Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

En fråga - när lägger sig svullnaden om magen? (nej jag är inte lustig nu, jag hoppas att det ska normalt igen innan den riktiga magen kommer) Jag får knappt igen min byxor och börjar känns mig lite desperat, jag har ETT par som jag med nöd och näppe kan knäppa, jag hade ju några släpande semsterkilon och jag har säkert redan lagt på mig 1-2 kg

• Snorkfröken77

BS - Men fy fan, det där låter ju inte roligt alls. Bråkar ni om Iris eller bara allmänt?

• Snorkfröken77

BS - Tack, det är sånt jag vill höra *kramar om*

• Snorkfröken77

Vickan - Ja, den sköterskan var guld värd! Jag har inget illamående att skylla på tyvärr, bara en fläskig svullen mage

BS - Usch, det där låter inget bra alls, ni har inte funderat på att kanske försöka prata med någon utomstående för att få lite "neutral" feedback? Eller kanske låta Iris bo hos mormor och morfar eller farmor och farfar en vecka, så du och maken får en chans att bara vara med varandra?

• Snorkfröken77

BS - det låter väldigt oroande...jag får helt enkelt börja med strechkjolar och klänningar nu då...

• Snorkfröken77

Parnassia - Inte du också! Shit, jag hade verkligen hoppats att ni skulle säga att jo, men så var det första två veckorna sen blir magen normal igen tills riktiga gravidmagen kommer.

• Snorkfröken77

Nenne - Jag tycker inte du ska tänka negativt för att du inte tycker att du inte har några symptom, jag hade inga speciella symptom, det var precis som vilken månad som helst innan tanten. Så inga symptom kan betyda positivt också (eller så kommer min mens snart )

• Snorkfröken77

Nenne - Jag tror också det är olika från graviditet till graviditet!

• Snorkfröken77

Hej hej, jag har spenderat eftermiddagen i sängen *huttrar* Har varit helt sänkt av sprutan idag, hoppas jag mår bättre imorgon.

Oupsie - Mår du bättre nu? Lycka till på intervjun! *håller tummarna* Jag ska också på intervju till nytt jobb på en myndighet här om några veckor Vi kanske söker samma jobb? Jag skickade in ansökan innan jag visste om mitt tillstånd, känns ju lite jobbigt, men det är bara att vara öppen med det. Hoppas dina nya svarta byxor blir bra

Jag håller med om att konsumerbara presenter är det bästa om folk ändå inte vad vad man gillar. Det värsta är presenter som man känner sig tvingad att ha framme för att man vet att presentgivaren (läs farmor) kommer kolla efter presenten (läs prydnadssvampar i glas) nästa gång de är på besök.

• Snorkfröken77

Piggelin - Hej och tack! Här är en till som tröttnat en del på sitt jobb just nu, det är värsta snoppmaffian på mitt jobb och jag bara kräks på det. Enda chansen att de ska gilla en är om man kråmar sig och skrattar på rätt ställen vilket jag inte gör! Jag säger precis vad jag tycker vilket gör att de tycker jag är en smula obekväm (har även talat om för dem att det är ett jävla snoppstyre och de höll generat med, blä...)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter