Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vickan - Jag förstår att spyendet gör det mer realistiskt, själv går jag ju mest omkring och känner mig bakis eller som att jag ska bli sjuk. Jag morrade åt maken häromdagen "Det är fan inte något jävla välsignat tillstånd" han bara skrattar åt mig, tur att man har en make som är lugnet själv (ursäkta svordomarna)

• Snorkfröken77

Nenne - Det är klart jag tycker det är helt FANTASTISKT att jag kan bli gravid, problemet är att jag har svårt att förstå att jag verkligen är det och så mår jag kroppsligen dåligt och känner inte igen mig själv, då är det svårt att vara himlastormande lycklig. Jag är ledsen om jag gör dig upprörd, men du missuppfattar, jag kommer ta alla krämpor med jämnmod när min hjärna verkligen har förstått. *ledsen*
    Men, jag har nu lärt mig att inte dryfta dylika känslor mer i tråden.

God Jul alla!

• Snorkfröken77

Nenne - Jag förstår precis din förklaring, men jag kan inte för mitt liv förstå hur någon kan ha tolkat det som att jag inte var glad att jag var gravid?! Det var det jag blev ledsen för.

Tråkigt med trist svärfar, hade han smakat för mycket på julsnapsen innan?

BS - Välkommen tillbaks!

Frullan - Åh herregud! det där lät ju mindre skoj, har också haft en sån där Lars Norén jul en gång, första julen efter mormor dött, morfar var full redan när vi kom och sen gick det stadigt utför....

Vårt berättade var ganska odramatiskt, vi hade som sagt var köpt 4 böcker och slagit in. När alla hade öppnat sina julklappar så delade maken ut dem till blivande mor och farföräldrar. Makens föräldrar som redan har två barnbarn fattade ingenting. Så fort mamma öppnat sin tittade hon på mig och sa: Ska ni...? Jag nickade kämpade lite med tårarna (jag blev väldigt rörd) och pep fram i slutet av juli. Mamma ylade och reste sig för att krama om oss och det tog ett tag innan poletten trillade ner för svärföräldrarna. De blev nog mest förvånade. Sen vart det kramkalas

• Snorkfröken77

Hej och god fortsättning!

Sitter här i morgonrock och försöker framkalla tillräckligt med energi för att orka ta tag i städning av huset och ta bort julpyntet (ja, jag har redan tröttnat)Maken är fast vid sin dator så jag väntar på honom...

Oupsie - Glömde skriva det förut, vilket skit att du inte fick jobbet! Men det positiva var ju att det var pga av pengar, alltså hade det ju varit ditt annars!

PB - Vad skönt med ett beslut taget! Jag tror precis som Izzie, man ångrar mest det man inte gör, inte det man gör. Stora kramar till dig!

Muggles & EA - Skit med tanten Jag håller tummarna hårt för er!

Snaily - Var är du nu i ivf-karusellen? När är det dags för äggplock?

Apropå blöjor har vi vänner var barn har blöjor fortfarande och barnet är 5 år...

Här är det annars sådär, har varit väldigt låg de senaste dagarna, varken mitt psyke eller kroppen är i balans just nu. Jag har fått utslag och hudförändringar i hela armhålorna, under brösten, på magen och i bikinilinjen, VC trodde svamp (vilket de rart nog upplyste mig om antagligen skulle bli ett problem för mig hela graviditeten)så jag har smörjt och smörjt och inte rakat mig och inte använt deo, med andra ord, känt mig allmänt ofräsch. Det såg lite bättre ut ett tag men nu har det blivit sämre, huden börjar spricka för att den är så torr och det svider och kliar. Inte skoj alls. Ska försöka få tid hos VC imorgon så någon kan titta på det. Är det någon annan som råkat ut för något liknande?

• Snorkfröken77

PB - Duscholja använder jag redan, det är ett måste för mig på vintern annars blir min hud som papper. Tack för tipset iaf

Nenne - Japp, har nu pratat med tre olika sköterskor och alla tror det beror på graviditeten.
    Gud vad olika det verkar vara, för vi ligger väl ganska lika i tiden? Vilken vecka är du i nu? Läser jag en gravididtetsbok så har jag typ alla symptom (det sista som anlände igår - gråtattacker, kan jag klara mig utan)

Snaily - Det känns som att det brinner i varsin armhåla, svider och hettar. Håller tummarna hårt för att du får ditt jobb (och plus!)

Tinga - Blev inget shoppat för mig på Mulberry-rean heller, tyckte den var jättedålig! Kompenserade dock detta genom att handla massa edge smycken på rea på accesora. Så stackars ekonomin fick veta att den levde iaf.

MSW - *tar sats* ok, BF för mig är 28/7.

I lördags inhandlades första mammabyxorna under mycket ångest, var livrädd att någon från jobbet skulle dyka upp. Kändes som om jag stod på porrfilmsavdelningen och smusslade så mycket jag kunde. Men vilken befrielse det var att få på sig ett par byxor som är skapta efter min numera ickeformliga kropp

Idag har vi haft samtal med en Freja-BM om fosterdiagnostik så nästa vecka väntar nog KUB! Spännande att se om det är nåt där inne eller om det bara är tre fisar på tvären!
    Hon upplyste förresten oss om att man i princip alltid såg vad det var för kön på RUL, det var tydligen inte så vanligt att de var tveksamma. Jag blev jätteförvånad, trodde det var precis tvärtom!

• Snorkfröken77

Hej EA! *vinkar* Vad drygt det är med struliga köpare!

• Snorkfröken77

Vickan - Nej, det sa hon också, var det en av oss som inte ville veta så fick ingen veta. Tur att vi båda är lika nyfikna
    Jag har svårt att förstå hur vissa bara känner på sig att det är ett visst kön, precis som att vissa känner direkt när de är gravida, jag har inte alls någon sådan koll på min kropp!

• Snorkfröken77

Vickan - sparade undan din länk med länkar till mammakläder online, tack så mycket.

• Snorkfröken77

EA - v 11, snart snart kan man pusta ut att man gått förbi de första 12 veckorna. Grattis till dina rea-fynd förresten! Alltid kul att fynda. som jag brukar säga, jag gillar att köpa dyra saker billigt

Vickan - Jag har beställt ett antal olika byxor och en kjol ifrån Ellos, hoppas de kommer snart för de byxorna jag köpte på HM är på gränsen till mysbyxor, men ack så sköna!

• Snorkfröken77

EA - Jag kan inte ens dra upp dragkedja på mina byxor så det går inte, jag har gått i kjol och strumpbyxor i 3 veckor nu och frusit och nu gav jag upp. Trodde aldrig jag skulle behöva köpa mammabyxor så tidigt, men det är tydligen olika...(Jag är inte så petit i normalfall heller så det hjälper säkert till)

Snaily - Jag vet, helt sjukt! v12 på onsdag! Jag har fått tid imorgon för mina äckliga utslag, hoppas de ger mig nån dundersalva! Var ska du på måndag? *nyfiken*

Vickan - Ja, nu är det helt utplockat på Ellos, hoppas de får inte lite nytt fräscht snart och hoppas verkligen jag får de grejor jag beställt, kollade min beställning och den var inte skickade än...
    La redoute har jag kollat, men alla deras byxor är så korta, jag har ju långa ben så det går inte.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter