Summan av kardemumman - livets väsentligheter
BS - tänker på dig!
BS - tänker på dig!
Muggles - hur har din blödning utvecklats?
Piff & Puff får gärna bli värsta gourmeterna, bara de äter. Vi får väl dra in på en semesterresa om året, så att de kan få äta sina delikatesser!
Oliver är det som står på vår lista att prova härnäst, men de har ju en lite mer svåräten "konsistens" än vad ädelost har, så vi får väl se hur det går.
Är det förresten någon som har en bra tekanna att rekommendera? Vår börjar bli utsliten, och det känns lite trist att köpa en likadan igen, även om den varit bra. En sådan här har vi nu - www.pixmania.se/se/se/3777452/art/bodum/tekanna-1l-oolong-1916-01.html
Hattis - här blir det snart kvällsfika med nybakta muffins! *frestar*
Mrs B - inte lätt att fixa mat till Malte om det som är gott nästa dag smakar blä nästa. Låter ungefär som jag under de första veckorna av min graviditet. (Fast jag fixade å andra sidan min mat själv.
)
Nähä, fika var det! Sen blir det natti natti, för imorgon förmiddag väntar besök på dagis.
Mrs B ? inget är väl bestämt kring någon Skånedejt, men vi skulle väl kunna ses under julhelgen t ex?
Muggles ? attans tanta!
Telis ? ja, just det; Höganäs har ju också tekannor! Vi har Höganäsmuggar, så det skulle ju egentligen passa bra med en kanna från dem.
Koko ? oj, är stackars Lillebrors mage så känslig att bara ett par små tuggor ost ställer till det! Man kan ju inte vara vaksam till 100% i alla lägen, så det är ju inte så konstigt att du misslyckas någon gång, men det är ju tråkigt att det får så jobbiga konsekvenser för både Lillebror och dig. Kram!
Jag är verkligen i valet och kvalet när det gäller tekanna, för den har varit väldigt bra, den här från Bodum som vi har nu. Det blir väl elle, belle, bi till slut.
Junilejon ? usch vilka tunga saker dina vänner råkat ut för de senaste dagarna. Kram till dig som orkar vara ett stöd åt dem!
Parnassia ? jag visste att det var något jag glömde när jag skrev receptet! 200 grader ska ugnen vara på.
PB ? det kommer säkert att bli jättefint i ert hus, efter allt putsande och fejande.
Lappis ? grattis till avklarad adoptionskurs! Hoppas att de där soctanterna snart vaknar till liv och slår er en signal.
Ore ? jag hade valt den isblå från Dekora; tyckte att den var lite ?mjukare? i färgtonen, utan att vara mesig.
Sweet ? vad kul att se dig i tråden igen! Såklart att vi ska ha en trådträff i Skåne när du är här. Har själv tänkt tanken, men inte vågat föreslå det, med tanke på att du haft en stressig höst och jag tänkte att du kanske ville ta det lugnt när ni kommer över. Men jag vill supergärna ses om du känner att du har tid för det.
Vad säger ni övriga inblandade skåningar (och nästanskåningar, MSW ); ska vi boka den 28 december? Vi kan ses hemma hos mig, om ni andra tycker att det är OK.
Lappis ? åh, New York! *önskar att man kunde göra en grön, avundsjuk gubbe*
Lappis igen ? jag tänkte på det; ni är fortsatt inne på Sydkorea, även efter presentationer av andra länder på kursen? Är det någon särskild anledning till att ni gärna vill adoptera just från Sydkorea.
PB ? skicka ett kort på dig själv till galleriet, så kan du åtminstone se ett exempel där på hur man kan se ut med kort hår.
Piggelin ? det är nog inte värt att du skickar den där New York-filen till Lappis, med tanke på att hon inte ska planera den här resan.
Oupsie ? dagis verkar helt OK, och Piff & Puff tågade in hur kavat som helst och började ta för sig bland leksakerna. Fast de såg så små ut bland de andra barnen. Men de var inte alls blyga och kommer säkert att trivas fint. Det lär garanterat vara värst för mig när de ska lämnas där?
Muggles ? åh nej, hoppas verkligen inte att det är utomkveds du råkat ut för! Magkänslorna har ju visat sig vara rätt de flesta gångerna här i tråden, men jag hoppas innerligt att den är fel den här gången. Kram!
Hej tjejer!
Hinner inte skriva så mycket nu, men det är inga problem för min del om det blir trådträff hos Mrs B istället. Jag är flexibel.
Muggles - vad skönt (i det här sammanhanget) att du fick minus. Kram!
Fredagskram till er allihop! Snart kommer svärisarna hit, som ska vara barnvakter ikväll (och förhoppningsvis imorgon bitt
, för vi ska på disputationsfest. Ska bli kul att få klä upp sig och göra sig lite fin.