• Mrs  B

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nenne
    Stort lycka till imorgon!!!!

Lappis
    Tant eller inte , det visar sig nog snart.
    Maken min märker också av att det har börjat vända och de har också fått en hel del ordrar nu. Hoppas på att uppgången håller i sig!

Liten
    En ljusstake kan ju användas i hur många år som helst känns det som så vad är då 1400kr???? Men förstår att du tycker det är dyrt.

BS
    Här har också varit en hel del trots, men det är jag som har fått allt eftersom Max är en lite pappagris. Det gäller att vara envis och sen kommer det att gå över.

Julförberedelserna har helt kommit av sig denna veckan eftersom jag är sjuk men jag hoppas att jag är så pigg imorgon att stakarna kan komma fram. Maken åker till Norrland imorgon och kommer inte hem förrän måndag morgon så det blir till att fixa det själv.

• Mrs  B

Cicci
    Nä, ingen graviditet här inte för tanten har precis försvunnit. Lutat åt att det inte blir någon med bebbe.
    maken vill nu och jag vill vänta så vi får väl se.....
    Härligt med fest igen!!!!!!!!!!!!!
    *avundsjuk*

BS
    Vår taktik för Max var att ignorera honom helt, det var det enda som funkade. Göra våra saker vid sidan om, låtsas som om han inte var där. Sen tog vi honom i handen och "drog" ut honom genom dörren eller bar ut en skrikande Max....
    Men visst är det jobbigt.

• Mrs  B

Hej hopp!!!!!!!!!!

Barnen är fortfarande hostiga men jag mår bättre iaf.

Ska försöka få upp lite ljusstakar idag och plocka undan lite, men orken får styra det hela och gnälliga barn.

Snorkis
    Känner så igen mig i dina tankar och visst är det trist men man får försöka trolla bort det och se det positiva istället. Ni väntar barn och det är helt fantastiskt.

MSW
    Här är en till som är helt ur gängorna.....

EA
    Stor kram till dig!!!!
    Önskar att jag hade hunnit med en lunch men nästa vecka börjar min praktik och då jobbar jag mellan 8-16 så då funkar det inte.
    Veckan efter kanske????

PB
    Krya på dig!

• Mrs  B

Nenne
    Stort grattis till en tur till Falun då!!!!
    Lycka till idag!

Koko
    Stor kram till er!!!
    Vi hade ju vårt besvär med Malte för ett år sedan och det var jobbigt bara det och tog mycket på mina krafter. Tyckte inte alls det var roligt att vara mammaledig just då.

• Mrs  B

Malte tackar så mycket för grattis-hälsningarna!!!!

Har äntligen fått upp de sista stakarna i fönstren och en snabbputsning av fönstren på insidan i mörker......
    Ligger efter i planeringen....

Imorgon väntar praktik och nya tag och det ska bli skoj.
    Kanske kan man komma upp ur depphålet???

Ore
    Håller faktiskt med din man om värmen......
    För mig är 25 grader perfekt.

Lappis
    Härligt med semester!

Vickan
    Betalar också 1400kr/mån till csn fast jag inte jobbar så mycket och har varit föräldraledig i två omgångar.....

• Mrs  B

Cicci
    10 000kr!!!!!!! OMG!!!!!

Lösgodis, ja tack!!!!!
    (det enda jag gillar..... )

• Mrs  B

Hej hopp!!!!!!!!!!!!!!!

Oupsie
    Har inte ringt a-kassan än så det är inte fixat.
    Kan tidigast ringa nästa vecka för nu är det ju praktik.
    Praktiken är än så länge kul och imorgon startar jag mina lektioner.

Junilejon
    Praktik är skoj!!!!
    Krya på dig!!!

EA
    Vad sägs om lunch nästa onsdag (om jag inte jobbar...)???

Nenne
    Tummarna hålls för dig och bocken...

Liten
    Jag köpte färdiga mjölkfria pepparkakor igår (Broby), men de kanske inte finns hos er??

AM
    Trevlig resa!!!!

Här blir det nu spagetti och köttfärssås.

• Mrs  B

EA
    Jag har barnen hemma på måndag och på tisdag har jag praktik igen. Men vill du får du gärna komma hit på lunch, om det passar med bussar eller om du tar bilen den dagen....?
    Vi kan kanske sms:a om saken?

Nu ska jag iväg och sjunga lite.

Vi hörs!

• Mrs  B

Stor kram till BS och KOKO!!!!!!

BS
    Hoppas ni kan lösa era problem på bästa möjliga sätt!
    Max trots blev mindre och mindre när Malte föddes men då var han å andra sidan 3 år och redo för att bli storebror.
    Vi har alltid haft en gemensam syn på uppfostran och det gör ju sitt också. Enda gången vi skiljer oss åt är när det gäller sjukdomar, då är jag en hönsmamma.

koko
    Du får gärna komma hit om du vill äta mjölkfritt och ha det bra. D
    Den mjölkfria ersättningen drack Malte bara i en vecka sen vägrade han efter alla metoder. Men havremjölk går bra!!!

• Mrs  B

Oupsie
    Lycka till på intervjun!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter