• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

September: Hoppas verkligen att du bara har tur i symptomlotteriet, och slipper lindrigt undan... Det är fler PLUS vi vill ha i tråden, och inte ett enda MA till...

• Hattis

MSW - krya på dig, nu borde ju allt bli bättre och bättre!

PB - jisses vilken supermamma du är, jag ser dig framför mig (och matchen!. Du kanske skulle extraknäcka som kommentator eller skriva matchreferat?

Lappis - allt är sagt, håller med snigeln däruppe!

Start september - hm, jag började inte blöda förrän efter många veckor. Jag fick veta just vid KUB/NUPP-testningarna och då hade det ju varit dött i flera veckor. Jag fick då höra att det bästa ändå är att låta naturen ha sin gång, men det blev till slut skrapning ändå efter att naturen fått sin chans i flera veckor till. Hade också symptommiskning i vecka 9 då (mådde mycket illa och var extremt trött innan). Men det du upplever behöver ju inte alls vara samma sak. Har tvekat ett tag innan jag svarade på detta, för i skrift kan det ju se ut som om det är lika men det behöver det ju inte vara. Min MVC har lovat mig VUL före inskrivning när/om jag blir gravid igen. Du borde absolut få vul om du är orolig (om du vill/orkar kan du ju överdriva oro/symtom en del?). MEN samtidigt - OM det nu skulle vara MA (det tror jag inte att det är och jag håller alla tummar i världen för att det inte är så) så är det ju så och det går inte att göra något åt det. Vad jag menar är att det inte är någon idé egentligen att oroa sig eftersom det ändå inte går att göra något åt annat än att man kanske vill avvakta med att berätta för folk kanske. Lättare sagt än gjort förstås. Stor kram!

• Liten med Mindre

Godmorgon!

PB - blir oxå alldeles rörd av ditt engagemang! Guldstjärnor till dig!

Homeopati - är också skeptiskt. Har prövat i olika omgångar, och det enda som funkade fint var väl en grapefruktkärneolja som jag åt för att hjälpa till mot sötsuget när jag slutade med socker (första gången...). Men det kan ju lika gärna varit placeboeffekt.

Julsmaker - prövade Marabous nya Vinter-choklad i helgen. Inte helt fel faktiskt, men inget jag äter mycket av. Intressant smak av ingefära, kryddnejlika etc.

I övrigt hade vi faktiskt rätt mysigt på vår badtunnehelg med det lilla gänget. Lånade ut Mindre till farmor och faster hela lördagen och hon hade det kalas med att jaga katter o hund. Tror inte djuren tyckte det var lika kalas. Vi andra gav oss iväg och letade geocache ute i urskogen. Jättefin skog att vandra en bit i, även om jag själv avstod från att bestiga ett mossigt och halt stenröse för att hitta själva burken. Sen hade det ju förstås varit skönt att få bada tunna på kvällen. Men det blir en annan gång. Frossade varm choklad-picknick och sen gorgonzola-sås till maten på kvällen.

Tyvärr är inte Mindres ögon bättre, snarare sämre, fast det har kommit o gått sen förra veckan och vi blir inte klokare på det. Trött o irriterad blir jag sen för när vi äntligen letat oss till ett apotek igår kväll, så har de aldrig hört talas om några droppar mot inflammationen, utan bara den guckiga salvan, som för övrigt var slut. Tji fick vi. *mutter*

Nåja, ny dag på jobbet. I veckan ska jag spana in hus för i helgen har vi nog tid att kika. Behöver även shoppa lite doppresenter, så om det kommit upp några nya tips sen sist så fram med dem igen.

• muggles

start september skrev 2009-11-08 21:34:49 följande:

Muggles, du blödde ju när du fick MA?
    Mina symptom försvann ung i v9, jag började blöda i v10 men det hade dött redan i v5-6 trodde de. Hoppas det inte är MA - det räcker med 2st i tråden!!! Jag håller tummarna att symptomen bara försvunnit tillfälligt.
  • _koko_

Tjoho, min lunchmedverkan idag var hotad, men nu har jag ordnat det och dyker upp 11.30 med lillebror. Skulle du ha glömt selen, BS är det ju bara att jag kommer förbi ditt jobb någon annan dag.

lappis - Man blir ju lätt lite religiös över det som fungerat för en själv i barnkarusellen, titta bara på mig och progget... INGET säger att det var själva homeopatin som fungerade för henne, eller skulle fungera för dig, och jag kan knappast bevisa att det var progget som fungerade för mig. Men man vill ju gärna tro på det för man vill ha en förklaring/lösning!!

Jag tog visst ca 6 år på mig att bli till, min lillebror är bara 20 månader yngre än jag...

Håller tummarna hårt för gosis och sept just nu.

snaily, kan bli mycket jobb för dig då, om alla utom du kroknar i svininfluensan.

Nu kanske muggles har hunnit skriva hur det gick på visningen?

• muggles

Hattis: oj vad lika det var med våra MA!

• _koko_

Nej, ingen rapport ännu tydligen...

liten - Låter som att ni haft en härlig helg, helt klart!

Baserad på exteriörbilden skulle jag gärna bo i "tingas hus", men gärna på större tomt.

• muggles

Lappis: jag tror inte heller på homeopati och jag tror att ni mår bäst av att få bli föräldrar, om det sedan är via adoption el biologiskt. Så jag tycker nog att ni ska stå fast vid ert beslut men förståeligt om du tvekar såklart. Man undrar kanske alltid "tänk om". Men i så fall kan det ju hända att det tar sig naturligt också för det har ju inte hittats några fel. Men mkt säkrare än att gå på ivf+homeopati är ju att gå vidare med adoptionen. Sorgen över att inte få biobarn el att inte få vara gravid kommer du alltid att ha i bakhuvudet men jag tror att den kommer att bli mkt mindre och kanske nästan försvinna när ni har fått ert barn - då blir det så mkt glädje som barnet ger att det ger lite tid över för funderingar över vad som kunde ha blivit (tror jag).

• fru AM

Lunchen idag: även jag har med lillebror! Maken blev skickad att hämta stolarna på Auktionskompaniet istället. Jag ska genast gå och lägga BS' overall under vagnen så att jag inte glömmer den.

Start: hoppas verkligen inte det är MA. Det kanske bara är en ovanligt lindrig graviditet! Såna finns ju också.

Ego: lider fruktansvärt av min första ordentliga tant efter Hektors ankomst. Hade något tantliknande i somras men inte efter det, förrän nu. Och nu med besked. Förstörde madrassen inatt - hoppas verkligen inte att jag ska blöda så här mycket varje gång framöver

• Parnassia

Tack för fler välkomnanden!
    Och heja PB! Jag blir också rörd av det du skriver och jag är säker på att det inte är bara hormoner. Kämpa på! Det kommer ordna sig!

Leksaker i vardagsrummet... Det har vi en del också, men det mesta hålls ute i köket. Vi har köpt förvaring på IKEA, vita plastbackar, 3 st på höjden i en hylla. När korven kommer får vi nog köpa en omgång till, men det funkar skitbra! Nu börjar E dock kunna leka lite på sitt rum på övervåningen , hon har blivit ganska säker på att ta sig upp och ned för trappan. Jag vakar ännu, men är inte hysterisk längre.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter