• Mrs  B

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hallåååååå!!!!!

Nyss hemkommen från ännu en rolig dag på jobbet, tonåringar är ju bara för söta (????!!!!!!)
    (eller inte.....)
    Ni ska bara veta vad ni har framför er!!!!

Välkommen alla nya!!!!!

Vi väntar på en kompis till Max så det får väl bli fika sen.
    Annars väntar även här städning och sen packning.
    Solen väntar på måndag!!!!

• Mrs  B

Hatar Gustav Adolf bakelser och alla andra bakelser också för den delen....

• Mrs  B

Denna vecka vaccineras skolbarn här omkring och även riskgrupper men också här har vaccinet tagit slut.
    Vi reser på måndag till solen och jag ringde min vårdcentral men jag fick INTE gå före eftersom jag inte tillhör riskgruppen eller jobbar inom vården.
    30-40 åringar väntas få sprutan v 47 men eftersom allt försenas ständigt tror jag inte att jag kommer att få den då.
    Blir väl lagom till jul.
    Men sprutan ska jag ta liksom förhoppningsvis min man.

• Mrs  B

Åk inte heller ut på vägarna eftersom det är en linjeman som kör och då går det undan.....

• Mrs  B

Här är det snart läggdags för barnen och sen även mig.

Tidig morgon imorgon med sim för pojkarna och sen ska tentan skrivas klart och packa inför resan.

• Mrs  B

Hej!!!!!!!

Nu är vi hemma igen!!!!
    Men USCH vilket väder man har kommit hem till; kallt, ruggit och regn.
    Vi lämnade Fuerteventura i går middag och då var det 33 grader.
    Kom hem i natt eftersom planet var försenat, diverse strejker hit och dit. Och sen ville Malte upp vid sju....

Vad har hänt här då???
    En uppdatering kanske???

• Mrs  B

Telis
    Tack!
    Inga kräkolyckor denna gång tack och lov men väl ett besök hos doktorn med Max (tack o lov att man hade en extra semesterförsäkring annars hade det blivit dyrt)
    Men med lite medicin blir allt bra....

Skönt med ett bra samtal om kommande förlossning!

Kängu
    Makens far var också alkoholist under hela hans uppväxt och en bit till och vad han har berättat var det inget vidare. Stor kram till dig!!!!
    Grattis till jobbet!!!!!!!!!!!
    När är det dags att börja???

Idag tar maken sin vaccinationspruta och jag har fått tid på torsdag. Får väl se hur det går sen....

• Mrs  B

BS
    Här kommer vaccinet i olika doser. Ibland finns det och ibland inte. Skolbarnen fick vänta på sina sprutor i lite mer än en vecka. Bvc hade precis så det räckte till dem i vårt område iaf.
    Max fick sin vecka 43.

Start sep
    Tack!
    Jag tänkte kolla med bvc idag om Malte får sprutan eller ej. Han blir 2 år i januari. Vet inte hur de tänker här...???

Tinga
    En HÄRLIG vecka med mycket bad, sol, mat dricka osv.....
    Trist att vara hemma i kylan igen.
    Härligt att det går framåt med ätandet för pojkarna.
    Vi ska snart börja prova mjölkprodukter på Malte, men just nu har han blåsor i munnen och vägrar både mat och napp så jag vet inte om det är riktigt rätt tillfälle att köra igång med mjölkprodukter just nu.

Am
    Är de vaccinerade för annars har de väl sitt skydd nu då eller???
    Hoppas de kryar på sig snart iaf!

• Mrs  B

EA
    Tack så mycket!!!
    Fast så kul var det ju inte att komma hem till ett regnigt Sverige. Värmen var mer lockande även för mig som är rödhårig och tåler solen sådär...

Muggles
    Det var verkligen en härlig resa denna gång!!!
    Var väldigt stressad innan men sen kom lugnet på resan och nu är man peppad igen att ta itu med allt. Även om tempot är högt direkt och man har tio bollar i luften hela tiden....men men

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter