• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Fru E

Liten-jodå det går framåt med makens tävling hittentills har han minskat 7.5 cm i midjan och 8 cm kring bröstet. Han har inte gått ner så mycket i vikt men iom att han tränar så mycket och "bygger" muskler av fett så blir det fel att titta på vikten. Hemligheten för honom är inte så hemlig egentligen, träna mer, gå promenader, äta mindre och rätt. Han säger tom själv att han äter mindre nu

• Fru E

Men ska maken ner till nästan 90 kg får han lägga på ett kol säger hans fru som snart ska göra en latte och rota fram en muffins ur frysen

• Lapinette

EA - låter himla förnuftigt! Min make tränar också mera sen i somras men har inte heller gått ned i vikt utan det är mest att fett ersätts av mer muskler.

Har suttit och tänkt på gosnosen idag?! Undrar sååå hur det går med ruvandet! Och hur är det med nennes mens??!!

• fru AM

Aha! Det är därför jag inte gått ner i vikt speciellt mycket sedan jag började träna ...!? Tänk vilka viktiga saker man glömmer!

• Fru E

Javisst ja gosnosen har inte varit inne på några dagar.....hoppas det betyder positiva saker *håller tummarna*

Ja ofta tänker man inte på att muskler väger mer än fett men maken borde kunna gå ner åtminstone 10 kg men tror att han måste springa och gå lite mer då

• MSW

Fast om man har mycket muskler förbränner man väl mer kcal, så på sikt borde väl träning kunna minska vikten också? (fast det går klart betydligt snabbare med konditionsträning) Min helt egna teori förövrigt!

Hej förresten!

• MSW

Väldigt söta gungor som googlats fram!

Här är vi åter efter inskriviningsbesök inför morgondagens operation! Och jag konstaterade att jag absolut inte har tänkt på att jag kommer kunna ha ont efteråt, men det lät det som idag! Jaja, inte mycket att fundera på nu.. Känns jättejobbigt att vara borta från familjen, och ifall något skulle hända med mig! Men samtidigt längtar jag tills fredag när jag åtminstone vet hur operationen har gått, och hur jag mår!
    Jag vet ännu inte vilken tid det blir imorgon..
    FÅr se när jag tittar in här igen!

Pussar och kramar till er alla, och håller tummarna för allt som ska hållas tummarna för!

• Lapinette

Maken har främst ökat upp sin kondition men kör nu även situps och armhävningar dagligen. Själv VILL jag träna men har gett mig ytterligare en dags förbud då mitt halsont inte vill ge med sig.

Sen trodde jag att jag skulle iväg till kund imorgon men hon ringde precis och avbokade för andra gången! Svårt att planera veckan när man har veliga kunder.

• Lapinette

MSW - är det redan imorgon! Hoppas att det går jättebra och att det inte alls innebär mycket värk efteråt. Lycka till!

• Fru E

MSW-jo det kan nog stämma att man bränner mer ju mer muskler man har, brukar ju säga att styrketräning bränner mycket kalorier
    Håller tummarna inför operationen kommer att gå bra ska du se men klart det är svårt att vara ifrån familjen

Lappis-du får njuta lite av att inte träna istället träningen igår var mycket skönare än att sitta i soffan och jobba idag *dumma rygg*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter