Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Så - barnkalas nr 2 avklarat. Av 11 vuxna och 6 barn återstod 4 vuxna o 2 barn någon timme innan. Då hade vi "tackat" nej till en familj som hade ett förkylt barn, bara för att en 5 veckors bebis skulle komma. En timme innan hör bebisfamiljen av sig och säger sig vara för trötta för att åka... Det lär de väl ha vetat om tidigare än halv två, eller?

Ringde in ett par kompisar utan barn som ville fika lite. Så några blev vi. i och för sig rätt lagom med två bar när minst ett av dem är väldigt mycket "mitt" o "mina". En del gråt dem emellan blev det, men trevlig ändå.

Vi får helt enkelt öva på barnkalasande.

MrsB - Mindre uppskattar mest att riva papper på paketen, och ibland leka med presenterna 5 minuter.

Koko - skönt med resa. Bon voyage om jag glömmer sen!

Någon som förresten kan tipsa om mysig restaurang till fredag kväll?? Tänkte gå någon annanstans än Mancini... Inte asiatiskt.

Sista kvällen före jobbet. Ska läsa ut en bok, äta fler kakor och packa ner datorn. 6 veckor att jobba, ska nog stå ut tror jag. Undrar om jag får någon vikarie???

Tjing!

• Liten med Mindre

Morrn morrn!
    Tillbaka i grottekvarnen. Ensam på jobbet och ska försöka jobba undan lite mejl före BM besök och annat viktigt...

Avslutade ledigheten med filmen Masdjävlar, för att späda på Norén-historierna som florerat på sistone. Rätt absurd film.

Tack AM för grattis och restaurangtips. Har funderat på Den gamle o havet, eller så blir det Döden i grytan om plats finnes. Som vanligt sent ute.

Tror nog din kofta blir bra vid rätt tillfälle. Är det passform eller utseende du tvivlar över?

• Liten med Mindre

AM: Aha - ja, du får väl lita på mannen din då vad gäller koftan.

• Liten med Mindre

Telis - inte gapskrattade jag hela filmen. Den var mest absurd tycker jag, smårolig emellanåt och rätt så tänkvärd. Förstår helt o fullt att den kan ha upplevts deprimerande.

Njut av dina mornar!

Koncentrationen på jobbet är på topp och jag kikar på syskonvagnar och letar tips.

Gnäll:
    Känner mig jättestor och "utsatt" på jobbet, och som om alla bara tittar på min mage och undrar om det inte är dags nu. Känner mig inte lika fin som förra gången. Och så känns det som att de ser hur oengagerad och disträ jag är. Säkert märks det endel. Hur dölja det??

• Liten med Mindre

Nenne - puss på dig!

Muggles - det är mest att jobbet är rörigt, och svårt att få några beslut och komma framåt. Och med nya organisationen ska ju allting upp femtielva nivåer internationellt innan det kan beslutas något... Om jag nu kan få tag i någon som kan föra frågorna vidare. Undrar när jag fick svar på en fråga senast. Därav oengagemanget.

Men - 6 veckor kvar som sagt. Ska försöka tänka positivt och trötta ut mig intellektuellt, så att jag med glädje går in i amningskoman o blöjträsket några månader.

• Liten med Mindre

Mugglan o Izzie - krya på er! Vet hur segt det är. Skickar lite virtuell apelsinjuice och sorbet.

Känner mig äntligen kry efter månader av förkylningar. Det ska jag vara glad för idag.

Cicci - det låter härligt att Victor kan hjälpa till. Vill att Mindre ska känna sig så behövd med. Men vi har lite att jobba med.

Det kom ju bara ett jämnårigt barn på kalaset - och det blev kiv om leksaker, och ren katastrof när vi sa att gästen kunde använda skötbädden för blöjbyte. Skrattretande tyckte vi efteråt.

• Liten med Mindre

Nenne- v 32 är påbörjad.

Till statistiken från BM kan tilläggas: huvudet upp o fötterna ner, 136 i puls, mitt på tillväxtkurvan, bra värden utom lite lågt socker. Så jag rusade genast o köpte lite mer mellanmål.

Hon bad även mig o maken börja få honom o Mindre att göra mer saker själva, för att vänja henne innan bebben kommer. Och för att avlasta mig. Är GÄRNA med på det, och han verkar förstående. Ikväll ska han o en kompis kika på ny och mindre hemelektronik så att vi kan möblera om hemma. Har just nu ett i mitt tycke gigantiskt ljudsystem som tar plats.

Nenne - så härligt att ni mår bra på alla plan!

BS - jag är nog lite större än sist eftersom magmusklerna inte håller in lika bra. Men det är nog mest känslan att aldrig ha kommit ibra form mellan graviditeterna, och att nu inte ha tränat och ha "kontroll", som gör att jag känner mig stor och sårbar.

Skönt förresten med din sovmorgon. gå försiktigt i halkan!

• Liten med Mindre

Telis - jag förstår att du har ont av utrymmesbrist...

• Liten med Mindre

nenne - gissar att din bekanta var i v 30-31 någontin. Jag har precis påbörjat v32. Förtydligande.

Avslutar ett jätteäpple, efter macka och yoghurt. Snart dags att hämta Mindre.

• Liten med Mindre

Just det på tal om julklappar - på min mors önskelista stod nog bottennappet som jag bara vägrar köpa: plackers (tandtråd på båge)

Tur att det finns välgörande presenter att tillgå - hon fick 25 vaccin doser och en kylväska för vaccinförvaring på UNICEF.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter