• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • porchez

Mmm vad sugen man blev på choklad efter ert eftermiddags snack här. Men är väldigt tveksam om choklad är gott på pepparkakor? får väl bara palla mig iväg och köpa ett paket Ballerina och testa! Men först ska jag göra Lappis avundsjuk och ta mig iväg på ett träningspass

• passionsblomman

Jodå! Funkar utmärkt! *tittar på det nästan tömda paketet*

porchez skrev 2009-11-05 17:42:21 följande:
    Mmm vad sugen man blev på choklad efter ert eftermiddags snack här. Men är väldigt tveksam om choklad är gott på pepparkakor? får väl bara palla mig iväg och köpa ett paket Ballerina och testa! Men först ska jag göra Lappis avundsjuk och ta mig iväg på ett träningspass
  • Ore

Precis som lappis så är jag mer sugen på ett träningspass än choklad just nu. Men men, jag ska inte klaga Det blir träning för mig igen så småningom. Utsatte mig dock för litet självplågeri och hälsade på klubbkompisarna när de körde favoritpasset för säsongen - stavgång uppför slalombacke. Jag verkligen såg hur mjölksyran kändes ända ut i örsnibbarna, och hörde dem flåsa långt innan de kom upp. Tyvärr sa BM att det inte innefattades i avdelningen "promenader" vilket tydligen är vad jag ska hålla mig till de första 6-8 veckorna efter förlossningen.

Nenne: Hoppas cykeln tog dig hem snabbt och smidigt, med mycket medvind i ryggen.

Ballerina med pepparkaka skall inhandlas och provsmakas, låter gott.

Ädelost är ingen jättehöjdare, kan äta mat som innehåller litet ädelost, men har annars inte kommit över känslan att det smakar mögel? Brieost däremot är supergott, längtar efter att åter få äta den kall!

B Fru L: Härligt med sprutstart. Eller ja... Skönt att det är igång på allvar i alla fall. Jag har laddat för tumhållning!
    Grattis i förskott på bröllopsdagen, förresten!

• BrudSommar2006

Koko, hur kommer det sig att du hämtar kl 11.30 på dagis? Det var en konstig tid? Hur många timmar i veckan får han vara där?

Mitt gudbarn har tydligen storlek 92 nu när det är dags för vinteroverall och hon är två månader äldre än Iris. Iris hade 98 förra vintern!

Nenne, har det inte regnat otrevligt hela dagen hos er då eftersom du cyklar?

Själv börjar jag också få ont i halsen nu, jag trodde att jag skulle klara mig men nu verkar maken ha smittat mig trots allt.

• passionsblomman

Jag tror -på riktigt- att jag aldrig kommer att vara mer sugen på ett träningspass, särskilt inte ett med mjölksyra inblandat, än på choklad.

Dessvärre vittnar min kroppshydda om sanningshalten i det antagandet.

• fru AM

nä fy sjutton vad detta är spännande - håller på och budar på en nätauktion ...

• _koko_

AM - Grönsaker?

ore - Ah, skönt då kan jag lägga jordvärme åt sidan. Hoppas pratet med maken går bra. Han tyckte säkert att du var med på tåget eftersom ni pratat om det, men det är ju lite skillnad på att prata om något som bara kanske kommer att inträffa och något konkret, typ "jag tänker säga upp mig i morgon".

Mrs B - Vår gräsmatta kostade alldeles för många tusenlappar för att riva upp den igen och lägga slingor, men tack ändå.

BS - Conny är så trött efter förkylningen så jag har hämtat honom tidigare än jag behöver igår och idag (innan vilstunden). På dagis sover han 1½ timme i bästa fall, hemma 3...
    Vi har 25h som vi har fördelat på 6h 4 dagar i veckan (8.30-14.30). 8.30 är det senaste man får lämna, en av få nackdelar med vårt dagis.

• _koko_

Sen måste jag bara säga att jag gillar allt ni pratat om i eftermiddag, utom sprit och mandelmassa i choklad.

Kom på en för AM och BS trevlig sak de sa på doctors om trots: Att de som trotsar värst är mycket intelligenta!

• Lapinette

kokisen - då har vi samma smak! Fast sprit och mandelmassa är gott men åter igen var för sig (liksom choklad och ädelost).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter