• Mrs  B

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Oms
    Usch för matförgiftning och förkylning!!!!
    Börjar alltid med blåbärssoppa, rostat, bananer och te efter en magsjuka. Funka bra på mig, som tyvärr är magsjuk ett par gånger om året.....
    Blev dessutom matförgiftad förra Nyårsafton....

Muggles
    Visst är de härliga de små liven.

• Mrs  B

Hej hopp!!!!

Sitter och vilar ut efter en timme ute i pulkabacken med pojkarna.
    Mycket snö för att vara här och -5 grader.
    Malte gillade inte alls att åka ner för backen jag fick istället dra runt honom medan Max åkte i backen med sina dagiskompisar.
    Motion fick jag iaf.......

Snorkis
    Som tur var var Max så trött när han kom in till oss att han bara frågade om vi kunde hjälpa honom med täcket och inte vad VI gjorde under vårt täcke......

AM
    Välkommen hem!!!!!
    Vi gjorde inte heller mycket mer än solade och badade på vår semester vecka i nov. Härligt!!!!!

Oupsie
    Gör alltid hemmabakade kakor till jul och till kalas. Tycker det hör ihop lite....

Liten
    Malte gillar snön, men gillar inte att gå i den eller att åka ner för pulkabacken. Ville idag bara sitta i sin pulka och åka runt plant.

• Mrs  B

Liten
    Maken här önskar sig kläder och årgångs whiskey.
    Ska till Systemet på måndag och fixa det sista.
    Malte var som sagt inte heller så förtjust i att åka pulka igår.... Ville hellre bli dragen runt i pulkan.
    Hoppas Mindre hittar aptiten igen!!!
    Maltes går upp och ner....

I går fick Malte ost på mackan på dagis men hade bara tagit ett "musbett" på ostskivan men idag åt han 1 1/2 macka med ost!!!!!

Hoppas nu bara magen håller för det! Skrämmande!!!!

Nenne
    Babybjörn bärsele är oslagbar!

• Mrs  B

EA
    Har vi bokat lunch på måndag eller tisdag????

• Mrs  B

Sitter ju och skriver på min rapport om min praktik just nu och har en fråga.

Om man har gjort en utvärdering ska man då skriva resultatet av utvärderingen i diskussionen eller ska man lägga resultatet i bilagan????????

• Mrs  B

Ore
    Mat, sömn, vagn, babysitter, sång, napp, bärsele, dans.....

EA
    Sist började jag med salva och slapp ta vaggisar.
    (får alltid svamp av penicillin )

• Mrs  B

EA
    Känns det långt inne får du nog ta proggisarna, men om man upptäcker det tidigt så kan man nog börja med enbart salvan.

• Mrs  B

EA
    Maken tjatar om V varje år men jag tycker barnen kan bli lite större först. Just nu vill ju inte Malte alls åka nedför och vad ska vi då där att göra.....Men Max hade nog älskat det.

Maken ska på whiskeyprovning i Malmö ikväll så han är nog bakis imorgon, men söndag förmiddag finn ju kvar.....

• Mrs  B

Piggelin
    Jodå, vet också väl vem Susan Boyle är liksom Potts!
    Såg när det visades på tv. Gåshud är bara förnamnet!!!!!

EA
    Tack för en trevlig lunch!!!!!
    Livar upp en stressad själ.

På tal om julkort med barn så fick vi en hög idag och bara med barn som vanligt, inga vuxna med.....

Hämtade barnen vid tre och sen bar det av till pulkabacken.
    Me like.......
    Men inte Malte den här gången heller......
    Max och en tjejkompis till honom åkte i backen medan jag pulsade omkring med Malte som vanligt. Motion!!!!!
    Provade att släppa honom i en pytteliten backa, men nej det gick inte ens det....
    Efter 45 min fick vi gå hem med en ilsken Malte och mörker. Svårt att åka när det inte finns några lampor i närheten.....

Maken pratade om att han hade -15 grader när han var utanför Lund, undrar vad vi har här ??????
    Frös endast om hakan.

God jul till alla och ett gott nytt år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter