• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Jag håller med kursmaterialet. Jag tycker att det är helt okej att göra IVF:er under kötiden men när man gör en hemutredning och verkligen drar igång processen så tycker jag att man ska vara helhjärtat fokuserad på det. Både för sin egen skull men främst för barnets skull. Men man behöver inte vara så drastisk att man ställer krav på att paret ska använda preventivmedel under tiden, det är att gå för långt tycker jag.

• Telis
    viktualia skrev 2009-11-06 12:19:08 följande:
    Japp det är en IRL-kompis som spårat oss och mig här. Men nej.. hon får presentera sig själv när hon kryper fram...
    Jaha, nähä, inte Anne alltså.
  • Lapinette

Telis - vi kommer inte gå så långt och det känns jäkligt onödigt för chansen att jag skulle bli gravid känns ju som minimal.

• BrudSommar2006

Nu fick jag se AMs stolar! Vickan, din länk fungerade inte heller så det var tur att du tipsade om att radera BT-referensen, då fungerade ju din länk helt plötsligt!

Jag kan ju inte med säkerhet säga att det inte är för att jag redan vet hur det är att vara gravid men jag är i alla fall nästan säker på att jag inte skulle känna någon sorg över att inte få föda, sorgen skulle vara över att inte få något barn alls men det skulle ju då förhoppningsvis lösa sig genom adoptionen.

Jag tycker också att man ska vänta med hemutredningen tills man är klar med ivf:er, det räcker väl bra att ha kötiden avklarad medan man fortfarande försöker och så eventuellt gå kursen då.

Tur i alla fall att vi kan få egna barn, annars skulle vi falla bort under hälsa tror jag för även om jag lyckades banta ner mig så tror jag inte att makens diabetes skulle godkännas.

Jaha, nu har mina föräldrar fått hämta Iris på dagis, hon var visst lite hängig men mamma kan inte se något fel på henne. Jaja, det visar sig väl, får väl åka iväg här så småningom och avlösa.

Vickan igen, exakt 140, det var lurigt! Här har vi ju legat bra mycket över det, uppåt 160 och över. Lustigt nog har jag klarat mig utan järntabletter hittills, märkligt när jag hade så dåliga värden sist. Äter två mitt val kvinna varje dag men det gjorde jag då också.

• BrudSommar2006

Lapinette, det var väl sjutton om ni inte skulle ta er igenom hemutredningen förresten!

• BrudSommar2006

Muggles, vet du om du haft ÄL eller inte?

• BrudSommar2006

Jag önskar förresten att vi hade stort nog hemma för ett stort bord med tolv stolar till.

• Telis

Lappis, nej det låter som sagt väldigt överdrivet! Jag tycker att det låter alldeles tillräckligt med att ni är så inställda på adoptionen och lagt IVF:er och allt sånt bakom er.

• Lapinette

BS - har för mig att diabetes tyvärr innebär att man inte får adoptera.

Sen känner jag som dig "att jag inte skulle känna någon sorg över att inte få föda, sorgen skulle vara över att inte få något barn alls".

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter