• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Ore

Ååh jag gillar den svängda soffan bäst med men den hade inte fått plats. Varken i rummet eller budgeten. Eller i rummet hade den fått plats men det hade set t konstigt ut...

• nennesjuttioåtta

Ore igne
    är det inte dags att du åker in snart till BB? Jag är nyfiken på vad det blir!!!! Krysta!!!

• _koko_

Mmmm, kaffe...

Jag har förresten alltid ätit rätt lite kolhydrater (utan andra baktankar än att jag inte tycker det är lika gott som kött/fisk/sås/grönsaker), kanske därför jag inte haft några problem att hålla vikten genom livet. Och kanske därför jag HAR problem nu, eftersom jag tröstat mig med bullar/kakor/godis när jag inte fått sova eller lägga ifrån mig lillebror...

• Lapinette

nenne - åhhh jag som hoppades på att tanten inte skulle komma alls .

• nennesjuttioåtta

lappis
    jo, jag med naturligtvis. Men jag blev ju rädd att hon inte ville komma bara för att jävlas.

• _koko_

nenne - Jag med, men nu är du den första i tråden som ska lyckas med en eskimå!

För visst har gosis gjort ett helt försök den här gången? *förvirrad*

• Telis

Nenne, tråkigt att mensen kom överhuvudtaget men braaaaaa att den åtminstone kom på rätt dag!

Välkommen porchez! Blir det inte tråkigt med allt barnprat?

Heja MSW idag!

Jag har den konstigaste förkylningen någonsin tror jag. Jag är täppt i näsan och samtidigt snorig men i övrigt ingenting. Undrar om det är vanlig graviditetstäppa och ingen förkylning? Fast jag är ju ändå så snorig? Jag fattar ingenting.

Sen har jag så grymt ont i armen efter svininfluensasprutan. Det var skitjobbigt inatt eftersom jag inte kan ligga varken på magen eller ryggen längre (för gravidmagen) och nu gick det inte att ligga på vänster sida heller (för sprutan), det är *inte* skönt att vara tvungen att ligga på höger sida hela natten.

• Telis

Jag kanske också våldgästar lunchen på måndag förresten. Om jag nu hinner ta mig ända upp till Kungsgatan och tillbaka på lunchen, jag måste gå så löjligt långsamt nu för tiden för att inte få ont i magen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter