• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • porchez

ang. länken så lyckades jag genom att klippa ur hela länken och klistra in i verktygsfältet och sedan ta bort de sista tre punkterna.

Nej nu kallar sängen på mig, har så ont/trött i ryggen efter träningen så jag orkar inte sitta upp längre...

• viktualia

men Passionsblomman!!! du måste testa mitt tips. försöker förklara en gång till:

1. klicka på länken
    2. då står det www bt se / www auktionskompaniet.... i det nya fönstret.
    3. radera BT-adressen i adressfönstret så att det bara står https www auktionskompaniet osv...
    4. med klick på enter eller sök så kommer du rätt

(var tvungen att skippa alla punkter ovan.. hoppas du fattar)

• viktualia

Porchez - snorkis har nog inte avslöjat vilken metropol som är hennes hemma... däremot går väl ofta vägen till D genom K.... det är ju bara pluttvägar som går dit annars...

och det lekfulla stället i min håla har jag fortfarande inte undersökt... så går det när man inte har nåt umgänge/jobbgäng här på plats....

• Snorkfröken77

Porchez - Jag jobbar inte på samma ställe som jag bor, för att göra det hela lite mer spännande Jag tycker även jag att sådana där lekställen är väldigt roliga, var där senast förra året med min avdelning från jobbet, gud vad jag skrattade

• Snorkfröken77

Nähä, dags för sängen! Dags att samla kraft för veckans sista dag som antagligen kommer bli en rysare på jobbet (kommer kanske få reda på vem som blir min nya chef och jag är lite orolig med tanke på kandidaterna som jag tror sökt)

• viktualia

sovdags här också... och måste uttrycka en viss fascination över att vi presterat över 1100 inlägg på en dryg vecka.. fniss fniss

*godnattkram*

• muggles
    passionsblomman skrev 2009-11-05 18:47:31 följande:
    Jag tror -på riktigt- att jag aldrig kommer att vara mer sugen på ett träningspass, särskilt inte ett med mjölksyra inblandat, än på choklad.Dessvärre vittnar min kroppshydda om sanningshalten i det antagandet.
    Storfniss!
  • muggles

AM: skitsnygga stolar - jag gillar dem skarpt! Jag håller med om att bordet kan få gå vidare...

porchez: tror jag har glömt välkomna dig - kul med lite nytt folk!

Lappis: skittrist med halsontet - hoppas det ger sig snart!

• passionsblomman

NUUUU ser jag stolarna!!!!

Jättefina! Vilket kap!

Jag vill också ha minst 12 stolar till vår sal härhemma. Fast jag vill ha några sådana där rediga gamla trästolar med skurna krusiduller i och sammet på sitsen och i mitten av ryggen också. Som på filmer där Engelska små barn kommer till någon underlig släkting på landet som bor i ett jättestenhus. Ett bord som är brett nog för rejäla blomsterarr mitt bland alla tallrikar och glas måste det också vara.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter