• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

BS, jag vet inte om jag törs ta den längre än 10 dagar? Det där med tio dagar har blivit så fast inpräntat i huvudet av min mamma, precis som att man inte får bada inom en timme efter man har ätit eller att man ska frysa in hösten och svettas in våren. Det spelar liksom ingen roll vad alla experter säger efter alla års indoktrinering av mamma.

• Telis

Lappis, ok, Österrike med vänner är ju inte helt fel. Ni får spara Castor till ett annat år.

• Telis

BS igen, du fick också ont i armen av svininfluensevaccinet eller hur? Hur länge satt det i? Det går inte fort att jobba med en arm och en hand kan jag säga....

• Telis

En vecka?! Jag vill att det här ska gå över NU.

Hon som gav mig sprutan frågade om jag var högerhänt och eftersom jag är det så fick jag den i vänster arm. Och nu när jag tittar efter så ser jag att mina gamla vaccinationsärr också sitter på vänster arm. Det är kanske nya rön det där med alltid höger pga hjärtproblem?

• Telis

Ore, oj, det var snabba ryck! Jag och maken är i ungefär samma situation, han håller med lite grejer som kan förändra kanske mycket. Jag tycker också att det är ganska illa tajmat men om han nu blir lycklig av det så vem är jag att stå i vägen?

• Telis

Åh, men varför ska dom förstöra pepparkaka med mörk choklad?! (Är jag den enda här i tråden som inte är så där jätteförtjust i choklad?!) GB Sandwich Pepparkaka däremot - muuuums!

Nenne, vilken mysig kväll!! Hade ni inte bott så långt bort hade jag kommit och våldgästat. Har ni provkört kaminen än?

Stort lycka till nu, inte-längre-blivande fru L! Jag tror att det kommer att gå superbra för er, det är sannerligen på tiden för en IVF-graviditet nu i tråden.

• Telis

nenne, snikigt att kasta sig över Härjedalen när Snaily är nere i Stockholm.

• Telis

Näru, försök inte, det vet väl alla att det är längre från Stockholm till Norrland än från Norrland till Stockholm.

• Telis

PB, ja jo, det låter ju fantastiskt när du säger det så. Och visst kan jag väl klämma en pralin eller två (men då får det ta mig sjutton vara utan sprit i) men det finns ju så mycket annat som är godare.

Åh, nu råkade jag komma tänka på pepparkakor med ädelost, fy fabian vad gott! Det skulle jag kunna döda för. Choklad är ju bara choklad liksom, den väcker inget sånt habegär.

• Telis

Fru L, går det inte att göra VUL där du bor?! SÅ litet är det väl ändå inte?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter