• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Parnassia - har ni redan hunnit fika och vad blev det?

Själv har jag precis ätit lunch. Det trevliga är att thairestaurangen har bullar på fredagar .

• viktualia
    muggles skrev 2009-11-06 13:56:33 följande:
    Vickan: kallar ni skåp för garderober däruppe i skogarna? Är det samma fenomen som att stockholmare pratar om våning istället för lägenhet?
    fniss fniss.. äsch. näeee tyckte bara att Parnassia skulle ta sig ur smygläsargarderoben...

Fredagsfika - ingen som serverar det här heller.. får nog larva ut i köket och göra mig en latte. Jobbande går på ett sånt illa lågvarv att jag nästan skäms... hmmmmm
  • Telis

Här är det en timme kvar till fredagsfikat. Brukar ni äta Gustav Adolfsbakelser? Min mamma köpte alltid hem det fast jag själv brukar slarva med den traditionen.

• Lapinette

Jösses vad sött (Gustav Adolfsbakelser)!

• Mrs  B

Hallåååååå!!!!!

Nyss hemkommen från ännu en rolig dag på jobbet, tonåringar är ju bara för söta (????!!!!!!)
    (eller inte.....)
    Ni ska bara veta vad ni har framför er!!!!

Välkommen alla nya!!!!!

Vi väntar på en kompis till Max så det får väl bli fika sen.
    Annars väntar även här städning och sen packning.
    Solen väntar på måndag!!!!

• Mrs  B

Hatar Gustav Adolf bakelser och alla andra bakelser också för den delen....

• Parnassia

Hoppas ingen gör någon konstig koppling mellan Gustav Adolf och tuppar nu, men det blev tuppkaka. Godare kaka med mindre insats får man nästan leta efter (om man bortser från kladdkaka).
    Vi fikade på förmiddagen idag, alla andra har försvunnit härifrån redan pga olika orsaker...
    Svårt med arbetsmoral när: fredagskänsla, ensam på jobbet och ny i tråden sammanfaller!

• Lapinette

På tal om barn så hade vi en världens söting bredvid oss på restaurangen. Trodde först det var Malou von Sivers unge men det var visst hennes kompis/kollegas. Nå väl, söt var han/hon och blev uppenbart förtjust i maken så när de skulle gå och pappan sa något som "vi kan lämna dig här" till den lilla så svarade jag raskt "ja, inga problem" . När de gått och tagit barnet med sig sa jag till maken att det hade ju blivit billigare än att adoptera.

• Telis

Lappis, sött som socker eller sött som i gulligt?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter