Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis - jag köpte Triumphs amnings bH på Lindex. Mjuk o skön, utan extra stoppning som kunde komma i vägen.

Dags för tur till BM. Tjing!

• Liten med Mindre

BS - jag skulle rösta på en IKEA-soffa med extra klädsel, som går att tvätta hemma. Ektorp är skön, fast vi sålde makens till förmån för min vita...

Telis - köp bh-linne från tex MQ. Så kan du klistra in amningsinlägg som sitter hyfsat på plats. Fast behagen kanske inte får vara för stora, mina är ju inte det så jag vet inte. Kan du ha med vanlig bh sen, eller amningsbh efter behag. ´men på natten är det väl mest "hålla på plats skydden" som gäller.

Grattis alla födelsedagsbarn!

Ego - Mindre har fortfarande jättefeber, ingen ljusning som vi trodde i morse. Sover massor, rethosta, och äter nästan inget. Och när hon nu lyckats äta några pastaskruvar och lite välling på kvällen så kräks hon givetvis upp allt - utan att ens hosta. Läkaren trodde inte på influensa, men öronen var lite röda så hon fick antibiotika, som hon säkert kräktes upp den med. Undrar hur många veckor vi blir hemma... Tur att mormor o morfar finns för henne!

Ska se lite inrednings-tv och drömma om hus!

• Liten med Mindre

PB - trist om hormonerna inte är på din sida. Å andra sidan fick ju Frejis höra att hon var i klimakteriet månaden innan hon blev gravid... Behöver inte betyda allt med andra ord.

Och grattis till fina möbelfynd.

Kängu - hoppas du får en skön löprunda!

BS - är det soffa bara till barnen skulle jag välja nåt billigt o tvättbart, med många kuddar som går att busa med. Pröva Ektorp eller liknande.

Ego - är ynklig med idag. Hade ont vid käken och fram under ena kindbenet igår - och det har blivit värre. Förmodligen har det svullnat igen mellan näsan o örat (kan inte tryckutjämna det örat utan nässprej), men jag har inte ont i örat ännu i alla fall. Fast som vanligt är det inget man kan göra som vuxen mer än att vänta och ta alvedon+sprej.

Undras hur jag ska motivera mig att jobba idag.

• Liten med Mindre

AM - det gör ont att luta sig framåt, men har sitter inte direkt över bihålorna, därför tvekarna. Och inte är jag särskilt snorig heller. Ont att gapa (käkleden)...betyder det att jag ska hålla snattran idag?

Vårdguiden, som jag köade till 35 min i morse kl 5 nämnde heller inget om bihålorna.

Käkledsinflammation??? Någon som vet om det finns? Har även fått försenad träningsvärk i högerhanden sen jag skalade en massa äpplen i torsdags- eller fredagskväll.

Nödslakt!

• Liten med Mindre

Hmm...en käkbihåla skulle det ju kunna vara förstås. Attans att vårdguiden är så svår att nå. Vem orkar köa en halvtimme till?

• Liten med Mindre

Äh - även med ev bihåleproblem får jag vänta till i alla fall imorgon innan jag ringer doktorn.
    Nåja, är jag ändå på jobbet kan jag ju jobba efter förmåga. Får börja med en tedoppad mjuuuuuk smörgås.

• Liten med Mindre

Åhå - var det dagens gnäll- och egospamm eller???

• Liten med Mindre

Får bidra med det positiva att min lilla skrutthumla i alla fall var uppe o surrade nu på morgonen, och tydligen hade fått i sig både en del välling och antibiotika som låg kvar i magen.

Mammahjärtat lugnar sig några hekto.

• Liten med Mindre

cicci - vilken glad liten tjej du har fått. Härligt!

• Liten med Mindre

Grattis grattis ORE!

Sitter på jobbet med supertäppt näsa, och önskar jag kunde varit hemma idag med. Men när jag ändå tvingats hit ska jag nog jobba lite.

Mindre verkar må bättre, i alla fall mycket bättre än mig när vi var hemma igår.
    (Och tack vare AW sover även vi hela nätter för det mesta sen lillskruttis var 8 månader. Barnläkare o förståsigpåare får säga vad de vill. Det var ju tydligen inte bra att samsova heller som de vurmade så för...)

Tjing!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter