• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • kängu

Koko, blir du fumlig också? Jag är som någon slags kvinnlig version av Papphammar när jag är så trött som jag är nu. Dessutom säger jag konstiga saker... Den där intervjun jag var på för jobbet som jag sedermera fick, då hade jag knappt sovit ngt för Ru hade hållit låda. Jag sa verkligen de märkligaste saker på den intervjun!!! (och ändå fick jag det, väldigt skumt)

• Lapinette

kängu - det var kanske det dem gillade! Du får fortsätta att svamla där .

• Telis

Lappis, jag hoppas att det är en sån som går över på ett par dagar för man får ju inte ta Otrivin mer än 10 dagar på raken och jag KAN bara inte sova när jag är täppt i näsan.

Lappis igen, men det är bara för att du inte äter tillräckligt med pepparkakor och lussekatter! Om man gör det är vintern helt underbar. Hur går det med skidreseplaneringen, blir det någon alpresa?

• muggles

Jag skickade ju maken på en visning i måndags på en fyra i närheten som hade lägre avgift men högre pris. Enl maken var denna lgh inte alls lika fin som vår, man hörde trafiken där med och den hade norrbalkong. Men nu är budgivningen lik förbannat igång på den - vad är det för FEL på vår?!

• Lapinette

En pepparkaka = ett glas vin i kalorier .. hörde jag någonstans. Jag och min fd arbetskollega sa alltid så när vi gick förbi pepparkaksburken ute i köket dvs vi föredrar vin . Näh, vintern kan jag vara utan ... i allafall som den är för det mesta dvs grå, blöt och mörk.

Vi pratar om att åka och hälsa på våra kompisar i Österrike som vi inte har träffat sen deras bröllop och då stanna ytterligare några dagar och åka skidor (han är förresten en suverän skidåkare).

• Lapinette

muggles - det är inget fel på er lägenhet. Ni hade bara otur!

• _koko_

Ååååh, lussekatter... Måste helt klart baka snart!

kängu - Ja, jag tappar saker hela tiden, sådär så man blir paff, för det finns liksom ingen anledning till att det ska glida en ur händerna... Igår var jag så nära att tappa ett helt paket mjöl i golvet (upphällt i plastburk så allt hade verkligen åkt ur om jag inte fångar upp det i sista sekunden)! Dyrt när det är dinkel det handlar om...
    Härligt att de gillade dig trots förvirring!

• Lapinette

Det är ett lotteri med det mesta här i livet barn, lägenhetsförsäljning ...

• muggles

Det är tydligen fars dag på söndag - ska ni hitta på ngt?

• _koko_

muggles - Säger som lappis: otur! Och kanske knepig mäklare? Usch, jag vet hur ångestframkallande det här är! Kram!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter