Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

PB - hugg någon lämplig person på systembolaget och säg att du behöver hjälp att fylla en vinkällare med lagom dyra men goda viner för nu och lagring. De blir säkert lyckliga för ett sånt projekt istället för de vanliga frågorna.

• Liten med Mindre

Apropå vin så investerade vi i en lite champagne i Nice, som hette någonting med Mum eller Mums, tänkte den vore passande att ta när vi kommer från BB. Om allt har gått bra vill säga.

Själv brukar jag läsa vintipsen i tidningarna, typ Allt om Mat eller DN, och de är förvånansvärt bra. Mer träffsäkra än filmrecensioner i alla fall.

• Liten med Mindre

Tack Ore - ska kolla mirakel med.

• Liten med Mindre

Telis - såg en svart mamaliciouskjol på PUB som jag dock inte hann prova. Det var den som triggade köplusten. Gillar neutrala färger nedtill, ialla fall nu när jag inte tänker ha så många plagg att variera med. Som om jag skulle ha det annars då...

Snaily - skoj med jobb till maken! Hinner han baka åt dig ändå eller?

• Liten med Mindre

Telis - ni får boka in er på någon julöppen herrgård och fira jul i lagom mängd.

Brudbukett - hade en väldigt blandad bukett med tanken att den skulle vara lite busig. Kanske blev den inte så busig som jag tänkt mig, men fin och glad var den ändå. Ljusa färger o skira blommor om våren.

Vickan - ska kolla Gina Tricot vid tillfälle. Har varit där förut o inte hittat något, men det kan ju variera med säsong.

Mötesdagen ska börja...

• Liten med Mindre

FruLlis - värsta lyxresan det där verkar det som. Då skulle jag hellre välja Malaysia eller Thailand, eller Filippinerna om du vill bort från charter. Fast det har visst varit lite blött i Filippinerna på sistone...

AM - sandaler skulle jag köpa hemma och flipflops på plats. Där vi har varit kliver man ju ur flipflopsen utanför dörren i en hel del affärer och restauranger(Indonesien/Filippinerna), och då hade jag inte velat ha dyra skor. Fast å andra sidan, är du som maken försedd med stora blad så kan det ju vara svårt att hitta storlek i en liten resortaffär.

Lappis - skoj resa du kikar på. Jag skulle förstås gärna veta vilken typ av människor som åker på resan. Är det "medelamerikanen" med sin excellenta form (nåja, där finns ju extremer åt alla håll) så kanske det är risk att ni tycker det känns mesigt? (Är lite neggo eftersom vår HR kille nyss beskrev en miljö-och hälsokonferens han var på hos huvudkontoret i USA, där det STORA folket inte förstod att de inte var pinnsmala.)

• Liten med Mindre

AM - bra tillfälle för Livia att sluta... För små blöjor kan ju inte vara skönt.

Mindre var så flink med pottan ett tag, men sen tröttnade hon och nu är det bara emellanåt som det faktiskt kommer något. Men det är ju kul att sitta på pottan o läsa eller bygga lego med. Så kul att hon glömmer att kissa?

• Liten med Mindre

Försöker samla lite tid och minuter till nästa vecka när jag har Mindre själv, och inte hinner jobba så mycket. Fast det är ruskigt trögt att öka kontot åt det hållet.

• Liten med Mindre

PB - han ska nog enbart vara glad att du har en liten nät-krets som plockar upp dig ur de djupaste hålen med lite kramar, påhejningar och en o annan glöggkran som sticks in under deppmanteln vid behov.

Att vädra sin frustration med folk som förstår kan ju aldrig vara fel. Sen finns det ju otäcka ställen med mycket skräckhistorier oxå...

• Liten med Mindre

MrsB - låter som han bara fick en chans att komma levande därifrån, och den har han sumpat...

Ni får låna in en katt med matte eller husse när ni är på semester. Så får de suga ur katthåren innan ni kommer hem igen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter