• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia
    Lapinette skrev 2009-11-06 14:10:02 följande:
    Tuppkaka ... vad är det?
    jag kom bara ihåg att det var mandel på.. men detta såg vrålgott ut.. www.tasteline.com/Recept/snabb_tuppkaka .. var det nåt sånt du gjorde Parnassia?!? (hur i hela friden ska jag klara av att inte skriva ditt riktiga namn.. fniss fniss.. har ju bara kallat dig för ***** sedan 1993... )
  • nennesjuttioåtta

Välkommen Parnassia!

Grrr, det finns ingen Amaretto på bolaget! Dags att tänka om!

• Parnassia

2 ägg och 2 dl socker vispas ihop. Blanda i 2 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver och 1 dl hett vatten. Hälls i smord och bröad form. 175 grader 25 min. Koka sedan ihop en glasyr av 1 äggula, 1,5 dl socker, 2 tsk vaniljsocker och 75 g smör, rör mycket så att inte ägget stelnar ihop. Bred på den nygräddade kakan och strössla på mycket kokos. Klart!

• Telis

Nenne, neeeeeej, vilket skit! Vill du ha receptet på min supergoda citronkladdkaka istället?

• Parnassia

Vi får kämpa på Vickan, får nog svårt för det också, höll på att skriva ditt namn nu tom, även när jag tänkte på det. Vi kanske får kalla varann för nicken IRL också?!

Ingen mandel på min kaka alltså!

• Lapinette

Parnassia - tack!

nenne - skit! kom hit! vi har massor !

• nennesjuttioåtta

telis
    A HAAAA! Det har jag ju! Här i datorn! Weheheeeee

• viktualia
    Parnassia skrev 2009-11-06 14:24:37 följande:
    Vi får kämpa på Vickan, får nog svårt för det också, höll på att skriva ditt namn nu tom, även när jag tänkte på det. Vi kanske får kalla varann för nicken IRL också?! Ingen mandel på min kaka alltså!
    Då blir nog våra kära makar HELT övertygade om att vi är fullständigt galna... vilket ju är helt sant... ha ha ha...

Ingen mandel på tuppakakan.. hm.. konstigt... minns några kreationer som skapades hemma i mamma och pappas kök med mandel stående på rad på kakan = tuppkammen.. fniss fniss.. fast det kanske kan skyllas på min pappa snarare än på vedertagna recept...
  • viktualia

Här blev fredagsfikat f ö en latte och en hembakad kanelbulle.. och jag borde verkligen SKÄRPA mig och jobba lite mer engagerat... kanske kan skylla på vaccinsprutan att jag är så trött.. känner dock inget annat av den

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter