• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia
    muggles skrev 2009-11-06 14:47:36 följande:
    Vickan: det jobbigaste är väl ändå när man träffar trådkompisar IRL och ska prata om en annan trådkompis. Så sitter man där på ett fik och säger "Brudsommar el ja xxx" bara för att det känns så otroligt fånigt att kalla ngn för Brudsommar el Lappis el likn Lappis förresten: Moa har slutat säga lappis sedan ganska länge nu, förr sa hon ju det när hon såg en lastbil Tänkte alltid på dig minst en gång på väg till dagis mao
    sant... det var rätt skoj på senaste trådbrunchen i Sthlm.. precis innan för dörren stod Kängu när jag kom. Jag gick in och sa "du måste vara Kängu.. eller ja...XXXXXXX" fniss fniss... tänk om nån hade hört oss!! *fnissar*

tycker dock att det blivit lite lättare med era vanliga namn sen Facebook kom in i bilden. (och japp, Parnassia finns bland mina vänner på fejjan).
  • porchez

Parnassia - Kul med en nybörjar kompis!

Mmm vad jag bli sugen på fika så som ni skriver, och jag som precis fått i mig min lilla lunch som jag inte blev särskilt mätt på...

• Parnassia

Nu packar jag ihop och tar helg! Ska smita och göra ett par ärenden innan jag hämtar på dagis. Ikväll blir det lek, mat och umgänge med ett par kompisar som har en dotter i samma ålder som vår. Trevligt!

• viktualia
    Lapinette skrev 2009-11-06 14:53:27 följande:
    Äppelmust måste väl gå bra med vodka! Typ vaniljvodka och äppelmust, kanske lite kanel i också så blir det mer som en juldrink.
    Lät himla gott!!! Nån slags värmande drink hade nog varit helt rätt med tanke på tråkvädret ute...

Annars är jag egentligen grymligen sugen på nåt riktigt smakrikt rött vin... SkÅÅÅÅÅll på er...!
  • Lapinette

Parnassia - trevlig kväll!

Vickan - det blir en smakrik italienare ikväll !

• porchez

ååå tuppkaka vad gott. Det mins jag att jag bakade ofta som barn. Men tyckte att bilden på Vickans länk inte såg ut som jag minns den, ska nog be mamma om hennes recept och jämföra.

• porchez

Värmande dryck, en Irish Coffee skulle inte sitta helt fel nu!
    Men får nog nöja mig med en kopp äpple/kanel te.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter