• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Ore om du vill får du hemskt gärna städa här hemma och packa alla grejor inför helgens utflykter

• Lapinette

EA - vad för utflykter? Några roliga!

• Ore

Ja, hade du inte bott så långt bort så...

Tur att inte mamma läser detta, jag skulle SÄKERT få städa hemma hos henne

• Lapinette

mugglan - härligt att det känns bra på jobbet och att du får mer ansvar.

nennelainen - spännande med samtalet. Har du inte klagat förut?

Annars inget nytt under molnen. På FL tjafsar dem på adoptionssidan huruvida det är rätt eller fel att påbörja hemutredning när man inte har IVFat färdigt.

• Fru E

Lappis-det blir en tur till svärföräldrarna ikväll och imorgon, på söndag blir det till pappa och hans särbo och min bror med familj så inga speciellt spännande utflykter men avslappnande.

Maken var för söt igår när han ringde vid tio när jag var på AW och undrade var jag var. Han ville att bara han och jag skulle ta en öl/cider/vin innan vi tog tåget hem eftersom det var så länge sedan vi gjorde det.

Ore-ähhhhh vadå långt borta, jag kan skicka dammråttorna till dig

• Fru E

Lappis-så man får göra adoption och ivf parallellt?

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-06 11:13:42 följande:
    Jag har nog skitit i det blå skåpet, skrev ett hett mail till min VD där jag ordbajsade rikligt om min situation här, så han ska ringa mig senare.
    NEEEEEEEEEJ Nenne, inte i det BLÅ skåpet väl?!
  • nennesjuttioåtta

Lappis
    varför skulle man inte kunna göra det, om de lyckas så försvinner de ju ur kön och så hoppar de andra fram flera steg. Man tar ju ingen annans plats medan utredningen pågår liksom. Eller? Jag kanske har fattat fel.

beträffande chefen
    Jo, jag har klagat tidigare men nu har jag tagit i lite mer för att han ska förstå hur det verkligen är.

• nennesjuttioåtta

muggels
    *kikar* nej det var visst det gröna skåpet.

Alltså, jag tror ju att det inte är någon fara men jag kommer ju att börja grina, det var därför jag skickade ett mail.

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-06 10:07:41 följande:
    Vickan jag hade ju kunnat döda för att ha en växande mage och sprattlande bebis däri. Ska vi byta? Jag har mensvärk och känner mig rätt tom f ö. Lycka till hos BM! GosnosenRappoooooort!
    Och jag skulle nästan kunna döda för att du skulle få uppleva detta! Även om jag hade önskat att jag fick sova längre än vad Trollet hade tänkt sig imorse. För visst är det coolt med lite aktivitet.. men jag blir mest förvirrad... fniss fniss...

Rapport från BM-besök: Ungens hjärtslag var på 140 - nån som vill gissa kön nu?!?! Själv hade jag taskigt blodvärde trots att jag ätit järntabletter ett tag, får väl se om det blir värre och om jag ska öka dosen. Fick med mig ett moderskapsintyg.. ujuj.. detta är så koooooonstigt! Tur att ni finns och håller mig i handen!

... och så tror jag att vi snart har en ny smygläsare outad.... kom igen nu.... *fnissar*
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter