Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Och jag emot-sade visst herr Juul. Tycker själv det är förvirrande med olika bud, även om jag kan förstå att olika människor gör på olika vis. Men jag är inte heller 2 åring i trotsåldern. Var nog själv en sån som blev tvärilsk - och mammas väninnor berättar gärna om hur flätorna stod rakt ut när någon liten var arg...

• Liten med Mindre

Lunch! Att jag blir glad av nåt så obetydigt.

• Liten med Mindre

KRAMISAR till FruLlan! Usch så jobbigt med kissen och att inte få svar förrän nu.

Vänner - massor med klokheter som vanligt. Och ja - det är verkligen skillnad på mängden hår på barn. Funderar på att ta Mindre till frisören en andra gång, det blev så mycket finare än när jag hackade fram o tillbaka. Och mindre tovigt där bak.

Vad gäller mage så fick maken mig att titta på bilder från veckan före förlossningen,för att inse att jag inte är så stor som jag känner mig. Fast hur jag orkade med den jättestruten till mage förstår jag inte.

PB - kanske tur att det inte blev så kort som du tänkt dig - klokt och tänkvärt igen.

Har inte så mycket ego-inlägg än idag. Ska ladda med lite extra frukost så att jag klarar mig en stund efter tandhygienisten nu på fm. Måste bli av med lite gravid-misskötsel av tänderna.

• Liten med Mindre

Ja - glömde ju gratta Kängu till trevligt jobb! Vad skönt att det känns bra!

Det tycks vara sovmorgon här inne idag. Kanske kan locka fram någon genom att be om tips på:
    *enkel middag med fläskfilé (tänkte lämna något recept o ingredienser+vin till sväronen som barnvaktar i helgen)
    *dito enkel efterrätt i samma syfte - de fick chokladfondant sist.

Om det är något ni tror Mindre också gillar så är det en bonus. Hon förvånade igår genom att, visserligen innan middagen, tugga i sig en hel stor skiva kassler. Hon som sällan äter kött (som inte är korv/färs) hemma.

• Liten med Mindre

Tack lili - ska spara ner o fundera. Låter barnvänligt.

Om inte annat går alltid pastan ner.

Nu iväg o städa tänderna. brr!

• Liten med Mindre

FruLlis - vad jobbigt att det inte verkar finnas hjälp för kissen. Sånt är ju tyvärr livet. Samtidigt kan man ju inte låta bli att skaffa sig nya vänner o älskade för att man är rädd att mista dem. Eller - klart man kan - men det blir nog rätt torftigt.

Kramar!

• Liten med Mindre

Hmm...välputsade tänder är lite besvärligt - vill ha godsaker, men vill inte sabba nystädade garnityret. Vilket i-landsbekymmer.

• Liten med Mindre

Blivande - jättegrattis! Hoppas äggisarnar lugnar ner sig och lill-muffin växer vidare.

Cicci - FY vad otäckt med vagnens handtag! Det är ju skräcken när jag står i rulltrappa eller nåt - att det bara ska lossna. Är så nojig att jag ofta letar hissar om de verkar hyfsat fräscha. O så rycker jag i handtaget för att testa lite lagom ofta - så det blir säkert utslitet. Mår Skorpan bra? *orolig* Mår hennes mamma bra? (Jag mådde garanterat sämst när Mindre trillade ur vagnen.)

MSW - jag skulle INTE ge A välling på natten för att han börjat äta sämre om dagarna. Då finns det ju ingen anledning för honom att äta bättre dagtid om hungern är orsaken. Hur gammal är han? Mindre fick en del sömnbekymmer mellan 18 o 20 månader, som sen lugnade sig. Tydligen en allmänt orolig period enligt många.

Telis - du är inte den enda utan motivation. Enda fördelen med långt möte på förmiddagen är att jag bara behöver lyssna - och inte så många uppgifter hamnade på mig.

Igår blev det lussebullar hemma. Mums! Säkert därför jag har ont i magen idag - åt lite för många när de väl blev klara sent på kvällen. Men jag måste ju provsmaka!

• Liten med Mindre

Vickan - tror på info om amning och hur man gör, och om ni hinner, en profylaxkurs. Nu kan de säkert visa er amning på BB, för det funkade ju inte riktigt som jag trodde ändå.

• Liten med Mindre

Muggles - givetvis var Mindres första riktigt skrikiga kväll/natt, den innan maken började jobba efter 3 veckor hemma.

Ego - har lite ont o drag i magen/underlivet idag. Känner mig plötsligt höggravid och krämpig. Halsbränna från lunchen och ingen lust till em fikat - som för övrigt var torftiga köpta bullängder.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter