• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Angående vällingtipset så har jag inte hunnit testa - fick det idag ... Go'natt i tråden!

• fru AM
    passionsblomman skrev 2009-11-05 22:33:00 följande:
    NUUUU ser jag stolarna!!!!Jättefina! Vilket kap!Jag vill också ha minst 12 stolar till vår sal härhemma. Fast jag vill ha några sådana där rediga gamla trästolar med skurna krusiduller i och sammet på sitsen och i mitten av ryggen också. Som på filmer där Engelska små barn kommer till någon underlig släkting på landet som bor i ett jättestenhus. Ett bord som är brett nog för rejäla blomsterarr mitt bland alla tallrikar och glas måste det också vara.
    Såna stolar du vill ha är såna vi har nu - fast med gyllenläder på sitsen ... Och det går sönder en stol per fest för att de (stolarna) är så gamla och sköra. Ska bli bra att ha 12 likadana stolar kring vårt gigantiska matsalsbord!
  • passionsblomman

Men skit! Jag VILL ha massor av sådana OCH massor av fester!

Hur ska jag då göra???

*avundsjuk på ditt gigantiska bord*

fru AM skrev 2009-11-05 22:36:07 följande:

Såna stolar du vill ha är såna vi har nu - fast med gyllenläder på sitsen ... Och det går sönder en stol per fest för att de (stolarna) är så gamla och sköra. Ska bli bra att ha 12 likadana stolar kring vårt gigantiska matsalsbord!
  • Hattis

Här hänger man inte riktigt med i svängarna när man har varit borta ett tag! Har bara snabbläst, men uppfattat att det börjar bli spännande för Blivande och Nenne!

Porchez - hej och vad skönt att inte vara ensam nykomling/fd långsmygis

Snigeln - är också trött på kropp som inte fixar barnalstrande aktiviteter utan uvibesvär, bläh säger jag bara.

PB - tycker att jag har haft en tuff dag på jobbet, men man kan ju ha det värre :D)

Nu är det nog sovdags...

• muggles

...

freeeeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

• muggles

attans - ibland går det inte att lura den... hmmm

freeeeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

• muggles

blaj

blaj

blaj

freeeeeeeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

• Liten med Mindre

Grattis till vinsten AM. Hoppas ni inte partajar sönder stolarna på ett tag nu då.

Purjo - kan ni säkert ha i potatisgratäng också. Eller laga mycket wok.
    Broccoli - har ett recept på broccoligratäng med mycket ost, och så en enkel broccolisoppa. Om du behöver få dem att gå åt alltså. (Föräldrarna förvarar annars sina purjolökar nedgrävda i jorden (fast inte där de växte), och övertäckta med filtar. Så har ni balkong kan de säkert ligga där ett tag.)

Dags att sätta igång jobbandet! Ska bli så lockande en FREEEEDAG!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter