Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Junilejon - får man beställa?

• Liten med Mindre

O jag bor i mina två Tête à tête-byxor, Valja tror jag de heter nu (köpte jeans i samma modell som de svarta från 2:nd hand). Ska försöka klämma mig i något annat till bröllopet nästa helg. Kanske borde skaffa färglada eller glansiga tights att matcha de två klänningar jag väljer på.

Jag vill också se nennes spår-i-snön-ljusstake!

• Liten med Mindre

Ore - glömde också säga att det ser ut att vara en liten guldklimp därhemma. Påminner om Mindre när hon var pyttis. Så lite partisk är jag.

• Liten med Mindre

Junilejon - tro sjutton att det är svårt att få till så dags på dygnet!

Äter frukost på jobbet och morgonmyser lite innan jag försöker komma igång. Shoppingen gick väl så där igår. Mamma 2nd hand hade flyttat, och leksaksaffären var inte så mysig som jag trott. Orkade sen inte ta mig till Svenskt Tenn, utan kikade lite på HM och kom i alla fall hem med en stickad kortärmad tunika. Känner mig lite fin idag. Kom ju tack o lov i mina vanliga tights, för mammatights gick inte att hitta i rätt storlek.

Muggles - jag är ledsen, men jag är fel person att starta ett SNUSK-FREDAGsrally. Känner mig ungefär lika peppig och k*t som FruLlis beskrev sig i våras. Stackars maken! Tur att han i alla fall är hängig nu så att det inte lockar liiika mycket.

Men - i alla fall - FREEEEEEDAG! Fram med glöggen och lite peppisar för att komma igång!

• Liten med Mindre

Muggles - är det de där lockande chokladpralinerna à la After Eight som säljs på bl a Pistill?

• Liten med Mindre

Snorkis - när du ändå är på det ilskna humöret - planera för hur du på bäst sätt kommer att kunna sätta folk på plats när de börjar komma med jämförande frågor som du inte är beredd att svara på ännu.

Så att de förstår hur dumma de är som jämför och så att du inte blir tagen på sängen och stammar fram nåt du ångrar sen.

Här ska minsann inte jämföras!

Planera för hur ni vill presentera saken på en mer smakfullt och finurligt sätt - om ni nu får chansen att välja.

Och så kommer en stor stark lättglögg till dig att ladda inför kvällen med!

• Liten med Mindre

Snorkis igen - när du sen landat på andra sidan, och fått folk att förstå att jämförelser bara är fångia (för det förstår du ju redan ) - så får du glädja dig åt att era barn kommer vara så jämngamla att det blir kalaskul för dem att leka ihop när de har åldern inne.

• Liten med Mindre

Jag skäms ju också lite över mina tankar att jag var "sur" på folk som fick till det "innan de var beredda", och lite elakt skadeglad när de inte hade det lika lätt andra gången. Sen mår jag pyton över när jag tänker på att jag är skadeglad när folk har det jobbigt. Men det går över...

• Liten med Mindre

Muggles - självklart måste du ju med o prova! Hela presenten är ju förstörd om du inte kan gå med...

Maken tycker i o för sig att det är skoj med vinprovning om man är ett gäng som drar ihop något, men det är inte för själva vinprovandet han går dit. Han har lovat att specificera en viss termos som han önskar sig för sina äventyr i grönkläder. Alltid något.

• Liten med Mindre

Lappis - grattis till "lyckad" semesterbokning! Tror nog det blir kanon trots att det bara är en vecka.

Våtdräkter - kan väl inte säga att doften får mig tänd - framför allt inte efter några veckor i tropikerna.

Cicci - attans vilken shoppinhelg du haft! Skönt att klapparna klarats av.

Vi hann med att kika på en liten julmarknad där vi bor, bakade pepparkakor och byggde ett peppishus som måste dekoreras. 1:a advent bjöd på storstädning, och jag förundras fortfarande över vilkent effekt Cillit Bang hade på envisa kalkrester i badrummet. Blir glad över löjliga saker tror jag... Fast mysigast är att det luktar pepparkaka hemma. JUL!

Undrar om jag kan spruta lite Cillit Bang på jobbet med, för att bli av med envisa tråkigheter och skapa lite ny glans...Är rätt trött på det mesta och längtar efter en ledig dag utan man o barn o jobb.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter