Gosnosen ? hoppas att ni får en riktigt skön semester; det är ni så väl värda!
PB ? jag skrattade lite för mig själv när jag läste din beskrivning av din sambo; ?Vi talar om en man här. Siffror och statistik...? Själv är jag nämligen också precis sådan, och jag är definitivt en kvinna.
Jag tror att det handlar lite om utbildning också; själv är jag ingenjör och van vid att förhålla mig till problem som framställs i formen av siffror och statistik. T ex tyckte jag att det var jättejobbigt på neo när läkarna hela tiden pratade om ?liten? eller ?stor? risk/chans för olika saker; hit med en siffra tack, så att jag har något att förhålla mig till. Sen är jag en utpräglad känslomänniska också, med nära till både skratt och tårar, så det kom ju många andra reaktioner också, men jag gillar siffror.
Den där Emil var för övrigt en klok kille; det ligger mycket i orden om att orka så mycket man måste. Så är det ju för oss också när det gäller maten och Piff & Puff; vi önskar ju inget hellre än att vi skulle slippa, men när det nu är som det är, är det bara att bita ihop och kämpa på. Vilket givetvis går bättre vissa dagar och sämre andra. Men jag är tacksam för att vi har så mycket stöd från alla raringar här i tråden.
Cicci ? vilka fina bilder på dig och dottern.
BS ? det låter ju onekligen som att din man har en poäng, när han föreslagit att ni ska skriva det där förlossningsbrevet så snart som möjligt. Skriver man i god tid har man ju tid på sig att fundera och ändra sig, om så vore.
Muggles ? jo, det har onekligen gått framåt med maten, särskilt för Puff, om man ser det i ett längre perspektiv. Det är klart att man önskar att det skulle gå fortare, men jag försöker se det hela i lite mer helikopterperspektiv ibland, och då ser jag ju att det faktiskt hänt mycket. För bara fyra månader sen var det helt uteslutet att ge Puff mat som innehöll minsta lilla ?klump?, för då klöktes och kräktes han obönhörligen. Nu önskar jag mest att han kunde gapa litegrann, så att man slapp stoppa in all mat femtiotolv gånger, bara för att springan är så liten att det mesta som finns på skeden hamnar utanför munnen. Hade en kompis på besök häromdagen och hennes 8-månaders kille älskar mat, så de har inga problem, men hon berättade att han inte får smörgåsbitar med messmör på varje dag, för att de inte orkar med allt kladd. Det satte sannerligen vår värld i ett annat perspektiv, för här är det sanering av både haklappar (dubbla), unge, kök och sig själv efter VARJE måltid, dvs flera gånger om dagen. Om inte annat så kan vår tillvaro tjäna som en påminnelse för andra om hur bra de faktiskt har det.
(Därmed inte sagt att man inte får klaga ändå.)
September ? jaha, så det var äggallergi som var anledningen till vaccinationsstopp. När Piff blev vaccinerad var det ingen diskussion alls kring det, och då kände ju ändå läkaren till hans skrala kost, dvs att han inte ätit ägg.