• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

PB, lycka till på IVF-samtalet imorgon, hoppas att det är en bra läkare så att ni vet lite mer hur ni vill göra!

Nenne, aha, det var en film alltså. Gick den på bio? Jag var alltid tvungen att gå på matiné med min sju år äldre brorsa och det kan ju ha varit så att han vägrade att se Dunderklumpen och därför fick inte jag heller se den.

AM, hoppas att storsonen kryar på sig snart! Jag tror som BS, så länge man inte har problem med andningen så är det lugnt.

junilejon, jag är vaccinerad eftersom jag tillhör en riskgrupp som gravid. I övrigt anser jag att man ska följa sin magkänsla, om du inte vill så ska du inte göra det pga något slags grupptryck.

• Telis

WIIIIIII, vad spännande, Ore! Jättestort lycka till nu! Du sms:ar väl Muggles så att hon kan rapportera här om du inte kommer hem något mer idag?

• Telis

Tack för förslagen på BH:ar! Jag kom på att det kanske är dumt köpa amnings-BH:ar nu när man inte vet hur stora boobsen blir efter förlossningen. Och i vanliga BH:ar använder jag bara byglar så jag vill inte köpa någon vanlig BH utan byglar som inte är en amnings-BH heller, den har jag ju liksom ingen användning för sen.

Jag vet knappt var Ullared ligger så det är nog ganska långt från mig skulle jag tro men Lindex ska jag spana på sen när det börjar bli dags.

Apotekets var billig och duger förhoppningsvis ett par månader innan det är dags för amnings-BH:arna.

• Telis

Grattis till alla födelsedagsbarn!!

Cicci, mja, fast mina vanliga BH:ar har byglar och är inte så bekväma att sova i, det var liksom där problemet började.

• Telis

Ja, fy sjutton, det är inget kul att sova med BH, det hoppas jag att jag slipper snart.

• Telis

AM, skönt att sonen inte har någon hosta!

• Telis

AM, jag vet inte om jag törs fråga men om storleken var F på dag 3, vad hände sen ett par veckor senare? Blev dom ännu större eller var dom som störst då?

• Telis

Ore, så du fick komma hem igen iallafall. Skönt att du vet att du inte får gå så jättelångt över tiden iallafall, nu är det inte många dagar kvar. Coolt att du kan se så lugnt på förlossningen och smärtan! Jag tror att om man har den inställningen så är det då som det går som bäst också.

Parnassia, tack! Skönt att veta att det är som värst runt dag tre.

Förlåt alla ni som har skinnsoffor men jag tål inte skinnsoffor. Jag skulle hellre tvätta sofftyget en gång i veckan tror jag.

Liten, ja, bra tips med linne! Jag upptäckte igår att det var klister på inläggen, det visste jag inte innan, så man kanske inte behöver ha just en BH. Stackars Mindre, hoppas hon blir bättre snart!

• Telis

BS, jag är i vecka 31 nu så du borde vara eller gå in i vecka 32 när som helst. Är det den 19/1 som är ditt senaste BF?

• Telis

Käkledsinflammation har min mamma haft så det finns. Hon fick inte äta äpplen på jättelång tid, stackarn. För ett par månader sen hade jag också ont under käken, ungefär som att ha ont i körtlarna där men dom var inte svullna och det var bara på ena sidan. Men det gick över på en vecka eller två, vette sjutton vad det var.

Nu ska jag gå till aurorabarnmorska nummer 2, håll tummarna för att hon är bättre än nummer 1!

Äsch, nätet pajade innan jag hann skicka förut så nu har jag redan varit hos aurorabarnmorskan. Och hon var mycket, mycket bättre! Så skönt. Nu ska jag få en läkartid för ev. snitt och så ska barnmorskan och jag träffas om ett par veckor igen och fortsätta prata om en vanlig förlossning. Jag gillar att hålla alla dörrar öppna.

Välkommen hem, Mrs B! Inga kräksolyckor i restaurangen den här gången?

PB, skönt att samtalet gick bra, hoppas på ett bra provresultat också (även om man inte riktigt kan lita på det precis som Liten sa).

kängu, vad tråkigt med din pappa! Jag har inte heller någon direkt kontakt med min men som tur är så slipper jag iallafall samtal från honom när han druckit för mycket. Stor kram!

Parnassia, om du ska köpa jeans på PoP så prova ordentligt! Det gjorde inte jag så nu går jag runt med ett par för stora byxor som sitter skitdåligt men jag är för snål för att köpa ett par till.

Låter bra att kolla upp UVI! Jag har haft sammandragningar sen kanske vecka 23 men bara när jag går för fort, aldrig i vila.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter