• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Nenne, att alla stannar vid McD vid Upplands Väsby beror väl på att det sen är 40 mil till nästa rastställe?

• nennesjuttioåtta

nähäpp, dags att sätta på sig regnbyxor och skaljacka och värma sadelmuffen för här ska det cyklas hem nu. Brrrr...

• nennesjuttioåtta

Det där om cykeln skrev jag för att jag vill ha alla era sympatier och klappar på axeln

• nennesjuttioåtta

kom igen säg det.

oooj oj OOOJ vad du är bra, nenne.

• Telis

Sympati och klapp på axeln, nenne! Men tänk vad som väntar dig där hemma!

• Fru E

Trevlig kväll tjejer nu försvinner jag på AW

• porchez

Tack för fler välkomnanden samt vänliga ord och separation.

Telis - nej då jag blir inte trött på allt barnprat, det varvas ju så bra med allt annat jag är intresserad av, mat, bakning, vin samt relationer Spännande att få följa er, och måste säga till er alla som kämpar/har kämpat för tillskott i familjen, att jag är så imponerad av er. Ni är så starka, duktiga och ser framåt, självklart är det jätte tufft för er, med hårda fall en gång i månaden, men vill så gärna heja fram er ändå till målet! och förhoppningsvis blir det min dag att bli på hejad en dag, vilken kunskap jag kommer ha då

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter