• Hattis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Muggles - grattis till avslutad nervpers och att du var stod på dig! Det bidrar säkert till en bra känsla med försäljningen. Jag hade nog inte vågat tror jag. Men det är klart att man ska våga!

Oms - *vinkar*, jag är en gammal smygläsare så jag känner allt igen dig!

Porchez - tänk, så gjorde jag i lördags förmiddag (sov över städtiden) ibland kanske man behöver sova mer än städa!

AM - Jag skulle gissa att upphovsmannen till kräket just kände för att sätta sig pga illamåendet och då är ju en trappa lämplig för ändamålet. Har funnit en superberusad kille sittandes på trappan där vi bodde förut (som bodde i huset och försäkrade att han mådde bra) och mycket riktigt fanns en pizza precis där morgonen efter. Det ultimata är kanske en trappa som är obekväm att sitta på á la piggarna mot duvor som finns på diverse skyltar

Skickar mera kramar till Gosnosen och September.

• Hattis

Snorkfröken, den översta länken leder ju verkligen till ngt jag inte hade kommit på själv att jag behövde :D) Själva tipset i sig var ju kul, man kan ju göra massor själv utifrån det temat.

• Hattis

Tinga - får instämma i ditt citat. Hoppas att det går bättre för Puff?

• Hattis

Tinga och Lappis, aha man ska vänta alltså. Kan förstå parallellen med Idol, tycker att de sista episoderna är de som är bra, blir inte alls taggad av överdrivet spralliga programledare kombinerat med snabba klipp. Då kan jag mycket hellre se Rapport.

Izzie - trist med inställd Londonresa men tänk vad härligt att åka iväg senare och kunna komma hem till pimpat kök

Porchez - vi har visst väldigt liklydande problembild (hade slut på rödvinet i helgen, jobbigt, jobbigt)

Julgransfot - Mycket vacker och julig men den är till plastgran väl? För med riktig gran måste det ju barra som 17...

• Hattis

Tinga - aha. Gaah vad frustrerande. Mindre än två månader till dagis dock Med proffsmatare i form av pedagoger och småmänniskor som äter runtomkring så borde det ju ge en skjuts. Så börjar det bli ljusare ute i januari också (vet att det kan vara frustrerande med überkäcka tillrop)

• Hattis

Näe hörni idag SKA jag i säng före 23.00. Basta. Godnatt alla!

• Hattis

Har nu kollat in Lappis länk till hur man öppnar vinflaska utan korkskruv två gånger och visat för maken som först var mycket skeptisk men desto mer imponerad när killen väl körde igång. Någon gång i livet uppstår säker ett tillfälle när jag kan testa det. Gäller att inte köra stilettklackar

Chokladpraliner - är nog ett av mina bästa julklappstips. Och då menar jag inte Alladin.

PB - tycker att jag har sett blomsteraffärer där man satsat på lite presenter också och då även i form av lyxchoklad. Kanske ngt som kan utvecklas - och varför inte i småland? I say go girl!

• Hattis

BS - ni har verkligen två vackra namn, samma som jag skulle ha i åtanke om jag skulle få en flicka någon gång. Känns som att Astrid är lite hetare för er del om det är ovanligare.

Vickan - svenssonvarning med tacosinköp och tacosintag en fredagkväll Jag närmar mig själv Svensson eftersom jag stod i kö på ica tillsammans med mååånga barnfamiljer och sedan åt räkor och drack vitt vin ikväll men volvo har jag iaf ingen

September - jag var i vecka 8+6 när det hade dött och min stackars livmoder behövde i alla fall hjälp även om den försökte stöta ut det själv. Tycker verkligen att du borde få kunna känna att det lyckas, särskilt efter att ha "betat av" så många graviditetseländen ;-( Tur att du har din lilla tjej att fokusera på. Det kommer att gå bra. Kram igen!

Ore - om du inte rapporterar ngn närvaro imorgon så börjar många fundera

Nenne - just det - blogglänk önskas även här om man får

Nu time för läggdags efter diverse vinglas och drinkar. Ligger dock en bra bit efter AM i antal gäster, hoppas att det gick bra och att efterrätten blev lyckad, jag dreglade i alla fall efter beskrivningen av receptet.

• Hattis

Oj, jag hade lite dålig timing i helgen, har tyckt att det har varit så lugnt men ibland blir det lite ketchupflaska här har jag märkt. Hoppas att jag kan vara med någon gång där det "kloffsar"

AM - hoppas att det inte är svininfluensa och att det i så fall blir en mild variant. Har hört en och annan på jobbet som haft det och att det inte var så farligt för dem, men de är ju i o f s över 20.

Blivande - lycka till med allt, nu är ni ju verkligen på G! Jag förstod det som att maken kommer att följa med dig så han får väl se till att det fixar sig för dig efter ÄP.

Snigeln - Bu för tant, och skit att hon måste göra ont också. Hoppas att det är bättre nu.

PB - låter supersocialt och trevligt för sonen och maken, och som andra sagt, det måste ju bli lite tid för dig att göra det du vill också. Gissar att åtminstone sonens sociala liv flätas in i ditt med alla föräldrar - vilket otroligt nätverk ni verkar ha!

Någon som såg Obamadokumentären ikväll på tvåan? (förklaringen till min sena ankomst här). Vilken grej, man skulle ha varit där...

Godnatt (godmorgon?!)

• Hattis

Gaah, vad spännande Ore! Kanske blir det ikväll, inatt, eller imorgon... Lustigt angående fostervattnet. Jag tänker på SATC när Miranda ska föda och vattnet går och hamnar på Carries Manolos

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter