• Mrs  B

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tinga
    Hade ju varit trevligt om vi kunde ses någon gång i jul.
    Har barnkalas för Max i mellandagarna men har inte bestämt vilken dag än. Måste nog ta tag i det snart......
    Höganäs tekanna/kaffekanna har vi här men har tyvärr använt den lite för sällan. Men jag är iaf nöjd med den.

Håller på att läsa ikapp, men får ta en paus.
    Måste hämta Max från fotbollsträningen. Tur man bara har några meter att gå.
    Annars hade jag varit sen på det.......

• Mrs  B

Telis
    Mina barn har varit väldigt aktiva i magen mest hela tiden, men det var värst med Max. Sista månaden sparkade han konstant på mina revben och jag undrade vid något tillfälle om de gott sönder.....

Lappis
    Härligt med New York!!!!!
    Jag vill också dit......

Skånedate ???? 22-29 dec (?)
    Sweet
    Tinga
    Oupsie
    Mrs B
    EA
    Junilejon (?)

Eftersom jag har ett barnkalas att fixa och genomföra någon gång mellan 28-30 dec, så hade jag hoppats kunna bestämma ett datum så fort som möjligt.

• Mrs  B

Skånedate 22-29 dec (?)

Sweet
    Tinga
    Oupsie ???
    Mrs B 22, 27 eller 28 dec (troligtvis barnkalas den 29 dec)
    EA 22 (fram till 15), 28-29 dec
    Junilejon

• Mrs  B

Har idag jobbat på en skola med utåtagerade barn och det var minsann intressant......
    Väldigt nyttigt att se och lära men hoppas VERKLIGEN inte mina barn blir sådana. Tror att det värsta idag var att höra deras otroligt dåliga språkbruk..... Säkert 10 svordomar och könsord i varje mening....

• Mrs  B

Hej hopp!!

Bakar lussebullar för fullt.....
    Degen blev betydligt bättre denna gång när jag gjorde full sats istället för halv. Förra gången blev det bara 20 bullar och då lyckades jag bränna ca 10 st för maken ringde...
    Nu mycket bättre som sagt så nu är det jul igen.

PB
    Usch och fy så tröttsamt med bråk och dessutom om samma saker.... Men skönt att ni blev sams igen!
    Maken och jag hade vårt årliga storbråk förra helgen och det är samma diskussion varje år....
    (jobb, hockey, familjeliv och andra aktiviteter....)

Oupsie
    Angående barnen jag hade i onsdags så vet jag inte så mycket om deras bakgrund eftersom jag bara var vikarie. Men det var TILLRÄCKLIGT med 6 barn och 5 vuxna. Det behövdes verkligen en vuxen per barn.

Ore
    Eftersom jag har jobbat, haft praktik och varit sjuk har jag missat telefontiderna till a-kassan så jag har inte tagir tag i det än. (gömmer mig även lite i sanden för jag vill inte ha ännu ett negativt besked) .-(

• Mrs  B

September
    Usch för magsjuka!!!! Krya på er!
    Har tyvärr varit magsjuk flera gånger när jag varit själv med barnen och det är ingen höjdare.
    Tyvärr vill ju ingen komma hit och hjälpa en när man har magsjuka. Mina föräldrar gjorde det förra året när vi blev dåliga efter vår resa och sen fick de båda samma "skit" som oss.

Mugglan
    Stor kram till dig! Skönt att du fick minus i morse....

MSW
    Klart du ska följa med oss på vår Skåneträff!
    Grattis till dina tagna poäng!!!!!
    Har också blivit godkänd på det jag gjort. Härligt!!!!

Cicci
    Hoppas vickevire är bättre idag!!!!!! Krya på han!

Koko
    Vi har kört med smör på mackan till Malte från i måndags och det har gott sådär. Natten till onsdagen hade han hysteriskt ont i magen till och från och så har han varit hård i magen hela veckan och inte bajsat som han brukar. Ska ringa bvc i morgon och höra om vi bara ska köra på med Lactulos eller om vi ska sluta med smöret.

Skånedate
    28 dec verkar passa de flesta!!!!
    Bokar den dagen preliminärt.
    Maken vet inte om han har semester eller jobbar så vi får se om jag har två barn eller bara ett med mig.
    Helt ok och vara hos Tinga, om du själv tycker det förstås.

• Mrs  B

PB
    Ja, just nu vet jag ju inte om vi ska köra på eller sluta. Får prata med någon om det imorgon....

• Mrs  B

Porchez
    För ett år sedan upptäcktes mjölkallergi på Malte och nu ett år senare är det dags att prova på mjölkprodukter igen och då måste vi köra enligt ett schema. Första steget är att prova smör på mackan, nästa som vi går på imorgon är att prova mjölkprodukter i tex bröd eller kakor. Då ska produkterna komma så långt ner på listan (innehållsförteckningen) som möjligt.

Sweet plus Skånegänget
    Om det är så att ni är i stugan (2 mil härifrån ) så går det bra att vara här också. Om det är ok med resten av gänget....

07.15 var vi på dagis för Lucia firande och det var kul!!!!
    Malte satt som ett ljus och Max sjöng för fulla muggar.
    Vi var utomhus och det var lite kyligt men saknade snön som föll förra året på denna dag.

Lycklig är jag när jag ser mina barn och av alla pussar och kramar som man får av dem och sin man. Sen är jag väldigt lycklig de dagar jag jobbar och får göra det jag älskar.
    Men som allt annat lever man i en berg och dal bana.

Nu ska jag gå och hämta Max som leker med en kompis! Tjing så länge!!!!

• Mrs  B

Glad tredje advent alla!!!!!!!!!!!!!

MSW
    Du har 8 mil hem till mig.
    Och du är så välkommen att komma.
    Ska nästan upp till dina trakter på julafton (3 mil ifrån).
    Min kusins fru jobbar däremot i din stad/by inne i centrum.

PB
    Härlig son du har!!!!
    Fick ett "krya på dig" hälsning av min son, skrivet av pappa, senast jag var sjuk. Maken hade skrivet exakt det som Max sa och det var så gulligt och fint. Värmer en mammas hjärta!!!!!

Igårkväll var första gången som vi fick besök av Max precis "under akten".
    Jag tyckte vi kunde vänta tills Max verkligen sov, men maken var på g (och även lite lullig) så han ville direkt. Vilket sen resulterade i ett besök, att jag tappade lusten men att maken bara körde på.....
    Ja, ja sånt händer eller vad säger man???????
    Inte världens bästa omgång men det får man väl ta när småbarnen tittar in......

• Mrs  B

Hej hej!!!

Har varit iväg och jobbat idag, tyska, och sitter nu och försöker skriva min praktik-rapport, men det går sådär.....
    Sååå svårt att motivera sig och sen ska jag hämta barnen om knappt en timme....

Julkort
    I år blir det inga bilder på barnen, har inte hunnit fixa det så nu får det vara. Skickar vanliga kort till alla utom de närmsta i familjen. Till dem gör Max egna kort.
    Och det måste göras idag och skickas senast imorgon.....

Telis
    Blixten MacQueen är STOR!!!!!!
    Tror säkert att Max kan ge dig en föreläsning om du vill.

Lappis
    Här gillar vi också Bee Movie!!!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter