• Hattis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vilken superduperracertrådstart det blev AM! Enligt Oupsies beräkningar så lär det finnas chans på 10 000 inlägg i denna tråd om detta tempo hålls

Gosnosen - säger hej och håller tummar för den spännande ruvningen.

Snigeln - grattis till makens praktikplats! En bedrift att få till något sådant i dessa tider och i glesare befolkade områden än huvudstaden...

PB - lycka till på samtalet imorgon!

Oupsie - Jag tycker inte att det verkar som om ni har varit julego tidigare över huvudtaget om ni åkt mellan julfiranden samma dag och nu firat en jul på din sida och en jul på makens sida. Om ni vill resa bort under jul så kan ju detta verkligen vara läge eftersom ni nu verkar befinna er i ett stadium av julrättvisa. En resa nu kanske bidrar till att du ser fram emot att fira jul med familj nästa år? Fast rättviseproblemet lär ju kvarstå och resor är dyra vid jul.

Underbart med vintips alla förresten! Jag har svårt för att komma ihåg bra viner och roliga historier men uppskattar det
    som sjutton.

• Hattis

Blivande - håller tummar för dig också förstås! *känner föraningar om hur plusvågen kommer att dra in över tråden*

• Hattis

Något lugnare i tråden idag - lite skönt för den som ska läsa ikapp!

PB - Jag tycker verkligen att du gör rätt om du inte besöker den ifrågasättande läkaren mer. Det är krångligt att byta, men det är ju krångligt och tidskrävande med läkarbesök överhuvudtaget så i det långa loppet så borde det helt klart vara värt att byta.

Lappinette - wow, försäljningsrekord i finanskrisen! Hoppas att det är en "plusvåg" även på konjunkturfronten! Skönt att hårt arbete lönar sig också.

Mrs B - Är det inte bäst att låta maken hitta musen

MSW - har glömt vad det var du skrev men har för mig att det är en uppsats. Visst är det konstigt att något man kan, är jätteintresserad av och har valt helt själv kan bli så urbota segt och hemskt att hålla på med? Älskade mitt gamla uppsatsämne men jag tror att pressen att lämna in lade sordin på arbetsglädjen och att sitta hemma dagtid och inte träffa folk passade verkligen inte mig.

Muggels - Just på hösten borde visningar dagtid vara extra viktiga! Kan ju förstås ske vid lunch på vardagar, men som Stockholmare tycker jag att det är underligt att inte ha söndagsvisning.

Ego - tror att jag kanske fått tant. Hoppas på att det är en riktig tant, hon är större än vanligt men jag henne tacksamt på besök istället för hennes vidrigt långdragna låtsaskusin efter MA:t.

• Hattis

Lööördagsmorgon!

EA & Nenne - skickar lite tant till er om det är det ni vill ha just nu, här finns så det räcker och blir över (om det nu är hon, hon har antagit en grandiosare skepnad än vanligt)

Tinga - hurra för ätande barn! Har noll koll på vad som kan ätas men det låter ju fantastiskt med pepparkaksätning. Mjuk pepparkaka? Morotskaka? Det kanske är kryddorna som är goda.

Lappinette - jizzez, det där med bmi-krav ovanpå allt annat känns lite småbisarrt. Vilken überförälder man ska vara som adoptivförälder! Nu kanske inte alla länder är så men ändå...

Koko - Har från början trott att din kisse är ute på "walkabout" och vill fortfarande tro att den kommer tillbaka.

• Hattis

BS - Ciccis förslag Flora är ju onekligen speciellt. Kanske läge att kolla om det är en Flora när hon kommit ut? Skulle kunna bli kanon på rätt bebis.

PB - känner igen det där med vem som får stå för gåbortplanering - undrar om det är någon som är i motsatt situation: att det bara är MANNEN som bryr sig om planering? Det där med andras tidsoptimism är svårt att hantera öht tycker jag. Maken är STOR tidsoptimist medan jag snarare är tvärtom.

• Hattis

Ore - guud vad spännande! Hur var det nu, hade ni kollat upp kön? Jag skulle nog lägga en stor lapp med ordet MOBILLADDARE på väskan.

• Hattis

Godmorgon (?)

Muggles - jopp, har testat minus som om det nu är tant så kanske det blir nytt försök ganska snart. Kul med Moas tidiga läsintresse, det kanske finns fler korta ord kopplade till personer/figurer som hon kan/vill känna igen.(olika namn, Mamma, Pappa, katt, etc). Att leka med ord skadar väl knappast även om hon är liten.

Flyttning - när jag gått på visningar har jag alltid öppnat till klädkammare för att att se hur stor den är men garderober har jag aldrig öppnat även om jag skulle vilja se utrymmet där också. Hu, jag skulle inte vilja att folk snokade i mina garderober. Köksinredning måste man nog få pilla lite på och det känns i alla fall för mig betydligt mindre privat att folk tittar på tallrikar och hushållsmaskiner än på mina kläder.

• Hattis

Här hänger man inte riktigt med i svängarna när man har varit borta ett tag! Har bara snabbläst, men uppfattat att det börjar bli spännande för Blivande och Nenne!

Porchez - hej och vad skönt att inte vara ensam nykomling/fd långsmygis

Snigeln - är också trött på kropp som inte fixar barnalstrande aktiviteter utan uvibesvär, bläh säger jag bara.

PB - tycker att jag har haft en tuff dag på jobbet, men man kan ju ha det värre :D)

Nu är det nog sovdags...

• Hattis

Har efter en smått hysterisk jobbvecka snabbläst ikapp.

Hej Parnassia, jag är (som du kanske vet också ny som skrivare men gammal som läsare i tråden.

Nenne - modigt att sätta sin syn på saker på pränt till chefen, bajs eller ej!

Mrs B - Å en resa till solen nu skulle ju inte vara så fel, tills snön kommer (om den nu behagar göra det) så kommer det ju att vara sååå mörkt. Får kompensera med bastu.

Snigeln - stuga med kakelugnar låter också som ett bra sett att ha höst på! Hör brassprak (finns det ordet?) och känner doften av varm choklad. Är det er stuga och har ni långt att åka?

EGO - Det lär väl dröja med svinvaccinet ett par veckor till minst, och vi börjar bestämma oss för att avvakta med nya försök tills efter att jag har vaccinerat mig. Känns lite avstressande, bryr mig inte så mycket om jag har/ har haft tant eller ej, det blir ju ändå inte försök förrän i december Har ju testat minus i alla fall så äggstockarna borde ju vara på banan igen.

• Hattis

Hm, BT åt upp det sista parantestecknet.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter