• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vi var också beredda på att folk tittar i garderober och köksskåp osv så där hade vi städat och gjort fint. Jag skulle själv aldrig öppna garderober men visst kan man kika in i ett städskåp eller klädkammare. Men i det här fallet har folk snokat i ett stort löst skåp vi har som definitivt inte kommer att ingå i köpet. Det känns lika snokande som när mäklaren berättade att tre grannar hade varit inne för "att dom ville se hur ni har det".

Nu har det ringt nån ny spekulant som vill komma och titta på lägenheten imorgon. Det är ju kul förstås men jag håller med muggles, gud vad det är jobbigt att knappt våga använda badrummet och köket och inte kunna lämna minsta grej framme. Det ska bli så skönt när det här är över!

• Telis

Tjohoo, nu är lägenheten såld. Och inom det spann som mäklaren hade värderat den till även om det var i den lägre delen. Så skönt att papprena är påskrivna! Nu ska jag gå och kissa på toalettringen, ställa odiskad disk på diskbänken och göra sängen obäddad bara för att jag får! Eller kanske inte.... Men det ska bli väldigt skönt att få leva som vanligt igen!

Nennes bilder finns med i galleriet nu. Klädkammaren är utan tvekan den finaste klädkammare jag sett, jag skulle kunna bo i den.

• Telis

Jag önskar att jag sov. Jag har blivit sjuk IGEN, både näsan och hjärnan är helt igenproppade och halsen kliar. Bara inte hostan kommer tillbaka, jag tror att min man kommer att flytta hemifrån i såna fall. Som lök på laxen vaknade jag kl 2.28 i natt och efter det var det helt omöjligt att somna om.

*ynk, ynk*

• Telis

Ore, jag läste i en förlossningsbok att man inte ska glömma att packa partnerns väska också. Han behöver mat, ett ombyte kläder och en tandborste (om den födande kvinnan klagar på någonting hos sin partner så är det i 9 fall av 10 på hans andedräkt ).

• Telis

PB, grattis till ett sånt fint hem till kattungen. Jag förstår att det skär i hjärtat att se henne åka men det måste vara en tröst iallafall att det verkar vara en sån bra familj!

• Telis

Nej, nu är jag trött på att vara sjuk, den förra förkylningen satt i i fem veckor så det känns som om jag knappt hann bli frisk emellan.

Det blev dom som varit mest på hela tiden.

• Telis

Sorry, nenne, jag skriver som en kråka, får skylla på förkylningen. Jag menade inte att man skulle packa väskan ÅT honom, bara att om man gör en lista över det som ska med till sjukhuset så ska man inte glömma mannens grejer. Dom är liksom viktiga dom också.

• Telis

muggles, jag förstår verkligen det!! Jag tyckte att det var superjobbigt i förra veckan och då satt vi ju ändå i en bättre sits. Hoppas verkligen att det löser sig för er fort som sjutton!

• Telis

På tal om svininfluensevaccinet, kan man ta det när man är förkyld? Jag har gått och väntat på att min MVC ska få in vaccin igen och fick reda på idag att dom har det, och har haft det hela tiden, trots att det står på Vårdguiden att dom inte har det. Men nu vet jag inte om man kan ta det när man är förkyld. På någon sida stod det att man inte skulle ta det om man hade feber eller någon luftrörsinfektion, jag tror inte att jag har något av det men man kanske ändå borde vänta tills man mår bättre igen?

• Telis

Jag mejlade MVC och frågade om vaccinationen när man är förkyld och det är ingen fara med att ta den om man inte har feber. Men sen la hon till "och du mår i övrigt okej trots din förkylning", det är väl klart att jag inte mår okej om jag är förkyld. Så, det är nog ingen fara med att ta den, jag orkar bara inte släpa mig dit nu när jag mår som jag gör, jag avvaktar ett par dagar.

Hej Vänner! Ja, fy ja, det är nervöst att köpa också! Fast lite läskigare är det nog att sälja tycker jag eftersom man oftast redan har köpt något nytt då och det är så mycket som hänger på om man kan sälja och vad man får. Sen, som jag har tjatat om tidigare, är det så himla jobbigt att ha folk som går och gluttar hemma när man inte själv är där.

Det var ett jättefint hus på bloggen men jag skulle nog ändå inte vilja ha det riktigt SÅ vitt hemma.

Hur går det med ditt illamående och krävande chefen?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter