Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

PB - Haha, nja, i så stora växlar vågar jag inte dra Jag tar en vecka i taget nu tror jag att tänka sig en åttaåring som spelar handboll skulle nog generera kortslutning i min hjärna!

Mrs B - Aha, så det är olika från a-kassa till a-kassa också? Jag förstår inte att man inte uppmuntrar att man studerar i stället för att bara göra ingenting?! Det verkar ju väldigt korkat. *kram på dig*

Vickan - När började du må illa?

BS - Vad trist med lunchen, stackars tjejen som blev så dålig av svinis, usch, bra att det gick bra iaf.
    BS - Jag vågar inte skriva nåt datum än, då känns det som att det kommer gå åt helvete bara för det (ja, jag vet att jag är fånig) men slutet av juli nästa år om det går bra.

EA - Jag hade hoppats på försök 8 då jag gillar den siffran, men man får ju inte välja Ja, han menade att min irritation berodde på det, att jag var känsligare just nu. Jag skulle bara tvätta med olja och ev köpa lactal och testa det om irritationen kvarstod. Han var ju charmig och upplyste mig om att: Slidkatarr har du inte, det hade sist du var här och då luktade du ju rutten fisk (tack för den gosiga upplysningen...)
    Jag håller tummarna för en BIM och inte BOM! *kram*

Tinga - Skönt att det går lite framåt med maten igen. Mmm hallonkräm, jag och dina söner har precis samma matsmak

Parnassia - Vi har gjort på vanligt vis, inga experiment alls. Bara vanligt sex

Hattis - Men, kan det inte vara så att du kanske borde testa? *förhoppningsfull*

Snaily - Haha, har vi två Saida nu i tråden? Kunde inte du ha berättat det för mig så jag hade sluppit bli så chockad? Klart du ska med i plusvågen!!! Norge = U-land *fniss*

Tack för alla grattis än en gång *kramar om alla*

• Snorkfröken77

muggles - Så är det säkert, tycker att det blivit bättre sen förra veckan iaf. Får testa på maken ikväll

• Snorkfröken77

EA - När jag hade slidkatarr (bakteriell vaginos) så fick jag spruta in antibiotika i paradiset i 5 dagar tror jag det var. Nu hade jag alltså inte det.

• Snorkfröken77

EA - Vad jag har förstått så har man fel ph-värde i paradiset när man har slidkatarr vilket gör att spermierna har svårt att överleva. Du kan ju alltid hävda att du känt dig irriterad i paradiset då borde de kolla det. Jag tror de gör ett sk lukttest, de doppar en tops i härligheten, sen i någon slags lösning och då om man har det, luktar det illa.
    Det kan alltså lukta rutten fisk hela tiden men det kan också vara helt luktlöst så det är lite lurigt.

• Snorkfröken77

porchez - Inte gråta! Vill du häva ur dig så lyssnar vi *kramar om*

Vickan - Ok, ville veta när man kan vänta sig det och ställa in sig på det mentalt om det nu blir så.

Skjutdörr på Bauhaus är bra och billigt alltså *noterar om vi ska byta ut vår befintliga*

• Snorkfröken77

Lappis - Jag tror på mirakel!!! (iaf när det gäller andra) *börjar smygtumhålla*

EA - Jag tror på BIM, nu har nog akun gjort susen i musen

Liten - Köp! Har man trånat efter något så länge så kan man få köpa det, då vet man att man kommer uppskatta det i många år framöver.

Parnassia - Grattis till en passande olycka

Jag och maken var på Jula och K-Rauta igår och köpte hem ljusdekorationer till trädgården så ikväll ska vi nog skrida till verket. Är så mysigt att komma hem när det är mörkt ute och det lyser lite Vi uppgraderade i år till LED-lampor, har tröttnat på vanliga lampor som går sönder bara man tar i dem.

• Snorkfröken77

Fick förresten lära mig ett roligt uttryck av maken häromdagen: "Det är inte toppen på snoppen som gör susen i musen utan såsen i påsen"

• Snorkfröken77

Gomorron! Freeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaag! Och årets första julbord ikväll, känner mig inte så upplagd när jag tittar ut på vädret, har ingen julkänsla alls...

Junilejon -

Ego - I går fick jag mms från kusinen som gifte sig nyss med bild på hennes gravtest som hon hade skickat till alla i sin bekantskaps där de stod att det skulle få barn i juni. Jag blev hemskt upprörd, tyckte det var märkligt att skicka bild på sitt gravtest till kreti och pleti och sen tyckte jag väl att det var lite tidigt. Sen vaknade gröna monstret till liv i mig igen och det gillar INTE att de ska ha barn en månad innan oss, med alla jämförelser det kommer innebära i framtiden mellan våra ev graviditeter samt om allt går bra barn. För att inte tala om om någon av oss får missfall, fy fan! Jag vet också att min mamma kommer bli väldigt upprörd (hennes syster och hon har en konstant tävling dem emellan där barnen jämförs) och bli riktigt jobbig nu ett tag framöver (jag kommer inte berätta något på ett bra tag).
    Sen det pinsammaste och lägsta med det hela *kryper ihop lite av skam* är att jag har kämpat så för detta (deras måste tagit sig på första försöket, morr) så hinner hon en månad innan mig och jag ville vara själv om detta just nu, ville få njuta och få uppmärksamhet, nu kommer jag hela tiden vara en månad efter. Jag vet så pinsamt och löjligt men jag kan inte hjälpa det. Maken tycker jag är ologisk och tycker att jag borde vara glad för vår skulle och fokusera på det. Och det borde jag ju såklart, fy fan vilken dålig människa jag är.

• Snorkfröken77

Snälla tyck inte illa om mig för mitt förra inlägg

• Snorkfröken77

Liten & muggles - Tack för era kloka ord, det var precis det här jag behövde höra. Vi har jämförts sen vi var små när det gäller det mesta (vem som fått bäst betyg, har bäst jobb, finast hus osv) Det är mest min moster som håller på med dessa jämförelser men mamma dras ju med, det är inte kul. Moster kommer försöka hitta så många fel som möjligt både på min graviditet och mitt ev barn och det känns inte kul (hon försökte alltid sätta dit mig och min bror när vi var små när hon märkte att det var något vi inte var bäst på, allt för att få hennes egna barn att framstå som a-barn)Men det är nog som du säger Liten, börja förbereda sig på detta redan nu och ha några bitiga kommentarer på lager.
    Det vore jättekul om det går bra för oss båda och jämförelserna kan utebli och att våra eventuella barn kan få en fin kontakt.

Jag ska försöka fokusera på mig själv nu, tur att jag har maken som tar ner mig på jorden när jag blir så här upprörd.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter