Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Vickan
Har bara parfymfritt här i både tvättmedel och sköljmedel eftersom jag själv inte tåler något annat....
Tvättar ALLTID alla kläder innan användning!!!!
Lappis
Välkommen hem!!!
Vickan
Har bara parfymfritt här i både tvättmedel och sköljmedel eftersom jag själv inte tåler något annat....
Tvättar ALLTID alla kläder innan användning!!!!
Lappis
Välkommen hem!!!
Lycka till Nenne och Snaily!!!!!
Och ett stort LYCKA TILL till Telis!!!!!
(jobbar på onsdag)
Heja Piff och Puff som ska börja DAGIS!!!!
MSW
Dagis, dagis, dagis......
Själv skriver jag det sista på min rapport och sen skickas den imorgon.....
Är sen inbokad på en hel del jobb och det ska bli så HIMLA kul!!!!!!!!!!!
MSW
Ja, det är bara löjligt med förskolan och förskoleklassen för ingen förutom fröknarna kan hålla isär vad som är vad, så jag envisas med att fortfarande säga DAGIS!!!!!!
Håller på att finslipa och lägga till det sista på rapporten och satte in barnen extra idag för att det inte ska bli så stressigt imorgon då den ska lämnas. Dessutom vet jag inte om jag jobbar imorgon eller inte eftersom jag är timvikarie så det är lika bra att sätta eld i baken idag.....
Lycka till idag!!!!
Fick ett samtal till och ska jobba hela nästa vecka!!!!!!!!
Hurra!!!!!
Cicci
Bajsschema
Låter som om det vore något för Malte också....?????
Eller får Max helt enkelt bara lära honom hur man ska bajsa, han är nämligen något av en expert.
Nenne
Härligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hej hej!!!
Tittar bara in en snabbis, för att ta en paus i min rapportskrivning.
Jobbar på med mina småvik lite varstans och det är faktiskt riktigt kul!!!!
Visst är det lite jobbigt med alla nya ställen, elever och personal, men man finner sig faktiskt ganska fort till rätta.
EA
Beklagar att det inte blev någon lunch idag....
Men skulle vilja ha en huslänk iaf.
Telis
Lycka till i morgon!!!!
Snaily
Grattis till alla äggblåsor!!!!!
Blivande fru L
Beklagar sorgen!
Stort grattis till att det såg fint ut i magen!
Tycker inte alls om semlor........endast bullen.
Snaily
Ja, det är jättekul att de har börjat ringa till en och nu kommer jag att jobba tre dagar denna veckan, fyra nästa och en ytterligare en till, vad jag vet nu.
Jag gillar inte grädden.....
Tinga
Har inte alls hört talas om intensiv inskolning.....
Måste nog uppleva den för att tro på det.
Här fick man bara 3 timmar på förmiddagen i 2 veckor och det var värdelöst för Malte, som sedan inte åt lunch på dagis på 1 1/2 månad.
I perioder har jag tyckt att det varit roligt att jobba på dagis....
Snaily
Att undervisa är mitt kall och jag älskar varje minut av det!!!!!
Telis
Stort grattis till er!!!!!!!!!!!!!!!!
AM
Heja heja heja!!!!!!
På dem bara.
Parnassia
Jag ställde om mina timers precis och plockade bort julstjärnorna/stakarna och det kändes GÖTT!!!!!!!!!!!
här har det faktiskt varit 0 gradigt idag , men ingen sol.
Hej hej Telis och Televinken!!!!!!
Skönt att höra att allt är väl!
Max vägde ca 3500g (52cm) och Malte ca 3700g (53cm) så Televinken ligger precis emellan.
BS
Ingen hemgång imorgon heller eller????
Vad säger värdena???
Max var på gränsen till gulsot när han föddes men behövde inte sola. Vi var ju på bb i 6 dagar eftersom jag inte hade någon mat, viktnergång och att de inte ville ge honom ersättning, så de hade koll på honom.
Koko
Grattis till Connys födelsedag imorgon!!!!!
Hoppas semestern är till godo!!!! Inte alls avis......
Tinga
Härligt att killarna gillar dagis och att de iaf har smakat på maten. Det är mer än vad Malte gjorde den första tiden.
Snaily
Vad händer i Falun då, ÄP eller?????
Snaily
Då blir det ju riktigt spännande!!!!!!
Härligt!!
Muffinstönt
*vinkar tillbaka*
Läget????
Tinga
Inte ens jag äter Spenatsoppa så att dina grabbar gillar det är ju bra..... Finsmakare som de verkar vara....
AM
Tonåren räknas numera tyvärr redan från ca 11 år. Det kryper längre och längre ner i åldrarna och det märks även i skolan. Det är ju dem eleverna jag undervisar för det mesta.....
Har börjat läsa min kurslitteratur för vårterminen och nu ska vi lära oss hur man lär sig läsa och skriva och hur man "knäcker" läskoden. Väldigt intressant!!!!
Var sedan tvungen att prova en övning på Max angående alfabetet och det var intressant att se och höra resultatet. Han får nog bli min "försökskanin" denna termin.
En till som älskar släktforskning och som forskar själv!
Har dock inte hittat något speciellt intressant mer än att det stod i kyrkboken att min farfar bad om min farmors hand hos föräldrarna innan han friade. Så gick det ju till på den tiden, inget konstigt, men jag trodde inte att det skulle STÅ SKRIVET i kyrkböckerna. Har inte sett det på andra ställen..... ?
Hej hej tjejer!!!!!!
Håller på att läsa ikapp och få se hur långt jag kommer. Har hämtat Malte från dagis och snart kommer Max hem med en lekkompis.
Senare väntar fotbollsträning.
MSW
Om du inte är nöjd med svaret överklaga högre upp och motivera ditt byte av skola väl. Det brukar fungera.
Telis
Har bara läst lite men uppfattat det som om Televinken somnar när han ska äta. Det gjorde Max också. Vi provade peta bakom örat och under foten under matning men det bästa resultatet fick vi när vi tog till flaskan eftersom han då fortare fick i sig maten och blev pigg, sen fick han det lilla jag hade i bröstet.
Vänner
Usch vad läskigt med Prinsens olycka!!! Men skönt att allt ordnade upp sig. Har ju två FARLIGT busiga pojkar här så jag vet.... Särskilt Malte som redan har varit ett antal gånger på akuten.
AM
Isglass????
Bedövningssalva från apoteket???
PB
När det gäller ens barn bär man verkligen en hönsmamma. Tråkigt det som hände med din son. Hoppas att allt har löst sig bra!
Stå på dig som förälder för att få allt utrett.
Tyvärr händer det titt som tätt i skolan att det kommer taskiga kommentarer och då är det viktigt att som fröken/lärare tar itu med det med en gång. Senast idag fick jag reda upp en kommentar som sårade många. Hårt mot hårt gäller och sen MÅSTE man vara tydlig med att dumma kommentarer accepteras INTE, liksom fula ord.