BS ? du har ju fått så otroligt många kloka råd redan, men jag, som själv fått hjälp från utomstående proffs flera gånger under min korta tid som förälder, vill ändå förstärka budskapet att det finns bra hjälp att få, bara man talar om att man behöver den. Även om de flesta barn trotsar i någon mån så verkar det ju som att Iris trots är något i hästväg, och då kan man ju behöva hjälp med hur man ska komma vidare, särskilt som du och din man är av olika uppfattning om hur problemet ska lösas. Det är ju att jämföra med oss som får hjälp med maten; de flesta barn krånglar någon gång med maten, men vår familjs krångel är besvärligare än ?normalt? och därför får vi extra hjälp utifrån. Jag hoppas verkligen att ni kan lösa det här på ett bra sätt för er alla, särskilt som ni snart får en familjemedlem till. Stor kram!
Telis ? vad skönt att beslut om snitt är fattat nu, så att du kan koppla bort alla andra tankar. Det blir säkert jättebra för dig och Televinken!
Praktiskt också att ha ett datum när man vet att det blir av; bara att skriva in i filofaxen.
Hihi, vad jag skrattade åt din beskrivning av Televinkens kalsonger, tillverkade av makens avlagda, med toalettpapper i.
Du är för rolig!
PB ? usch, jag förstår verkligen att du blev ledsen när du fick den där ?bebismorgonrocken?. Som vanligt skriver du helt klockrena inlägg ? du är grym på att uttrycka dig!
Ore ? om lillkillen har gått upp 220 g på en vecka så låter det i mina öron som att amningen funkar. Åtminstone får ju din son i sig den mat han behöver, så den punkten behöver du ju inte oroa dig för.
Snaily ? vad bra att kommunen betalar er ivf! Inget ont som inte har något gott med sig (glesbygd).
Det låter verkligen som att det är fantastiskt i dina trakter nu. Såg skidskytte från Östersund på tv igår, och det såg så mysigt ut med snötyngda granar.
Koko ? det är så lätt att kräva av sig själv att man ska klara allting, men när du radar upp allting som blivit jobbigt/tokigt efter att Lillebror kom är det inte så konstigt att du är slut. Var och en av de där sakerna är ju jobbiga nog i ?ental?. Och inte är du gnällig heller; absolut inte. Kram!
Nenne ? skickar en kram till ditt ?ingenmansland? (innan man vet hur FET har gått).
Piggelin ? vad kul att se dig här igen!
Oupsie ? lycka till på intervjun!
Vänner ? ja, de är gosigast i hela världen, så länge det inte handlar om mat.
Piff var väldigt mörkhårig när han föddes men har ljusnat vartefter, medan Puff i princip var vithårig i början men nu har mörknat, så nu har de nog ungefär samma färg. (Lite svårt att säga, eftersom Piff har så mycket mer hår.) De flesta mörknar ju i håret, ju äldre de blir, så vi får väl se vad det slutar med. Eller så blir de råttfärgade, som en stor del av den svenska befolkningen.
På jobbfronten är det väldigt oklart för mig. För tillfället finns inga tjänster ute att söka och de få jag sökt har antingen blivit indragna eller så har rekryteringen försenats, pga att de ska ändra tjänsterna i förhållande till hur de specades i annonserna. Som det ser ut nu kommer det att bli någon form av tillfälligt jobb när jag kommer tillbaka, och så får det lösa sig med någon mer varaktig tjänst när tiderna är bättre. Tidigare tyckte jag att det kändes jättejobbigt att inte veta vad som väntar, men nu bekymrar det mig inte längre. På något sätt kommer det ju att lösa sig.
Vad skönt att höra att du mår så bra och njuter av graviditeten.
Bry dig inte om midjemåttet och vikten, för det löser sig säkert sen ändå. När vi såg åtta månader efter Prinsens födelse var du i alla fall jättesmal och fin, så det borde väl gå bra efter den här graviditeten också.
FruLlan ? så sorgligt att din katt är sjuk.
Husdjur får verkligen en speciell plats i ens hjärta, och kan vara nog så viktiga som människor. I ditt fall förstår jag att kissen är ännu mer speciell, eftersom han varit en viktig del när ditt liv varit svårt. Jag har inga tröstande ord att komma med, men jag lider med dig. Stor kram!
Kängu ? vad kul att höra att du trivs bra på jobbet.
Tänkte på dig häromdagen, så det var kul med en uppdatering. Du hade ju lite ångest innan du började jobba; har den släppt nu?