• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Snorkfröken77

äsch, det blev ju gemener iaf!

• fru AM

Tack för alla råd ang. mina attans purjolökar. En tredejedel kommer gå åt till vår jättegryta som vi ska bjuda på om en vecka - resten får ligga i det svala skafferiet och vänta på inspiration hos kocken ...

• Liten med Mindre

Inför kvällens övningar, kan den som vill gärna få bidra med sitt bästa recept på varma mackor, åt det lite lyxigare hållet. Bara fralla med skinka ost tomat känns lite trist en fredag. Tillbehör till sparrissoppa...

Tyvärr tar vi inte smörgåsgrillen med oss norrut.

• nennesjuttioåtta

god morgon!

freeeeeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaag!

• nennesjuttioåtta

BS
    det regnade inte på morgonen. Sen blev det först snö, sen regn, motvind och jag tror aldrig det har gått så långsamt att cykla hem någon gång.

Am
    Snygga stolar!

• nennesjuttioåtta

Porchez
    har också glömt att välkomna dig! VÄLKOMMEN!

• Lapinette

så är det frrrrrrrrrreeeeeeeeeeddddddddddddaaaaaaaaagggggg eller?!!! :-d

men attans vilken mörk fredag det är.

• viktualia

Fredag, jobb hemifrån och en tur till barnmorskan för rutinkontroll. Trollet är piggare än jag... det är en otrolig aktivitet i magtrakten...

SKÅL för fredagar!!!!!!!!!!!:cheers:

• Lapinette

Oj, den där lilla gubben såg inte allt för frisk ut !

• viktualia

fniss fniss... näee.. hobbyalkisen drömmer sig bort.. ha ha ha ha... (äsch jag valde lite snabbt.. *fnittrar*)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter