• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Vickan - du har nog rätt! När jag kort pratade med min väninna så sa jag just att jag har svårt att inte ge 100 % när jag gör något och skulle jag börja med homeopati så är ju risken att jag är tillbaka i gamla gängor och nojjor igen. Det känns så otroligt skönt att ha lämnat det kapitlet men samtidigt undrar man ju om det kanske skulle hjälpa.

• viktualia

Lappis - det kommer ju alltid finnas saker som man kunde eller till och med borde ha gjort... och mycket å ena och å andra sidan.. samtidigt måste man ju ibland sätta ner foten och gå i en riktning, för att samtidigt skippa diverse andra riktningar..

... grubblade Vickan som upptäckt att om jag ska söka jobbet som skulle göra att jag hade jobb samtidigt som plan C för framtida sysselsättning för maken gick i mål - så måste jag söka innan kommande fredag.. och svar på frågan om makens sysselsättning kommer inte förrän i december. Efter lite grubbel bestämde jag mig för att plan A och plan B måste vara skrotade först. Skulle jag söka jobbet enligt plan C så skulle det orsaka onödig uppståndelse (eftersom det är inom samma "koncern" som jag jobbar inom idag).

och för den förvirrade: plan A är att bo kvar i hålan, att maken har kvar sitt jobb och jag mitt. plan B är att maken har kvar sitt jobb men i Lkpg istället och plan C innebär pendling för maken men inte för mig. Jobb åt mig enligt plan B har jag inte letat efter, ids inte riktigt mobilisera de krafterna förrän jag är tvungen.

dags att sussa...*godnattkramar till er alla*

• Lapinette

Vickan ... svårt att hänga med i svängarna. A B C....tror jag får läsa om det där imorgon.

• Ore

Vickan: Om det är uppdelat i rangordning om hur ni helst vill, så tycker jag att du gör helt rätt som inte ägnar för mycket energi åt plan C än...

Hattis: Vinbrist är inte värre än att en liten tripp till systemet kan åtgärda det... Låter inte så dumt att vänta med nästa försök till efter vaccinationer.

Lappis: Håller med Vickan, ska man fundera på vad som kunde ha hjälpt, så har du ju delvis varit nere på den vägen redan. Kanske kunde du blivit gravid på ett sjunde ivf, eller ett elfte osv...? Du vet ju bäst själv om du/ni vill och orkar ta en ivf-sväng till, med allt vad det innebär... Tror du att homeopati kommer bli något som du alltid undrar över om det hade funkat, mer än vad du kommer undra över hur det gått om du fortsatt med ivf, så kanske det dock är värt att prova?

• FruCicci

hej mina darlings

jag är i Blekinge, så jag har inte haft tid att titta in. passar på nu en snabbis för mamma o pappa tog med Victor på en tur i bilen, de skulle handla lite
    skönt att få några minuter helt själv framför datorn.

Har bara läst sista sidan o sen krånglar pappas dator, men passar på att gratta AM till vunnen auktion o säga till Lappis, KÖÖÖÖR på Homopati... jag fattar inte ens varför du gör en sak av att du sagt nej innan... man kan väl ändra sig???
    man fattar ju olika beslut beroende på olika situationer....
    You Go Girl, jag tror du kommer att ångra dig annars!

nu kom victor hem, det gick fort att handla på landet....

kramar till er alla

• Lapinette

Homeopati skulle vara ok om jag inte hamnade i den där jäkla ångestsmeten igen. Det är ju den jag tycker är så himla skönt att ha lämnat! Annars innebär homeopati endast att man går till någon dam typ var sjätte vecka och få en bunt piller som man ska ta dagligen.

Som sagt, vet inte om jag orkar. Mår så bra och är så inriktad på en liten söting från Asien just nu.

Nej, tillbaks till köket och hjälpa maken med att riva tapet.

• Lapinette

Japp, då gick man in på FL (FY SKÄMS) och inser att den enda som inte lyckats på den tråden förutom mig helt plötsligt har blivit gravid spontant efter hennes 6:e misslyckade IVF. Som sagt, alla ni som försöker och försöker förr eller senare lyckas ni ... förmodligen.

• Ore

Lappis: Det gäller ju kanske även dig, alltså

Men, någon gång måste man ju för sin egen skull sluta hoppas. Och om rätt väg för er är en sväng till med ivf och homeopati, eller att gå vidare med adoption så fort som möjligt, det kan ju bara ni avgöra!

Cicci: Härligt med en sväng till Blekinge igen. Hur har det förresten gått med huset ni hittade... (Eller vad man nu ska kalla det, herrgården kanske?) Köpplaner?

Muggles: Håller tummarna för er lägenhetsvisning idag!!!

AM: Läcker skål! Och halva priset är mycket (!) bättre än fullpris, så du har ju tjänat massor (Enligt min man är det kvinnlig logik att man kan tjäna på att handla...)

EA: Jag håller helt med Parnassia, jag går också regelbundet hos kiropraktor, och det är inte så farligt med "knäckande". Har man ont är massage värre...!

• Lapinette

Ore - adoption blir det! Dock var mina funderingar om jag ska ta lite homeopatipiller under tiden fast som jag skrev är jag rädd att det ska ge mig hopp och åter vara inne i den där ångesten.

Sorgen om biobarn försvinner nog aldrig. Har gråtit ut mot makens axel. Att få veta att två av mina väninnor som kämpat länge nu är gravida blev lite för mycket info för mig på två dagar. Är så tacksam för deras skull men ändå kommer den där tanken upp ... varför inte vi?! Otacksamt, avundsamt och egoistiskt men jäkligt mänskligt. Tack och lov kommer denna känsla och gråten inte lika ofta nu som förr. Sa till maken att det förmodligen bara blir längre och längre mellan gråtattackerna. Förut kom de nästan varje månad.

Nu tillbaks till köket !

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter