Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

AM - råkar jag på henne igen ska jag definitivt dela ut en inbjudan. Fast hon tyckte hon tillhörde de som har lätt att bli gravida, så hon oroade sig inte så mycket. Mest funderade. Lyllos!

Lyckans mig har massage idag på jobbet. Måste bara välja om det är axlar eller rumpa som lider mest idag. Såna besvär!

Noterar glatt att jag är på mycket bättre humör när jag fått gympa av mig lite. Härligt! Och imorgon har vi barnvakt efter dagmamman - undras om jag ska leta upp en barnaffär o provköra lite vagnar?!?

(Är det förresten ett dåligt tecken när rumskollegan säger att jag inte behöver stänga ner mina privata sidor när han kommer o vill prata?? Ser det lite som en spark i baken att sluta slöa, och lite pinsamt att bli "ertappad"... Tur att han inte är en skvallerbytta. )
    Slutsurfat!

• Liten med Mindre

Puh - andas ut. Skönt att höra att Telis-familjen har det bra. *en liten lyckotår trillar med*

• Liten med Mindre

Izzie - man får vara pråm också. Bättre det än inte simma alls. Jag är nog inte i superduperform, för att vara jag, men jag har efter kurs för länge sen lite bättre teknik, och nu även motivation än många andra. Mår uppenbarligen inte bra av stillasittande liv.

Och så känns det inte lika illa när man som jag just gjort, slukat resterna av en 200g chokladkaka... *rodnar* Måste säga att ICAs choklad inte imponerar. Var tvungen att prova. (Liksom deras fotoservice inte imponerade - mormors julklapp är fortfarande borta, och de ska trycka en ny bok. Suck!)

• Liten med Mindre

September - provade frukt o mandel. Själva chokladen var för söt.

Rosenrot - är det inte den som får folk att bli Duracellkaniner? Kanske behövs så här års.

• Liten med Mindre

HEJA AM! Nita på om han förtjänar det!

• Liten med Mindre

BS - trist att behöva åka in igen. Solandet verkar verkligen inte vara någon dans på rosor.

Muggles - trist att arbetet hopar sig så att ni inte får flytta ifred. Ni har inte fått hem några läskiga dagisbakterier då - om förkylningen nu inte ger sig? (orolig av erfarenhet)

Cicci - trist att det blivit något negativt kring bajsandet för Victor. Tror inte man kan göra så mycket utom att diskret försöka avdramatisera det hela, som ni säkert redan gör. Typ kommentera hur skönt det var för hunden att bajsa när man ser någon göra ifrån sig ute etc.

Kan det hjälpa att smörja där bak med något fett så att det glider lättare när det är hårt? Inotyol ska väl funka både som fett och mot ont i sprickor.

Och hur många trodde ni skulle diskutera såna här saker i ett öppet forum för några år sen?

Ego - grälade med maken igår, uppdämda åsikter gissar jag, och trots att vi pratade ut så är jag sur o arg och gråtfärdig på allt och alla idag. Mår illa vid tanken på att behöva jobba och vara social med folk som med mina hormonrubbningar mest känns som pratsjuka muppar. Är inte alls sugen på diskussioner och annat.

Allt som kändes så uppåt igår förmiddag.

Ska vi skylla allt på ICAs äckliga choklad som säkert påverkade varenda liten hormon.

Äsch - vad jag svamlar för att ursäkta uselt humör. Inte är det någon annans fel än mitt heller.

• Liten med Mindre

EA - känns som om han förtjänade det då.

Här är säkert varenda hormon i gungning, vilket inte gör det lätt att vara make, eller ens man, i min närhet.

Dags för ett av de olockande mötena. Tjohej!

• Liten med Mindre

BS är på Danderyd, i alla fall var de dit på för-informationen. De tillhörde KS där de bodde tidigare, när Iris föddes.

AM - vilken vagn köpte ni?

EA - bor ni långt ifrån sjö eller bad? Eftersom ni vill ha pool. Eller är det en bekvämlighetsgrej?

Lunchdags!

• Liten med Mindre

Izzie - hugaligen! Fick du nåt mot kliandet? Krya på dig!

• Liten med Mindre

Åhå - Grattis Piggelin! Mer skumpa till Piggis!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter