Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Äsch - jag vill hellre shoppa än jobba. Så ovanligt!

MrsB - hoppas Malte-magen pallar mackan. Vi ska nog laga barnfavoriter hela helgen, för att se om det går i mer. Få se - pannkakor, köttbullar, korv, mos, potatis, pasta, tortellini, pepparkakor, bullar, ärtor, majs... Delikat! Önskar jag fick pigga upp det med ett glas rött.

• Liten med Mindre

Telis - vi har faktiskt shoppat på Unicef till hela släkten utom mormor och syskonbarnen. En massa skoj olika paket man kan välja på. Sen får de något litet personlig bara utöver välgärningen.
    Känns jättebra, framför allt till hamstrarna på min sida.

• Liten med Mindre

Ååhh - önskar jag var sugen på en omgång i kammaren.

FruLlan - glömde - jag är gärna med på en mellandags/nyårsdejt. Det var så läääänge sen nu! Ska vara ledig till 6 jan. Med ett gästspel i Dalarna halva julhelgen plus någon dag.

Någon mer som vill ses efter jul?

• Liten med Mindre

Just det MrsB - tur att Vickan påminde. Vad gäller resultat i form av data skulle jag ha det i bilaga eller separat kapitel.

Sen diskuterar du resultatet i diskussionen, varför det blev som det blev etc o vad som kunde gjorts annorlunda. Och sist skulle jag ha ev slutsatser i egen rubrik.

EA - tycker presenten låter ypperlig om han har behov av det. Komplettera med lämpliga reflexer+väst om det inte redan finns.

• Liten med Mindre

Oms - bra gjort att kontakta vården!

EA - trägen vinner...

Lappis - någon lång kappa tycker jag med, om du gärna vill ha klänning. Själv har jag förstås ingen, då jag gav den i Bangkok illa sydda modellen till välgörenhet.

Vädret är ju helt fantastiskt idag! Hade velat vara ledig jag med. Nåja, ska ju vara ledig mars till dec i alla fall. Den som spar hon har...

• Liten med Mindre

Snart dags att checka ut för julen.

God Jul allihopa.
    Ska hålla mig uppdaterad ifall det vankas någon dejt i mellandagar/nyår.

Kramar, godis och roliga paket till alla!

• Liten med Mindre

Vink vink Frejis!
    Vi har precis hämtat Reiman, kom dagen efter beställning. Snabba puckar. Hade tänkt ha den som julklapp, men det är ju nu det är snö, så maken får nog prova den på Mindre i eftermiddag. Hade tänkt få smita till stan o leta julklapp när han kommer hem. (han hjälper en kompis att flytta ut från ett hyr-rum hos en vansinnig tant. Tjejen ville inte vara själv med tant-eländet, förståeligt nog.)

Idag har vi i alla fall varit i snön. Gått lite grann, klättrat i ställning, åkt pulka istället för vagn. det löser sig nog om Mindre får tid på sig.

Själv ska jag mumsa i mig en jättepepparkaka, öppna overallpaketet och sen vila lite.

Frejis igen - träffas jättegärna när tid finns.

Vänner - ta hand om ryggen.

Tinga - ännu mer kramar!

Lappis - tror säkert att dina bordsgrannar mest njöt av att någon höll konversationen vid liv. Det är värre när det blir tyst. mys på du!

• Liten med Mindre

God Jul och Gott Nytt År alla!
    Vet inte riktigt när jag hinner in igen.

Har haft en barnfri morgon hemma - guld värt. Mindre har det bra med mormor och morfar, och vi åker dit i em, sen vidare norrut.

Återstår bara att tvätta klart o packa, ska ta en barnfri promenad också innan vi åker.

Kramisar och hoppas att ni får bra jular över hela landet.

• Liten med Mindre

God fortsättning på julen! Tänkte hinna in o säga det innan det blir nytt år med. Mycket ikappläsning och många intressanta jular att ta del av...

Har firat med både min och makens familj, och det har gått fint utom för lilltjejens sovvanor. Men sånt ordnar sig väl. Själv håller jag på att få psykbryt på hur obekvämt det ska vara om nätterna, och maken har fått trösta hysteriskt gråtande fru 2 gånger senaste veckan. Stackarn att bli väckt så. Nåja, jag har ju inte haft problem förrän nu, så jag ska inte klaga så mycket.

Snaily - måste bara inflika att maken not stöttar dig till 100% med att flytta till Falun. Fin stad tycker jag med, och bra fritluftsliv.

Nu har min lillskrutta vaknat och jag tänkte ta morgonpasset efter att maken varit uppe o tröstat mig i natt... *rodnar*

Telis - om vi mår bra vore det skoj att få komma på dejt med. Jag ska kolla hemmavid.

• Liten med Mindre

Telis - kommer gärna och har OK från maken. Ska smsa och få adress bara. Vad ska jag ta med? Vilken tid har ni sagt?

Nyårsmeny - två små tilltugg till förrätt, smördegsöverbakad oxfilé med grönsaker o gratäng till varmrätt, samt papayasoppa med glass efteråt. Ska se om jag kan svänga ihop lite maränger till Mindre ikväll, något hon uppskattade hos farmor.

Är det förresten någon som har tips på hur vi får bukt med rivandet, slagen och bitandet från vår lilla fröken? Har kämpat hela hösten känns det som, men "man slåss inte - man kramas o pussas" räcker inte verkar det som. Hon vet mycket väl hur man gör... Och maken får mest stryk. Vet inte om jag är bättre på att undvika eller nåt?

Telis igen - storknar ni alldeles på renoveringsyran så får ni kvista över och fira nyår hos oss. Samma sida stan i alla fall. Gravidanpassat o alkoholfritt (gästerna dricker inget o maken vill inte ha själv). Skönt att slippa sitta o sukta. Bara den välstekta oxfilén som kommer kännas lite torr för min del...om jag inte skiter i varningar o tar rosa istället. Leva lite äventyrligt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter