• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Nej - Koko, grönsaker behöver vi inte mer av här hemma just nu! (För den oinvigde: jag misslyckades med min nätshopping igår och råkade få hem 5 kilo purjolök ist för 5 STYCKEN ... (och dessutom 8 broccoli i stället för 4...)

Vi "vann" en matsalsgrupp! Tjoho! Fast vi ville bara ha stolarna (jag har stora planer för dem). Bordet ska vi försöka sälja på studs (det hör inte till och vi har ett bord vi gillar redan). Någon som är intresserad av den engelska stilen? www.auktionskompaniet.com/items/89795-matsalsgrupp-13-delar-sent-1900-tal

• fru AM

Måste bara berätta om vår fantastiska BVC-sköterska! JAg klagade på att Hektor inte vill äta välling. Då sa hon med ett knipslugt leende: "Det finns ett bra knep - men det trodde du nog inte att du skulle höra på BVC - häll i lite saft i vällingen. Så lär han sig nog gilla välling och du kan fasa ut saften sen ..."
    Väldigt smart och framför allt mänskligt!

• porchez

AM - 5 kilo purjolök! :-O då får du göra massor av potatis&purjosoppa, något jag tycker är jätte gott så här på hösten, så smidigt att frysa in små portioner också.

Det var på pepparkakor som jag lärde mig ära ädelost, för några år sedan. Nu är det gott i alla former!

Nu när jag vågat komma ut från smygläsar-dammet så kan jag också säga det som någon nämnt tidigare - Jag får inte upp AMs länkar, utan kommer bara tillbaka till BT igen...

• porchez

Snygga stolar! Jag gillar rejäla möbler! Önskar jag hade plats för snygg matsalsmöbler, men har alldeles för trångt för tillfället
    (med lite klipp och klistra så fick jag fram länken)

• viktualia

porchez - det värsta med livet i hålan på K är att jag pendlar till residensstaden K i grannlänet V... håhåjaja.. jobbigt!

Ore - snurrigt med makens sysselsättning och lastbilskörning på helgnätter lät ju inte som mysigaste extraknäcket.. hoppas att han hittar en sysselsättning som han trivs med!!
    Min make konstaterade att företagets senaste utspel, att om man säger upp sig själv får man två månadslöner som bonus, var rätt klent. Här väntar vi på början av december och beskedet om hans framtida sysselsättning. Det kommer vara SJUKT nervpirrande när han väl får beskedet... gurgel och stånk. Förtränger det så länge....

Ego - alltså det här med växande mage är allt annat än bekvämt... det spänner och trycker och krånglar och har sig. hm... kan inte säga att jag gillar att vara gravid... urkans!

• Snorkfröken77

Ursäkta att jag svarar på gamla grejor nu, jag har varit busy bee och på kurs så jag har inte hunnit läsa något förräns ikväll!

Tinga & Ore - lol, visst var navelplåstret fint Känns absolut livsviktigt att köpa om man någon gång skulle bli gravid!
    Om det bara var jag som bestämde så skulle jag kastat av mig anonymiteten för er för länge sedan, inte riktigt min stil att vara hemlig. Men maken önskar att jag ska vara anonym, så jag får väl vara det tills han säger något annat (han är rädd att någon av er ska känna någon som känner oss och han vill inte att någon ska veta att vi är inne i barnkarusellen, inte jag heller för den delen men jag är inte så orolig av mig)

Tinga igen - Gud vad härligt med pojkarnas nya matintresse och vilka små läckergommar sen

muggles - Tyckte också det var jätteintressant om ÄL, man vet ju inte så mycket egentligen fast man tycker man vet allt Jag läste även när jag googlade på ämnet att det är mycket vanligare att man får ÄL-blödning när man blir äldre, hur gammal stod inte, stod inte heller varför det sker oftare då?! Skumt...

porchez - Välkommen Jag bor också i länet Ö

Nenne - Grattis (?) till tant! Nu är det bara att räkna ner inför att lilla eskimån ska flytta in!

PB - Hittade också ballerina med pepparkaka för ett par veckor sedan, de tog raskt slut då de var gudomliga, men sen har jag inte hittat dem igen?!

AM - 5 kg purjolök!!! Då blir det mycket potatis och purjolökssoppa framöver?

Choklad och ost är nog det jag tycker är allra godast av allt, de är bara så j-a gott (dock inte mögelostar, jag är mer en hård- och färskost tjej).

Sjäv har jag försökt ändra inställning till karusellen, har ju varit så negativ ett par månader nu, nu tänker jag istället så här: eftersom 80% av alla par är gravida inom ett år och vi har 4 försök kvar så borde det vara JÄTTEstor chans att vi blir gravida snart Lika ledsen kommer jag ju bli oavsett om jag har en positiv eller negativ inställning så jag kan lika gärna vara positiv och braka in väggen så kanske jag mår lite bättre under tiden.

• Snorkfröken77

Dagens bästa, fick min lönerevision idag och fick påök trots hot om 0%-ökning pga av hur arbetmarknadsläget ser ut. Jippi Är jätteglad för det!

• Snorkfröken77

Vickan - Ja nu börjar det ju bli tillräckligt med folk Måste bara komma ut ur garderoben först...Svårt att vara anonym på en dejt

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter