• Hattis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Puh, nästan ikappläst, mycket snoppar och bajs, det är grejer det

Håller med om att denna höst varit rätt uschlig, men nu blir det advent, vinter, jul & kul och en PLUSVÅG hoppas jag.

Nenne - hur går det???

Muggles och Snorkis - nej, ngt testläge är det inte här pga utebliven tant, har bara gjort det ytterst få gånger och då med regnrock pga man inte skulle bli gravid så tätt inpå skrapning, infektionsrisk, svinvaccinnoja etc. Vore läge för att starta ny religion då. Jag ska kalla den Minihutten. Men eftersom jag inte har någon idé om var jag cyklar ngnstans så kan det ju finnas en chans om vi kör nu!

Hänger här för sent som vanligt, ska gå och ge min underbare make en liten puss (och kanske ngt mer om det ska bli ngra barn gjorda...)

• Hattis

Vilken torsdag, det är inte lätt för en kvällsläsare att hänga med!

Muggles - ha det så kuk i kväll
    oj oj vilken felskrivning...

Lappis - gaaah, vilken väntan, men du har nog rätt i att inte stressa på soctanterna för mycket.

MSW - men tänk allt vad du har fixxat idag! Skönt att se tillbaka på iaf?

PB - arbeta med ved och vara nyförkyld dåter inte som någon höjdare. Ta hand om dig och sov så mycket du kan.

EA - blä för den räliga kärringen *kramar*

Nenne - håller tummarna blåhårt imorgon. Får läsa i helgen om hur det har gått.

Blivande - till och med du som är proffs vet ju att det kan vara helt ok även om ngt känns. Kan tänka mig att det är omöjligt att inte känna efter. Imorgon en dag närmare TD!

EGO - Har fått tant!!! Tror jag! Det känns som om jag vore tolv igen och kom fram till att det nog minsann var en viss månatlig blödning som sparkat igång. Nu borde jag kunna skaffa mig ngn sorts koll på cykeln. Har till och med ett par gamla böjpinnar kvar men får väl komplettera med glada gubbar-dito. (om jag räknar med att cykeln är som vanligt blir morgon efter BIM julaftons morgon...)

• Hattis

Hemma!

Nenne - Har svårt att skriva och hålla tummarna samtidigt men det måste gå! *håller hårt*

PB - har ibland funderat på hur det skulle vara om jag la av med att be om utförda hushållssysslor och bara utföra, säg hälften, själv. Bara köpa presenter och julklappar till "min" familj etc. Men. Nej. Det går ju inte...

Cicci - hm, om jag vore taxichaffis vet jag inte om jag hade vågat plocka upp dig...

Porchez - undrar om någon vågar plocka upp dig i paljetterna

Snorkis - gaah, kan inbilla mig hur det känns. Hu vad botten med dylika "tävlingar". Den som har något och använder det för att trycka ned andra är i mina ögon svag och osäker. Du är gravid och har en make som du älskar. Den som börjar smolka ned det är nog lite osäker på sin egen tillvaro. Försök att inte ta åt dig om det inträffar, och sortera bort det. Nu är det ju lättare sagt än gjort, men kan man släppa det så tror jag att man får en massa positiv energi på köpet. Kram!

• Hattis

Läste lite noggrannare - stor kram till snigeln!

Hm, imorgon är det hög tid att leta fram adventspyntet. Jag lyckas alltid glömma bort en del av vad som finns och blir (oftast) glatt överraskad när jag ser vad som finns i kartongerna. Lite som att öppna en julklapp.

• Hattis

Är så trött så att ögona går i kors men lite har jag läst iaf!

Å Nenne, hoppas så att pricken 3 hajar galoppen och sitter ned i båten. Eftersom blygdläppar är tagna så håller jag... halsmandlar! Funkar bra att skriva samtidigt.

Blivande - det samma gäller för dig. Kram!

Snorkis - Hur mår du? Symptom?

CSN - brukar lida i ett halvår och sedan ta resten mha skatteåterbäringen (jämkar inget på räntan till bostadsrättslån) så att man slipper skiten på hösten. Ingen höjdare att två loppor i månaden "försvinner". Men att det skulle komma visse man ju. Brukar kolla in Skuldfällan ibland och känna mig ordentlig, men nog har jag lånat till konsumtion ju bevisligen gjort. (Fast CSN kanske inte riktigt räknas? det är ju inte ockerräntor iaf).

Oupsie - Att du vågar slappna av så! Men jag ska inte klaga, kom hem sist idag och då hade någon annan bäddat sängen, laddat tvättmaskinen, rensat sovrummet på kläder, plockat ur och i diskmaskinen och vattnat. Utan att jag bett om det! Så skönt efter en tolvtimmarsdag på jobbet. Han hade jobbat lika länge men börjat tidigare och kommit hem tidigare.

Lappis - skit med tant. Underbart med Thailand. Blir lite sugen på att kolla bokningar jag med och bara råka boka.

EGO - tror verkligen att det är tant jag har, ska nog ge mig ut och leta efter gladagubbpinnar efter jobbet imorgon så att jag kan vara beredd. Känns som om det var länge sedan vi försökte nu, har nästan glömt hur man gör (både stickkisseriet och åderpåleracet). Men det är väl som att cykla. Tjoo.

• Hattis

Tjolahopp!

EA och Koko - jojo, jag ser fram emot att dra mig till minnes vad vi kan Som tur är är det (väl?) tant fortfarande för vi har 12-timmarsdagar på jobbet och är helt utpumpade (av FEL anledning) all annan vaken tid. Maken är dessutom inte ens hemma på kvällarna den här veckan Men till helgen så! Får se till att bli av med ev. kamikazisimmarna bara så att de inte ligger i vägen och klumpar sig. Tänkte köra varannandagsmetod efter tanten och testa med böjar och gubbar.

CSN - Är fantastisk men ändå har jag sällan känt mig upplyft av kuvertet med den röda triangeln som dimper ned i början av året. Första året det var dags att betala tillbaka ringde min far glatt, jag var skriven hos föräldrarna för att viktig post skulle komma fram när jag flyttade mycket, och sade att "nu kommer du att bli glad för gissa vad som har kommit - brev från CSN! Han var van vid att jag trånade efter besked om pengar vid terminsstart... Tror stenhårt på att CSN bidrar till jämlikhet på många plan. Heja CSN! (vad det jag som skrev det där???)

Å vad jag är avundsjuk på AM! Vill ha sol! Fast jag är minst lika avundsjuk på snigeln som kan ut och leka på olika sätt i snön bara genom att gå utanför dörren. Skönt med bidraget också snigeln! Det har visst sina fördelar att leva i obygden också.

Lappis - vilken superspännande kurs! Socialtanten i mig blir själv sugen på dylik fördjupning av familjekunskap.

PB - känner att pulsen ökar och att det nästan bränner bakom ögonlocken när jag läser om morgonrocken - och jag är INTE deprimerad.

Ore - det låter ju som att det funkar toppenbra, vad härligt

Liten - känner mig inspirerad att bygga peppishus! Sitter nu och knaprar neverstop, man skulle kanske kunna göra ngt bättre med dem...

Heja ruvare! Vill gärna höra ifrån dig, Blivande *ängslig*

Vinkar tilll Oupsie och Snorkis med flera. Jag vet att ni är där

• Hattis

...och grattis Telis till stor kille som får komma ut på det sätt du vill!

• Hattis

Här var det inte många gröna pluppar, kan det vara SYTYCD månne?

BS - styrkekram! Att ta tag i saker kan aldrig vara fel...

Vickan - spännande med makens jobb.

September - känner igen det där med att gå upp några kilo och ha dem kvar. Jag har ändrat form lite grann och fått slänga byxor. Känns verkligen botten när det inte blev ngn bebis

Porchez - din och min tant verkar vara tvillingar. Min är dock ej pillerpåverkad nu, men har varit och då var hon nästan likadan fast mindre slemmig. (Alla borde väl ha ätit middag nu...)

-20 snigeln Långkalsonger på! Eller vinterhus kanske

• Hattis

Hej hopp!

Kängu - kul att du tittar in och rapporterar från laptop på väg till jobb som du sökt och fått när du har spädbarn hemma! Känns upplyftande att det funkar.

MSW och Mrs B - jisses, jag är supertrött och har inte det minsta att skylla på förutom mörker och dålig läggdagsdisciplin. Undrar just hur jag skulle palla obefintlig nattsömn Troligen inte särskilt bra känns det som. Ändå tänker jag fortsätta att försöka föröka mig.

Frullis - Å vad ledsamt Men du verkar verkligen mån om att han ska ha det bra, han har haft tur som fått ha dig som matte.

BS - jag är ju inte mamma själv och kan knappast bidra med några råd eller erfarenheter, MEN - om några år kan det visa sig att ni ångrar er om ni inte sökte hjälp nu, däremot har jag aldrig hört någon som ångrat att man sökt hjälp. Kram igen

Liten - vill du ha mer tips på fläskfilérecept så har jag testat att ha rivet citronskal (bara det gula!) och basilika i ett dylikt recept som gifta Lili presenterade. Funkar också. Annars älskar jag klassikern med tikka masalamix och cremefraiche som inte bara funkar med kyckling utan även med fläskfilé (om man bryner den först) men det är kanske inte så barnvänligt...

EGO saknar min underbara make som inte är hemma ikväll heller. I förrgår var det mysigt att vara hemma själv, i går var jag ute på krogen men ikväll vill jag bara kramas. Längtar verkligen efter helgen

• Hattis

Helg! och dags att gå ut innan solen går ned!

GRATTIS till frumuffin!!!

*Spanar vilt efter plusvågen från öster*

Snigeln - vilka dumheter kroppar hittar på, har också just haft UVI (och Zwamp som vanligt)men hunnit avsluta antibiotika och antisvampkur till den tantliknande saken dök upp.

September - japp, nu kör vi och BIM/BOM infaller på julafton! Som jag inte kommer att tillbringa tillsammans med maken, hm. Känner igen detta med att ha supermycket på jobbet och behöva ägna sig åt kompis som mår psykiskt dåligt och inte riktigt hinna med allt.

MSW - Din kropp verkar ju dummast i allafall Hoppas att det inte är det du misstänker. Kram!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter