• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Liten med Mindre

Snaily - finns inte såna där trosskydd med lactobaciller också? vet inte om de hjälper dock.

EA - hur går det för din man i trimmningstävlingen? Några tips som funkar bättre än andra? Hade en make som ringde hem igår och (åter) har bestämt sig för att nu får det vara nog med ökning... Kan han säga.

Är hemma idag med en pigg skrotunge som har ögoninflammation. Vet inte riktit vad vi ska hitta på - får väl vila lite middag och sen baka kakor innan det är tvätt o middagsdags.
    Nån som vet hur många dagar man bör vara hemma med ögat?

• Mrs  B

Liten
    Har för mig att ögat inte ska "vara" iaf. Men kolla upp det försäkerhets skull på nån vårdsida/barnomsorgssida.
    Krya på er!

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-11-04 11:59:14 följande:

AM-du som hittar allt på nätet var hittar jag en trägunga för småbarn som är "fin"? Dvs inte bara en sits utan lite mer formad. Vi funderade på att ge det i doppresent för att vara lite originella.
    Det var inte lätt!

Har hittat två varianter:
    www.svenskabarnrum.se/advanced_search_result.php&x=0&y=0
    (fast jag personligen hatar nyckelpigor ? )

Babygunga (oklart var man köper dock):
    www.imagetoys.dk/default.asp&show=vare&vareid=521635&varenr=GK073&varegrp=44&page=1&name=soegeside&sNumber=&sGroup=&sStr=gynge&sSupplier=
  • fru AM

Liten: låt henna vara hemma tills ögat inte varar ... Se bra länk:
    www.1177.se/artikel.asp
    t ex ang. från vilket håll ögat ska torkas ... glömmer det jämt själv!

• BrudSommar2006

Här finns blomgunga och molngunga, skriv gunga i sökfunktionen längst ner till vänster:

www.barnensgruva.se/

Iris har en molngunga fast hon har inte riktigt vuxit i den än.

• BrudSommar2006

Eller, jag har ingen aning om hon har vuxit i den nu faktiskt, det var i somras hon tyckte att den var lite läskig, då höll hon på att öva på att gunga på "riktig" gunga utan ryggstöd. Bildäck gick ju bra redan då förstås, de är ju lite stadigare.

• BrudSommar2006

Hej AM! När och var ska vi ses på måndag?

• fru AM

Bra gjort BS - med gunggooglingen! Blom- och molngungan var ju jättefina!

Måndag: Jag vet faktiskt inte var du jobbar!? Inne i stan? Då kan vi i s f ses i närheten där. Annars Golden Hits på Kungsgatan? 11.30? Eller är det för tidigt?

• Fru E

Tack för tipsen AM och BS tyckte rent spontant att molngungan var finast och kan nog passa deras lite retrostil. Det är en liten tjej som ska få den men funderar på om det är bättre att köpa en "babygunga"??

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter