Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Snorkis - tyvärr är det ju inte mycket annat att göra än att avvakta. KRAAAM!
Snorkis - tyvärr är det ju inte mycket annat att göra än att avvakta. KRAAAM!
Oupsie - jag var på Nobelfesten för 11 år sen. Attans vilken glamourkick det var. Synd att man inte hade mer pengar att snofsa till sig för då.
Du får skriva in dig på högskola, anmäla dig i Nobel-lotteriet och sen hoppas på tur.
Lappis - grymt härligt att känna sig lycklig!
Massage i morgon. Det som inte fick sig en omgång i måndags = allt utom rumpan.
Ska klämma in lite julshopping innan och julfika efteråt. Sen får vi se vad vi orkar. Fortfarande ingen aning om vad maken ska få. Eller Mindre... Vi får nog surfa julklappar ikväll. Fredagsnöje när man inte får dricka vin.
Lappis - oftast när jag tittar på Mindre blir jag grymt lycklig. O tårögd känner jag nu. O när jag blir kramad av maken när jag kommer hem... Eller när solen skiner... eller...
Genast känns den våta filten över huvudet lite torrare.
Piggelin - vi tänkte ju köpa en barnfåtölj till Mindre. Men den vi såg verkar vara såld. Så nu måste vi leta i affärer, mycket dyrare förstås. Och inte lika söta. IKEA-fåtölj är vi inte så sugna på.
Lappis - hjortronsylt, glöggkryddor, pepparkaksdeg, Aladdin-ask
Lappis - din hemgjorda kola kanske pappsen kan gilla?
Lappis igen - saffransskorpor? Lite polkagrisar.
Äsch - tänkte försöka bli hungrig av allt matprat. Är nog hungrig, men inte sugen på något. Vad ska man då välja till lunch?
Oj vad ni har pratat på.
Sweet - måste hålla med om de stora blygdisarna. Gillar dem inte och känner mig otroligt oattraktiv, det kvittar hur "på" maken är. Får ingen lust för det.
Vickan - maken hjälpte mig att raka bort sånt jag/han tyckte var för mycket mot slutet. Men det är bara bikinilinjen, resten har fått vara och det besvärade mig inte det minsta under förlossningen.
Vänner - då var jag på Nobelfesten ett år före dig. Hade sån tur att jag OCH en god vän vann biljetter samma år. Eller har jag redan nämnt detta?? Är lite trött...
Cicci - det finns ju de vuxna som hellre tittar på luciatåg än står på scen, så det måste ju kunna gälla barn med. Tur att ni hade ork o tid att göra skoj saker sen.
Ore, MAM Ultivent har funkat fint för oss med. Vi hade hål 2 för vatten o ersättning, numera X för välling. Använder den fortfarande.
Ego - Mindre har varit sjuk hela helgen, igen. Hög feber o snor fre-lö. Hon hängde som en liten trasa på oss och varken drack eller åt. Eller - det lilla hon drack kom upp igen, troligen pga febern, eller känslig mage. Vet inte. Vi skulle bara äta lite middag i lördagskväll, innan vi skulle fara till sjukan med henne. Men då kickade alvedonen in och hon piggnade till, åt liiiite ris o drack lite välling o sov sen gott. Med uppvak för vatten förstås. Så igår var det ganska full rulle, lite mer mat än innan o ingen feber. Sen i natt grät hon och hade kräks ner hela sig o sängen. Givetvis hade hon ätit blåbär igår...
Liite trötta på detta. En lång ledighet över jul hoppas vi gör susen.
Vet att vi gett Tinga förslag på hög-energimat för små kräsna magar. men kom gärna med tips igen. Det förvånar mig inte om Mindre trillat under 10kg-gränsen igen. Hon är så tunn. *orolig hormonmamma*
Och för att avsluta lite uppåt - fick shoppa julklappar helt själv i lördags. Härligt! Inte för att det var något strosa o titta. Men ändå. Avslutade med massage och köpte ett onödigt dyrt läppstift till mig själv.
EA - bra massör som jobbar på djupet. (Eller muta maken att knåda i brist på "bättre".) Stretch liggande på golvet. Gå stora steg i trappor etc för att få gympa fiolsträngarna lite, utöver benböj o annat i gymmet.
Hoppas något hjälper.
Busken - jag kan till och med tänka mig att de rakar bort ev hår som är i vägen om behov uppstår. Djur blir ju ex rakade efter skadan har inträffat, så det funkar nog på oss med...
Och här saknas motivationen och lusten fortfarande... Prövar att inte äta så mycket till lunch för att se om magen mår bättre. Känns ok, men lika godissugen är jag för det.
Får nog ta en snöig promenad och se om det hjälper på ena eller andra sättet.