• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

EA mår bra förutom ryggen då men den ska knådas med massage imorgon och förhoppningsvis bli lite bättre
    Försöker intala mig själv att jag ska vara positiv denna månaden men inte attans lätt.

Ingen som har något magiskt knep för trötthet? Är in i bängen trött nu när det är så mörkt och ruggigt vilket även får mig på lite tjurigt humör till makens förtret

• fru AM

Telis: det finns en ädelost på tub som är bra till pepparkakor (och som vad jag vet är ok för gravida)

Har idag vaccinerat mig. Jag har tidigare fnissat lite åt folk som haft ont i armen efter spruta - men aj vad ont det gör! Så där fick jag!

• Lapinette

EA - en till som är supertrött och den där j...la halsen. Trodde att jag skulle gå iväg och mesa lite på en pilatesklass men jag vågar inte ens det. Usch, har sådan träningsabstinens!

Choklad och ädelost går bra, vilket som men gärna inte tillsammans!

• Telis

AM, ja jag vet, den ska snarast införskaffas! Antagligen inte lika god som en rinnig äkta gorgonzola men nöden har ingen lag.

Vänta bara till i natt när du tror att du ska kunna ligga på den armen.

• Telis

AM, jag har förresten precis mejlat dig en hemskt viktig fråga.

• BrudSommar2006

Pepparkaka och mörk choklad, bläh, GB Sandwich med pepparkaka, dubbelbläh!

Blivande, nu måste det bara lyckas för nästa ivf:are här så oddsen borde ju vara goda rent statistiskt här i tråden!

• Fru E

Lappis-träningen i tisdags gick över förväntan för min del går bättre att träna än att sitta i soffan eller ligga med ryggen

• Mrs  B

Koko
    Vi i har värmeslingor i gräsmattan på baksidan och har borrat i marken på sidan av huset. Ska jag fråga maken om detaljer????
    Det funkar mycket bra iaf.

Ore
    Maken säger inte så mycket om sina jobbplaner men vet att han söker lite nytt då och då. Men får han en intervju berättar han det och förklarar sedan hur han har tänkt. Jag berättar hellre lite då och då men med maken kommer det pang på.

Choklad, choklad, choklad.
    Mums säger jag bara!!!!

• BrudSommar2006

Blivande igen, jaså man får resorna ersatta i alla fall?

Telis, jag håller med, jag förstår inte vad Nenne pratar om, alla människor vet ju att det är längre från Stockholm än tvärtom!

• Lapinette

Blir mer avis på EAs träning än på pratet om choklad.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter