Summan av kardemumman - livets väsentligheter
EA - Inglorious Basterds?
EA - Inglorious Basterds?
Jag börjar mer och mer likna min avatar...
Snaily - Jag tror din gyn skulle bli väldigt förvånad om jag dök upp och började slita av mig kläderna och visa mina illröda, håriga, stinkande armhålor
Vickan - Vad skönt att höra, för jag känner mig väldigt onormal! Jag noterar det där med muddarna och pop-byxor!
Vickan - jahapp, det var så alltså. Hmm får ta upp det med BM på torsdag om detta verkligen ska vara så.
AM - Oh,vad trevlig! God shoppinglycka!
Snaily - Vilken olydig kropp du har. Hoppas att allt blir bra nu så det blir ordning på torpet, var förresten inne på pops hemsida och kollade vad jag hittade till dig: www.polarnopyret.se/Archive/04_ProductPage_420x420px/00_Main_image/7310012297880.jpg
BS - Vad trist med Iris, men det är säkert som du skriver bara understimulans. Det blir säkert bra igen när hon får börja på dagis igen!
Telis - Superbra fråga det där om bodies och pyjamas! Spännande att det är så nära nu!
Har försökt mentalt anteckna det ni skrivit om bb-väskor, kläder och overaller.
Var hos VC igår och fick efter både sjuksköterskebesök och läkarbesök både svampmedel och stark kortison utskrivet. Hoppas detta gör susen. Tyckte inte kortisonet var så kul dock eftersom det påverkar fostret, men det skulle vara under långvarig användning och stora områden så man får väl hoppas läkaren har koll.
Fick till för KUB också igår, den 18:e, ska bli spännande och lite läskigt
Nenne - Snurfade lite på Pilates och det verkar vara en bra träning för gravida. Kanske ska damma av min pilates-dvd och försöka få lite ordning på muminkroppen!
Apropå järndepåmätning förklarade min BM igår att det var nytt sen ett halvår och att när man mäter HB så mäter man bara antalet röda blodkroppar, även om man har många blodkroppar kan de bära på lite järn (tji fick jag som trodde jag gick säker som alltid haft superbra HB).
EA - Skoj med hus! Och vad skönt att du tog mod till dig och pratade med din pappa och att allt kändes bra *stora lyckokramar*
PB - Usch vilken födelsedag, men jag vet hur det är när man har sådana där dag, har man väl börjat gråta så går det liksom inte att stoppa! Tyckte Ciccis förslag var suveränt att ta omtag och fira dig i helgen igen *bamsekramar*
Cicci förresten vad jobbigt med skorpans namn, hoppas det släpper och att det känns bra snart *kram till dig också* Lypsylet var nog för övrigt en av de värsta presenterna jag någonsin hört
Frejis - Hoppas din pappa mår bättre snart! Vad harmonisk du låter i dina inlägg om dig och Bumsis förresten, mysigt!
Vad var det mer jag tänkte på...
Just ja, Vickan trist med inställd profylax-kurs, var hade ni tänkt gå? Kollade på deras hemsida och min jobbort fanns inte längre kvar Så ska vi gå får vi åka en bit.
Ego - Känns som att jag landat lite i min graviditet vilket är jätteskönt, har säkert hjälpt att vi berättat för de närmsta. Fick dock ett ofrivilligt outande på jobbet häromdagen som jag raskt fick tysta ner. Vi har nämligen ett spam-filter på jobbet som sköts delvis manuellt, dvs en person godkänner eller nekar mail att passera berende på om det är spam eller ej, tyvärr fastnar även sånt som inte är det. I går morse märkte jag att jag fick ett mail med rubriken Graviditeten från min moster där de första raderna stod typ, grattis till erat föräldraskap osv. Jag blev kallsvettig eftersom jag höll på att kolla filtret och några mail försvann, alltså måste någon av dem i min grupp godkänt mailet. Jag gick in och spårade och jomenvisst, en av kollegorna hade godkänt det. Jag skickade raskt ett meddelande på msn där jag påminde kollegan om vår tystnadsplikt. Hon svarade jag såg mailet och jag vet att vi har tystnadsplikt, sen sa hon grattis. Usch vad svettig jag hann bli...Känns sådär att hon vet före alla andra.
Mer ego - eksemen ser redan bättre ut jihooo! Men luktar tyvärr fortfarande som en hel karl på em, blä...
Vckan - jag är också väldigt noga med att privatmail inte skickas till jobbmail, men vad gör man när moster som på sin höjd skickat två recept till mig via mail gör något sånt här oväntat?
Start - Någon tant än? Eller hoppas vi?
Rolig tråd på FL: www.familjeliv.se/Forum-3-149/m49853067-1.html
Fick tårar i ögonen när jag läste vissa inlägg (jag är inge blödig på grund av hormonerna, näääädååå)
Start - Jag lyckades ju stoppa spridningen (hoppas jag) så det är bara en tjej i min grupp som vet om det. Tänkte ju vänta tills vi varit på KUB innan jag säger nåt.
Ooooh, vad spännande vilken dag är du på? Och hur många dagar har du normalt? *håller genast tummarna*
Vickan - Ja, helt oväntat! Ringde henne på kvällen och förklarade att det inte hade varit så lämpligt, hon förstod då, men hade nog inte tänkt efter innan...
BS - Säger som du: Let´s dance, jippi! Oväntat många som var ganska duktiga redan första programmet tycker jag.
Start - Ok, men vilken dag är du på nu? om du vill säga förstås?
Jag tänker iaf hålla tummarna för dig