• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Tinga
    Hoppas det går bra med jobbet!

• Liten med Mindre

Idag blev vi rätt blöta på utevistelsen. Tänkte vi skulle testa vad den begagnade overallen höll för - och den höll inte för mycket regn i alla fall. Fast det kanske de sällan gör. Det får nog bli regnställ storlek större om det ska gå att få över overallen också. Inte för att det bekom Mindre att vara blöt, men mamma hade dåligt samvete, och frös om fötterna.

Själv har jag fått börja styra ut mig i makens gore-texställ då mitt eget blivit för trångt. Långt på längden o tvären. Men jag var torr i alla fall, utom om händerna. Har nog inga bra vantar som inte är dyk-relaterade. Och de är lite klumpiga på land.

Sitter nu på jobbet andra halvan av dagen, och försöker smälta cookiesarna som jag hann få i mig innan jag åkte hemifrån. *raap* Stackars Grynet får väl dåndimpen av sockerchocken.

Det var dagens ego. Åter till jobbet!

• passionsblomman

*knaprar Ballerina Pepparkaka*

Pröva dem! De är goda! Pepparkaka med en klick mörk choklad liksom.

Tack för farsdagspratet, nu kom jag ihåg att ringa min florist där pappa bor och fixa blomma.

• Fru E

PB-ohh det lät inte helt fel

Tinga-håller tummarna för jobbet

Nenne-grattis till tant

Ore-mysigt att få boa in sig ordentligt när det snart är dags

Ikväll blir det AW hemma hos en av tjejkollegorna, trevligt värre med skvaller och lite vin

• nennesjuttioåtta

PB
    oooh vi har ett paket väntandes hemma i skafferiet. I kväll blir det glöggpremiär, ballerinapepparkaka och saffransbulle med mandelmassa från frysen. Weeeh! Soffan kom ju i förrgår. Vilken service! Inburen, ihopmonterad (nåja, skruva på ben) och allt emballage borttaget.

Snaily
    hahahahahha... Nu är snart förtrupperna framme i Sveg!

• Blivande fru L

Hepp!

Ore - Jag hade också blivit besviken om maken sagt upp sig utan att bolla saken med mig först. Sen hade jag stöttat honom. Det låter ju ändå som att din man har tänkt till och att det kommer att gå bra ändå. Det är ju en bonus att kunna arbeta mera med husbygget!

Tinga - Hoppas du får jobbet!

Liten - Huu, det är länge sedan jag har varit ute i regn och rusk! När man inte har barn (eller jobbar som förskollärare) och dessutom har körkort och bil "måste" man ju inte vara ute i busvädret.

Jag brukar längta efter en varm bastu när jag varit ute i kylan. Snart, vilket år som helst nu, är vår bastu klar. Det längtar jag efter!

Ultraljudet igår visade att jag var tillräckligt nedreglerad av nässprayen. Igår kväll tog jag min första Puregoninjektion, så nu är vi verkligen på banan inför IVF:en. Spännande, inte enbart på ett positivt sätt. Att pendla mellan hopp och hopplöshet ("det kommer ändå inte att lyckas") är inget kul. Flera av er vet säkert (tyvärr) hur det är.

Vi firar förresten vår första bröllopsdag på söndag, dvs på farsdag.

• Blivande fru L

Ballerinapepparkaka! Det vill jag också ha! Och glögg! Måste nog ta en sväng förbi affären.

• Blivande fru L

Nenne förresten - Grattis till tant. Jäkla märklig sak att säga. Se till att inte sätt tanten i den snygga soffan!

• Blivande fru L

Kanske jag kunde ha en ballerinapepparkaka som presentationsbild i stället?

• Telis

Åh, men varför ska dom förstöra pepparkaka med mörk choklad?! (Är jag den enda här i tråden som inte är så där jätteförtjust i choklad?!) GB Sandwich Pepparkaka däremot - muuuums!

Nenne, vilken mysig kväll!! Hade ni inte bott så långt bort hade jag kommit och våldgästat. Har ni provkört kaminen än?

Stort lycka till nu, inte-längre-blivande fru L! Jag tror att det kommer att gå superbra för er, det är sannerligen på tiden för en IVF-graviditet nu i tråden.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter