    Sol och kyla. Det älskar jag....

Koko
    Det finns en mjölkfri mjölkchoklad som heter Plamil (Planil?)och den finns på Maxi. (mjölkchoklad, mörk choklad och mintchoklad)
    Trist att inte katten har kommit hem än.
    Här är hon tyvärr inte...

Ore
    Jag hade packat väskan.....
    Man vet aldrig.

Telis
    Grattis till försäljningen!!!!

Tinga
    Åh, vad skönt att pojkarna äter. Härligt!!!!
    Har faktiskt inte kollat än om Malte får äta pepparkakor eller inte. Max gillade det först förra året.

• Mrs  B

PB
    Maken här planerar bara för sig själv också när det gäller att vi ska iväg tillsammans. Blir lika irriterad varje gång och är så trött på att alltid behöva säga vad som ska göras innan man kan åka iväg på ett kalas till exempel.

Ore
    Jag födde i december och januari och det var väldigt kallt på bb så ta med någon varm tröja också liksom en morgonrock.

• Mrs  B

Husmus nr 3 är ÄNTLIGEN fast!!!!!!
    Maken kom precis och visade upp honom. Hade fastnat under vasken i köket. Var nog hungrig...... he he he he
    Där fick han.
    Nu vill jag inte har fler!!!!! Det räcker!

PB
    Om ni har nära till Oskarshamn så kommer maken snart dit igen för match, om ni vill kolla alltså.

koko
    Hur blev såsen???
    Här kör vi bara med havreprodukter eftersom Malte har reagerat även på soyaprodukter.

• Mrs  B

Godkväll!!!

Inga fler möss än så länge.....
    Hoppas de fick iväg ryktet att här dör man på kuppen om man tar sig in!!!

Har ju lovat maken mys efter musjakten men har värsta ÄL just nu så jag tror inte det blir av ikväll.

Moderkakan
    Tyckte att det var intressant att få se den och vi tog faktiskt kort på den båda gångerna.

Avslag
    Inget trevligt men inget jag haft ont av. Mycket mindre med Malte än efter Max.

• Mrs  B

PB
    Maken dömer hockey. Inte alls lätt att komma ihåg.

• Mrs  B

Hej hej!!!

Precis hemkommen från jobb, AF, lunch med maken och Maxi! Puh...
    Sitter här vid datorn och väntar på en tenta som inte har kommit och som skulle ha kommit idag.
    Slöseri med tiden.....

Hämtar barnen vid tre så än kan jag sitta här.

Vad många fina kort det har kommit till galleriet.
    Skickar några till Telis efter vår resa, om det blir några fina kort dvs.

Husbilder har vi annars inte så många....

Muggles
    Åh, vilka fina tavlor!!! Helt min stil!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter