• Hattis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Recept sparade!

*torkar bort dregel ur mungipan*

Det kanske inte är för sent för att baka ändå? Detta är den enda kvällen jag är hemma den här veckan - jobb och glöggfester och julfest och annat trevligt. Julisar får bli nästa vecka. Men bak?

*pilar ut i köket för att checka ingredienser*

• Hattis

Tinga - blev mkt frestad men här blev det te och salta pinnar, hm. Tapenade kanske vore ngt för finsmakarna? Lite väl salt kanske.

Mrs B - hoppas det funkar med mjölkigt pålägg nu då!

• Hattis

Skit med klart rött Muggles

Här har det också varit klart rött direkt efter de barnalstrande aktiviteterna. Har ingen aning om vad det är men har en teori om att det är livmodertappen eller annan slemhinna som är känslig efter skrapningen. Det slutar att blöda på en gång iaf. Orkar inte vara orolig.

• Hattis

Ah vilken aktivitet så här dags! *skyndar bort för att läsa ikapp*

• Hattis

Tjo, ikapp (och nu är det midnatt )

Porchez - har stor förståelse för din ambivalens inför galleriet

BS - Sorry om jag varit för pekpinnig, saknar dig verkligen i tråden!

Ore - ngt som är bra är att köpa hem provbitar om det går och hänga upp och jämföra på den vägg de ska sitta, har erfarenhet av att det kan bli HELT annan färg än den man tror beroende på vilket ljus det blir på väggen

(blev grönt istället för gult )

PB - har också tappat mycket hår utan att ha råkat ut för alopecia. Har även besvär med exemliknande kliande utslag på bakhuvudet ibland, kanske vore värt att kolla upp det där med flytande kortison, tackar Piggelin för tipset! Min frisör frågade mig i fyra års tid om jag "stressade mycket och slarvade med maten?" Båda stämde tyvärr. Har nog varvat ned något och börjat äta vitaminer. Ett av mina graviditetssymptom var sen att jag inte tappade hår alls! Nu har jag så sakteliga börjat tappa lite igen, men inte alls som förut. Tror att förbättringen beror på en kombo av vitaminintag och att jag inte känner mig så stressad längre.

• Hattis

Oj vilken nattur med hunden Oupsie! Känns inte så lockande i huvudstadsvädret. Ska verkligen gå till sängen nu.

Just det, on topic ego - hade bara en böjsticka och inte två som jag trodde, testade i morse men ingen haricot Men, men, det får gå om det går, varannandagsmetoden har ju funkat förut och jag hoppas att den gör det igen.

• Hattis

Har bara nästan läst ikapp och Snorkis - var inte orolig! Håller med om beskrivningen som någon hade att oj vad man då inte skulle oroa sig igenom hela graviditeten, förlossningen, bebistiden (tonorstiden!) så att försöka låta bli att oroa sig är nog det bästa du kan göra. *intalar mig att jag måste komma ihåg det här själv* Kram!

PB - tack för luciasången, den enda jag varit i närheten av hittils. Fick också en tår i ögat av den fina lappen din son skrev. Nog är det så att du är Best

September - kan förstås vara det sista eller en underlig tant. Jag tog aldrig reda på vilket det var för mig, undrade också över vad det var som uppenbarade sig ca tre v efter skrap. Hade UVI och svamp + vaccinågren veckan efter så det bidde inget försök då. Men det kan ju vara värt att försöka lite ifall att

Oupsie - Kasta bort det dåliga samvetet tycker jag, - känner mig själv alltid olustig om jag vet att en vän verkar missnöjd och det på något sätt är på grund av mig. Men vad sjutton, när det är på grund av situationer vännen själv försatt sig i så kan man faktiskt inte alltid komma störtande. Alla vinner på integritet i längden - inget blir kalasbra för att någon alltid ska uppfylla någon annans önskemål hela tiden, i längden riskerar man då att bli utnyttjad (om än i begränsad omfattning)
    *intalar mig att jag måste komma ihåg det här själv*

Nähe, nu är det dags att dra iväg på glöggfest (igen), trevligt!

• Hattis

Vickan - Blivande fru muffin kanske kan komma med ngn vettig input Jag kan inte iaf, är håröm överallt och är rätt tråkig när det kommer till att ansa där nere. Är störtimpad över dem som fixar till hjärtan och grejer och dem som vågar vaxa. (om man inte vågar vaxa bikinilinjen - hur vågar man då föda barn...)

Snigeln - skönt att du är hemma och att du mår bättre där nere (vilken frisyr du än har där )

Filmning under förlossning - skulle jag ha ruggigt svårt för tror jag. Har för många år sedan förklarat för maken att om vi skulle gå igenom en förlossning så vill jag i så fall ha honom uppe hos mig vid MITT huvud så att jag kan bita i hans hand och yla mot honom.

• Hattis

Tjohoo, här är en som snart har köpt alla julklappar! Återstår all julstädning, och nästan all julpyntning. Tro mig PB, förutom uppackning av saker i kartong så ligger du före mig som bara har två adventsljusstakar uppsatta och har gett upp hoppet om stjärnan i år - orkar inte fixa elgrejer att byta ut sladden med. Men sen blir det rött och juligt för hela slanten och äkta gran!

Å Ore, vad kan du ha på din högra hand

September - låter som läge för att satsa i jul Skämt åsido så vore det ju himla skönt om det var tant nu. Har du testat minus. (inte för att jag har förstått att det skulle vara obligatoriskt att kolla det om man inte anar att ngt är knas)

Vickan - vilken artikel! Bra att det finns ngn som utbildar barnmorskor i dylika frågor, bara det inte är FÖR mycket som är obligatoriskt att ta del av. Jag skulle nog vara mest intresserad av amning och förlossning...

• Hattis

Ha ha Snigeln, nu kan man som stockholmare kontra lite i alla fall - snö imorse! Inte så att man kan åka spark eller skidor, men tillräckligt för att få lite decemberkänsla. Blev som många andra tagen på sängen och halkade omkring i höststövlar och frös. Men det är det värt!

• Hattis

PB - Jizz vilken lista! Är själv glad över att ha slängt igång en tvätt- respektive diskmaskin och lagat riktig middag för första gången på över en vecka.

Ah, AM, som du har förstått så har du varit borta precis rätt tid (mörkt, trist och tråkigt förutom Nennes + som lyst upp). Helt rätt att komma hem nu till vintervitt pulkaland

EA - men varannan/var tredje dag är väl det ultimata och att det blir några flera dagar senare gör väl inget såvida det inte är ÄL precis just nu? Har du ngn schysst cykelkarta så att du vet var du är?

Läser noga hur Nenne, Snorkis och fru muffin har det och känner starkt för FruLLans urtrådsfråga - Gravid - hur märker man av det? Innan man öht kan testa alltså. Knepigt nog så skrev jag inte ned något sist och kommer inte ihåg ngt särskilt från de första veckorna så jag har inget personligt facit (och har inte lust att gå efter hur det kändes sist heller ) Jag har inbillat mig att jag kände ett "sting" idag på jobbet, som om att ngt fastnade i livmodern. Har varit lätt illamående tre mornar i rad. Nu är det dag 22 i cykeln. Skengravid - jag - näedå...

• Hattis

Puh, hemma! Tänkte ta en omgång med pynt etc nu och köpa gran och göra julmat... men ... nej. Det får bli middag, vin, på spåret med efterföljande fånig romcom. Kan inte minnas när jag ens slog på tv:n sist. Maken har ännu inte hunnit hem från jobbet, och det står tre julfiranden med olika konstellationer på programmet i helgen. Gran bör man väl dessutom köpa när det är ljust eller?

*gör en struts och fastnar med huvudet under mattan*

Oupsie - fortsätter att hålla tummar för jobbet! Det kan vara så att de har fanatiskt mycket att göra inför årsskiftet. Är liksom Vickan ruggigt nyfiken på vad det är för jobb

Ha det så trevligt ikväll Lappis (och frys inte svansen av dig)

EA - svampelände! lite fluconazol gör susen i musen, hoppas att du fick tag på det. Den receptbelagda salvan gör varken till eller från för mig iaf tycker jag, obs att det är lite olika verksamma substanser i de två receptfria alternativen så det kanske är ngn skillnad i svidighetsgrad också?

Nä, nu är det hög tid att kavla upp ärmarna om det ens ska bli ngn middag...

• Hattis

Å, jag har också nostalgikänslor för den stad snigeln nu nog har passerat.

Tinga - :- Det verkade gå bättre ju. Hoppas på dagisstarten då.

Oupsie (fortfarande nyfiken i en strut (hatt)) Att ringa ÄR bra, det är bara så. Framhåll att du är intresserad och fråga när intervjuerna kommer att påbörjas, kolla att din ansökan verkligen kommit fram - offentliga jobb och andra sidor på nätet kan ju faktiskt krångla...

Mindre än en vecka till BIM/BOM. Tjo!

• Hattis

Och jag har svarat Jopp, BIM på julafton var det här! När maken förstås är i en annan stad... Men vi träffas på juldagen i alla fall och då hoppas jag att han behöver hjälpa mig att smussla undan vin

• Hattis

Boyle och Potts rockar verkligen!!!

Muggles - Kör så det ryker

EA - skiiittant som inte fattar att hon är inte är välkommen! Hoppas att det bara är en underlig kusin.

Lappis - vilken lyckad present!

Telis - skönt att få bekräftat i juletid att det finns hjälpsamhet runt hörnet för rollatorförare.

Nenne - drömmar = Symptom tror jag!

AM - Ska presentera ditt julkortsförslag för maken och se om han ställer upp

Nä hörni, GOD JUL allihop, reser iväg till julfirande imorgon och kommer inte att kunna titta in förrän i mellandagarna. Då får vi se om det var tant eller kusin hos EA och facit även för mig och maken...

*tänker att det borde finnas en smiley som biter på naglarna*

Ha en skön och god jul! Stora kramar till er alla.

• Hattis

Hej hopp allihop! Nu är det flera veckor sedan jag har tittat in här och det beror på ett grandiost datorkrångel. Tittar bara in supersnabbt och kan meddela att jag inledde julafton med ett stort - . Har däremot fått se en glad gubbe i januari (två inklusive min make ) så jag hoppas igen. Kram på er.

• Hattis

Såg i min ilscrollning att ett grattis är på plats för Snorkis och BS! Underbart!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter