Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci - pinjenötter är en annan Mindrefavorit. Hon gillar att stå vid bänken och pröva all maten, gnaga på löken, skära grönsaker tillsammans med mamma etc. Sen går det inte alltid ned i färdiglagat skick. Men det verkade ju gå hem hos Victor med, att laga egen mat.

En annan intressant aspekt är att det inte alltid går ner så mycket mat. Men lite efterrättsfrukt funkar alltid, och efter det går det ofta att få ner både pasta o grönsaker. Barn har nog inte riktigt samma syn på efterrätt.

Och angående linfrön igen, så tänkte jag att det kanske inte är så bra med något kemiskt som samlar mer vätska i tarmen, ifall han inte dricker bra från början = uttorkning? Fast jag vet inte vad laktulos är, så det är fria fantasier från mig.

• Liten med Mindre

Frullis - iväg med dig till tvättstugan så det blir lite öken här inne så jag kan jobba!!!

• Liten med Mindre

Happy shopping BS! Gud vad skoj det vore att kika i affärer utan barn, och framför allt utan man! Han är inte någon stjärna på att kika och fönstershoppa.

• Liten med Mindre

Cicci - låna katt och ställ fram golfväskan lagom lockande...

Lycka till med pyntet!

AM - grattis på 3:e namnsnamsndagen.

• Liten med Mindre

Parnassia - det enda jag vet är att vi inte ska äta pasta o köttfärssås. Resten är upp till maken idag. Men jag är lite sugen att ringa o påminna honom. Kontrollbehov!

Igår blev det pasta o caponata. Gott, men Mindre åt mest pasta och separat kokta morötter, samt pinjenötter.

www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=670389

• Liten med Mindre

Fast det blir allstå ingen mer "haricot"?

Nåja, glada gubbar går ju det med. Antar att det är gubben som blir glad när det är nuppdags? Eller??

Cicci - Mindre har också börjat säga tack tack, fast inte lika verbalt artigt som Victor. Charmtroll har han väl alltid varit? Snorsug är bra - men väldigt opopulärt hemma. Liksom tempen tyvärr.

BS - vi får boka in oss på slott någonstans en helg så får makarna vara hemma och umgås med barn. Jag har ju några helger tillgodo på maken.

• Liten med Mindre

BS ´- du behöver väl inte utesluta alla sötsaker o bröd. Bara tänka efter lite när det är värt att äta. Det är ju lätt att äta bara på rutin kring jul.

Säger en som misslyckats kapitalt med tänka-efter sista veckorna. Oroar mig oxå lite för hur Grynet tar det, mig själv får jag nog ordning på sen, även om det känns som om magen växer över alla bräddar o alla tror det är dags snart.

• Liten med Mindre

Åhå - dagens shoppingproblem. För några år sen blev jag kär i en adventsljusstake från Svenskt tenn, men den är så snordyr. Tänker fortfarande på den emellanåt, och tänkte se om de har den i affären. Fast när jag kikar på nätet så undrar jag om den verkligen inte var finare för några år sen?

Hur mycket kan man egentligen lägga på en ljusstake? (Skulle ju inte våga tala om för maken vad jag betalt om jag kom hem med en. Även om jag kan välja billigare mässing...)

svenskttenn.se/_images/Products/41008.jpg

Undrar om jag ska ha ångest några år till innan vi hittar något vi gillar som är billigt.

• Liten med Mindre

BS - äpplen ska vara rätt ok att äta ändå. Druvor, päron o bananer kan du ju försöka undvika. Bär brukar också vara bättre ur sockersynvinkel, även om det är dyrt så här års.

• Liten med Mindre

Nenne - den billigare i mässing går på 1400kr. *gulp*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter