Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Apropå vem som diskuterades för några dagar sen, vi kompletteringsvärmer vårt hus med en kakelugn och i går när vi tog in veden så var det två (!) getingdrottningar med veden som vaknade till och vinglade runt i huset. Man försöker ducka för dem på deras vingliga framfart samtidigt som man försöker hålla katterna ifrån dem. Maken brukar få döda dem (jag har så svårt för att döda insekter även om jag inte gillar dem, jag är för blödig). Usch, varje vinter får vi säkert in mellan 10-15 drottningar, det är inte mysigt, är det någon annan som har det problemet?

• Snorkfröken77

Lappis - Jag hoppas verkligen att jobbet jag sökt verkar så kul som jag tror, att de vill ha mig och att de struntar i mitt nuvarande tillstånd.
    Din kurs förresten kan du inte skriva ihop typ bästa tipsen du fått på kursen till oss gröngölingar och kanske posta här eller iaf inboxa mig? Om du har lust vill säga, jag tycker det låter som att ni får lära er så mycket nyttigt som alla som vill ha barn bör få lära sig.

• Snorkfröken77

Den här är ju gammal, men ack så rolig: www.elfyourself.com/
    Seså, leta reda på lite fina kort på er själva eller närstående och elfyourself

• Snorkfröken77

instämmer i kören:
    freeeeeeeeedaaaaaaaaaaaag!!!!

• Snorkfröken77

Lappis - Men gud, hur orättvist får livet vara?

• Snorkfröken77

*vill snabbspola fram till slutet av januari*

• Snorkfröken77

Blivande - Grattis till muffinsen i ugnen!!!! Plusvåg, wihoooo!!!!!!

Ore - Jag är såklart nyfiken på din sons namn!

Apropå det så satt jag och maken och spånade på skoj i bilen häromdagen, våra förslag blev: Chazzandrah, Chewin och Thorztenh, fint va? (behöver jag säga att jag läst WT-trådar på familjeliv)

Snaily - Om du slutar att trivas uppe i obygden så finns det ett lämpligt arbete för dig här nere hos mig I staden Ö saknas ett djursjukhus! (vi hade ett för många år sen) Alla djurägare tvingas åka till Strömsholm om det händer något på natten eller helgen. Du kunde ju bli chefsveterinär?

EA - Glömde ju skriva förut att nu kan vi ju iaf sumpa vår teori om att det inte går att bli gravid med yttepyttemens. Så nu kan du iaf sluta fundera på det *kramar*

Apropå föräldraledighet säger jag bara fifty fifty (säges med gnällig närkingska, tänk Hjalmar )

Ego - Jag börjar bli sjukt trött på att vårt badrum forfarande inte är färdigt, jag kräks snart på det. Vi upptäckte ju skadan i augusti, nu är det december och det är inte klart

• Snorkfröken77

Nenne - När är TD? *håller tummarna hårt*

• Snorkfröken77

Nenne - Håller med Snaily, choklad som står en upp i halsen MÅSTE ju vara ett symptom! (faktum är att jag sista tiden inte längre är sugen på sötsaker, det är gott när jag äter det men inte alls så sugen och jag kan inte äta några mängder)

• Snorkfröken77

Nenne - Hmm, men TD brukar vara lite tilltaget med tid eller hur? Så egentligen borde du kunna testa imorgon om du skulle vilja?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter