• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Om choklad är bra för själen och delar av kroppen så borde den även vara bra för äggen *kliar mig i huvudet*?

• Fru E

Lappis-har bara kunnat träna power en gång i veckan så det är inte mycket träning att skryta med att gå powerwalks fungerar sådär nu....

• BrudSommar2006

Aha, så man får äta sådan där ädelost på tub? Den gröna? Så då är det inte helt kört på pepparkaksfronten i år för mig och Telis då?

AM, jag inboxar dig en mycket viktig fråga jag också!

• Mrs  B

Fars dag
    Jag och barnen åker till mina föräldrar och äter middag. Ska bara ge min pappa lite lotter, för på måndag åker de med oss på semester så det är inte lönt att köpa blommor. Sen fyller pappa år i slutet av november så han får en dyrare present då istället.
    Maken åker till Örebro kl 10 så här blir bara en frukost.
    Kollade upp vad jag fick på mors dag i år och vi var och bowlade och åt middag dagen innan så kanske blir det nåt liknade när vi kommer hem från semestern för maken. Det blir iaf ingen present.

Koko
    Varje gång telefonen ringer här hemma säger Malte PAPPA!!!
    Hans uppfattning om var pappa oftast befinner sig eller??????

• Lapinette

Mrs B -

AM - du verkar populär! Vad är det alla frågar dig om? (nyfiken)

EA - hade gärna promenerat om det inte var så mörkt, blött och kallt. Annars är promenad hem från jobbet (tar 40 min) ett bra substitut när jag inte kan träna hårt.

• Telis

BS, ja all sån ost på tub ska vara okej.

Lappis, kolla din inbox!

• nennesjuttioåtta

telis och BS
    *hosthost* Det är ju för att ingen i Sthlm hittar ut ur stan, klart det känns långt bort då. Och så åker alla genom Drive-thrun på mackedonken i Upplands Väsby trots att de inte ska äta för de är inte vana vid annat än köer och får lappsjuka när det inte är bilar en meter från var kofångare.

• nennesjuttioåtta

hörni, i morgon är det FREDAG!

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2009-11-05 16:29:26 följande:
    Choklad och ädelost går bra, vilket som men gärna inte tillsammans!
    Haha! just precis! Där går väl ungefär gränsen för vad som är blandbart med choklad.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter